Online Marketing

Ontdek verschillende artikelen geschreven door specialisten die tips & tricks meegeven over hoe ieder merk sneller kan groeien.

5 Black Friday online marketing tips
Blog
Online Marketing

5 Black Friday online marketing tips

Black Friday is hét moment om je online verkoop naar een hoger niveau te tillen. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf opvalt in de zee van aanbiedingen? In deze blog ontdek je effectieve strategieën voor Black Friday marketing en hoe je jouw advertenties optimaal kunt inzetten voor maximale conversies.

Meer leads voor sollicitaties met recruitment marketing
Blog
Online Marketing

Meer leads voor sollicitaties met recruitment marketing

Ook wij zijn hier en daar wel eens bezig om onszelf op de kaart te zetten! Dankzij onze groei wilden wij recruitment marketing opzetten. Het doel was om binnen 2 weken een ruime selectie aan enthousiaste potentiële nieuwe collega’s te hebben. Inmiddels doen we dit ook succesvol voor onze klanten.

Lightspeed SEO, alles wat je moet weten
Blog
SEO

Lightspeed SEO, alles wat je moet weten

Lightspeed is een krachtig e-commerceplatform met veel voordelen. Het CMS kent een geschiedenis met een hoog gebruiksgemak en veel standaardopties om goed te scoren in de rankings van zoekmachines. De gebruiksvriendelijkheid van het CMS kan al flink helpen met het opzetten van een basis voor SEO, wij leggen je in dit blog uit hoe je met behulp van SEO echt kunt uitblinken met je Lightspeed webshop.

Attributiemodellen: Welk effect heeft (online) marketing écht?
Blog
Google Ads

Attributiemodellen: Welk effect heeft (online) marketing écht?

In de wereld van digitale marketing is het meten van succes niet altijd eenvoudig. Verschillende kanalen dragen op hun eigen manier bij aan de reis van de klant, van eerste interactie tot uiteindelijke conversie. Attributiemodellen helpen marketeers om beter te begrijpen welke marketingactiviteiten daadwerkelijk impact hebben. In dit artikel duiken we dieper in de verschillende attributiemodellen en laten we zien hoe ze kunnen helpen om slimmere, datagestuurde beslissingen te nemen die het rendement van jouw marketingcampagnes vergroten.

Google SGE (Search Generative Experience): Nieuwe zoekresultaten door AI
Blog
SEO

Google SGE (Search Generative Experience): Nieuwe zoekresultaten door AI

Google SGE transformeert zoekervaringen met AI gegenereerde antwoorden. Leer wat het is, hoe je het kan testen en wat het verschil is met Chat GPT!

Het belang van social media marketing in je marketingmix
Blog
Online Marketing

Het belang van social media marketing in je marketingmix

In de marketingwereld is social media marketing niet meer weg te denken in je marketingmix. Lees hier over wat het is en hoe je het toepast!

Google Gemini: Wat is het en hoe gebruik je het?
Blog
Online Marketing

Google Gemini: Wat is het en hoe gebruik je het?

In deze snel groeiende tijd van kunstmatige intelligentie zal Google nooit stil zitten en komen met nieuwe, en voor ons veel veranderende, ontwikkelingen. Een van de nieuwste ontwikkelingen in dit veld is Google Gemini. Maar wat is Gemini volgens SEO-experts en hoe kun je het gebruiken? Deze blogpost duikt in de details van Gemini Google AI, hoe je Gemini kunt gebruiken, en wat het betekent voor de toekomst van AI in Nederland.

Wat is Pinterest?
Blog
Online Marketing

Wat is Pinterest?

Je hebt vast wel eens een moodboard gemaakt, losse foto’s uitgeprint en op een bord geplakt om zo inspiratie op te doen. Dat is dus Pinterest in een notendop, maar dan digitaal. Pinterest is een zoekmachine waarmee je foto’s kan ‘pinnen’ en kan onderverdelen in mapjes. Super handig dus om inspiratie op te doen en tegelijk alles helder in bijbehorende mapjes hebt.

Conversion Rate Optimization (CRO) in je marketingmix
Blog
Online Marketing

Conversion Rate Optimization (CRO) in je marketingmix

Ben je benieuwd hoe Conversie Optimalisatie (CRO) de rest van je online marketingstrategie versterkt? Het integreren van CRO in je marketingmix is niet alleen een slimme zet, het is cruciaal voor het maximaliseren van je online performance. We zullen je in deze blog helemaal meenemen om conversie optimalisatie en andere essentiële onderdelen van je online marketingstrategie te verkennen. Zo gaan we kijken hoe CRO naadloos aansluit bij kanalen als Google Ads, Social Media Ads en SEO. Maar eerst de betekenis van CRO.

Wat is offline conversion tracking?
Blog
Online Marketing

Wat is offline conversion tracking?

In de wereld van digitale marketing is het juist meten van conversies onmisbaar. Conversies zoals een aankoop op een website of een ingevuld contactformulier worden vaak ingezet om de campagnes op aan te sturen. Maar als een klant offline een actie onderneemt, wat gebeurt er dan? Dit is waar het concept ‘offline conversion tracking’ om de hoek komt kijken.Offline conversion tracking is het meten van offline acties als gevolg van online marketinginspanningen. Bijvoorbeeld wanneer een lead overgaat naar een qualified lead of zelfs naar een sale.

SEO en WordPress: Hoe optimaliseer je je website voor zoekmachines
Blog
On-Page SEO

SEO en WordPress: Hoe optimaliseer je je website voor zoekmachines

Dit artikel duikt dieper in het samenspel tussen SEO en WordPress, en biedt inzichten en tips over hoe je je website kunt optimaliseren voor zoekmachines om zo je online succes te vergroten. We gaan je van begin tot eind begeleiden in het opbouwen van jouw website, dus lees vooral verder.

Starten met Google Ads scripts
Blog
Google Ads

Starten met Google Ads scripts

Ooit gehoord van Google Ads scripts, maar er nog niet hands on mee gewerkt? In deze blog nemen we je mee in de magische wereld van Google Ads scripts: wat ze zijn, wat je er mee kan en hoe je ze toevoegt aan je Google Ads account. Daarnaast geven we je een aantal van onze favoriete scripts mee die jou meer inzicht geven in wat er gebeurt onder de motorkap van het nieuwe campagnetype van Google: Performance Max.

Wat is PPC Marketing en is het de ‘heilige graal’?
Blog
Online Marketing

Wat is PPC Marketing en is het de ‘heilige graal’?

Heb je ooit de term PPC zien flitsen op je scherm en je afgevraagd wat het betekent? Dan zit je hier goed, want wij leggen het haarfijn voor je uit! PPC staat voor Pay-Per-Click, een online marketing speelveld wat een effectief wapen kan zijn om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen. In deze blog duiken we dieper in de wereld van PPC marketing: wat het is, waar de term vandaan komt en wat er allemaal onder valt. We gaan van het grote plaatje naar de details. En de vraag waar iedereen natuurlijk benieuwd naar is: is PPC nou de ‘heilige graal’ binnen de online marketing?

Wat is Structured Data?
Blog
Technische SEO

Wat is Structured Data?

Structured data is een manier van organiseren van informatie over specifieke content op een pagina. In dit artikel lees je er alles over!

Wat zijn long tail zoekwoorden en wat zijn de voordelen?
Blog
Online Marketing

Wat zijn long tail zoekwoorden en wat zijn de voordelen?

In deze blog leggen wij je uit wat long tail zoekwoorden zijn en wat de voordelen zijn van deze lange zoekwoorden

GA4, wat is het en waarom moet je het juist nu instellen?
Blog
Online Marketing

GA4, wat is het en waarom moet je het juist nu instellen?

Vanaf 1 juli 2023 zal Universal Analytics er mee stoppen, in dit blog leggen wij je uit waarom het cruciaal is om GA4 in te stellen.

Wat is Google Shopping?
Blog
Google Ads

Wat is Google Shopping?

Bij veel mensen is het begrip Google Shopping bekend, maar wat is het nou eigenlijk. In deze blog leggen wij uit wat Google Shopping is en hoe het werkt.

Social media strategie, wat is het en wat kan je er mee?
Blog
Online Marketing

Social media strategie, wat is het en wat kan je er mee?

Social media is niet meer weg te denken uit een online marketing strategie. Een geautomatiseerde post op Instagram, een link die verwijst naar je blog post op Facebook, of een snelle tweet met een verwijzing naar jouw LinkedIn pagina is tegenwoordig niet meer voldoende om succes op social media te behalen. Hiervoor heb je een social media strategie nodig.

Haal meer uit Google Mijn Bedrijf met deze tips
Blog
SEO

Haal meer uit Google Mijn Bedrijf met deze tips

Google Mijn Bedrijf is cruciaal voor je local seo. In een paar eenvoudige stappen kan je meer uit je profiel halen. Lees onze tips om Google Mijn Bedrijf te optimaliseren in deze blog!

Wat is een marketingstrategie?
Blog
Online Marketing

Wat is een marketingstrategie?

Een marketingstrategie, je hebt het woord vast wel eens voorbij horen komen. Maar wat is nu precies een marketingstrategie? Dat leggen we je in deze blog uit. Een marketingstrategie is een hulpmiddel en een methode om de doelgroep en de doelende wat een bedrijf heeft te bereiken. Afhankelijk van je marketingstrategie kun je diverse marketingkanalen als hulpmiddel gebruiken om je doelen te bereiken.

UTM tag instellen voor Social Media campagnes
Blog
Online Marketing

UTM tag instellen voor Social Media campagnes

Met een UTM tag kan je meer inzicht creëren in het gedrag van gebruikers en de prestaties van je campagnes. In deze blog lees je over wat een UTM tag is, hoe je een UTM maakt en waar je het instelt.

Google Analytics 4: de voordelen op een rijtje
Blog
Online Marketing

Google Analytics 4: de voordelen op een rijtje

Google Analytics 4 is gearriveerd! Wij hebben, speciaal voor jullie, de grootste voordelen van deze nieuwe versie op een rijtje gezet.

Zo kun jij het beste inspelen op de feestdagen!
Blog
Online Marketing

Zo kun jij het beste inspelen op de feestdagen!

De feestdagen komen er weer aan! Het wordt kouder en gezelliger. Gezellig met je vrienden en familie samen zijn. Veel bedrijven zien in deze periode hun kans schoon om wat extra's te verdienen/verkopen. Lees in dit blog slimme tips om als bedrijf in te spelen op de aankomende feestdagen!

Wij performen.
Jij wint.

Als performance marketing agency zijn wij gespecialiseerd in ieder aspect van digital marketing.

Dat vinden zij ook

Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing

Vrijblijvende performance analyse

Jouw doel. Onze strategie.

Naam*
Bedrijfsnaam
Telefoon*
Email*
Iets over je situatie
Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing
Start jouw performance analyse

Bedankt voor je aanvraag

In het kort

De kennismaking

Tijdens het intakegesprek kijken we samen of er een goede match is tussen jouw behoeften en onze expertise.

De performance analyse

Wij duiken in de huidige fase van je bedrijf, concurrenten en de markt. Analyseren kanalen en komen met een hands-on aanpak.

Oops! Something went wrong while submitting the form.