Ontdekt onze blogs

Verschillende artikelen geschreven door specialisten die tips & tricks meegeven over hoe ieder merk kan winnen.

Plots dalingen in SEO-grafieken? Google stopt met &num=100 parameter
Blog
SEO
Technische SEO

Plots dalingen in SEO-grafieken? Google stopt met &num=100 parameter

De afgelopen weken heeft Google een verandering doorgevoerd die veel marketeers, bureaus en SEO-tools raakt: de &num=100 parameter is uitgeschakeld. Daarmee kun je niet langer 100 zoekresultaten in één overzicht laden. Voor wie dagelijks werkt met data uit Search Console, Ahrefs of Semrush, kan dit plots zorgen voor vreemde pieken en dalen in grafieken. Geen paniek: je rankings zijn niet ineens gedaald, maar je data ziet er anders uit.

ICP vs Buyer Persona: daarom heb je beide nodig
Blog
Google Ads
Leadgeneratie

ICP vs Buyer Persona: daarom heb je beide nodig

Veel bedrijven investeren duizenden euro’s in campagnes die nooit renderen. Waarom? Ze weten niet precies wíe ze proberen te bereiken. Met een strakke ICP en Buyer Persona raak je de doelgroep recht in het hart.

Marketplaces winnen terrein, websites verliezen zichtbaarheid
Blog
eCommerce
Marktplaatsen

Marketplaces winnen terrein, websites verliezen zichtbaarheid

De spelregels in e-commerce veranderen sneller dan ooit. Waar jarenlang websites het centrale punt waren voor verkeer en sales, verschuift het speelveld nu richting marketplaces. Voor merken en retailers betekent dit dat de traditionele aanpak onder druk staat, maar ook dat er enorme kansen liggen voor wie slim inspeelt op deze trend.

Instagram SEO uitgelegd: 6 tips om jouw vindbaarheid te vergroten
Blog
SEO

Instagram SEO uitgelegd: 6 tips om jouw vindbaarheid te vergroten

In juli 2025 rolde Instagram een update uit waarmee openbare content van professionele accounts nu ook door zoekmachines zoals Google wordt gevonden. Extra reden dus om jouw posts te optimaliseren met SEO voor Instagram, zodat je niet alleen in de app zelf beter gevonden wordt, maar ook extern. In deze blog lees je hoe je met slimme Instagram SEO jouw zichtbaarheid op Instagram kunt vergroten.

Optimaliseer jouw website voor voice search
Blog
SEO

Optimaliseer jouw website voor voice search

Voice search is tegenwoordig razend populair, steeds meer mensen gebruiken spraakassistenten om hun zoekopdracht in te spreken. In 2025 maakt 20.5% van de wereldwijde bevolking gebruik van voice search. Er vindt een verschuiving plaats van tekstuele zoekopdrachten naar spraakgestuurde zoekopdrachten. Dit heeft invloed op de online vindbaarheid van je bedrijf en vraagt om een nieuwe aanpak voor jouw SEO-strategie. Meer weten over hoe jij jouw website optimaliseert voor voice search? In deze blog geven we je handige inzichten en concrete stappen om direct aan de slag te gaan.

De opkomst van AI-afbeeldingen in Paid Advertising: kansen, tools en valkuilen
Blog
Google Ads
AI

De opkomst van AI-afbeeldingen in Paid Advertising: kansen, tools en valkuilen

Artificial Intelligence (AI) is niet langer een toekomstvisie; het is een integraal onderdeel geworden van moderne marketingstrategieën, vooral binnen Paid Advertising. Voor e-commerce agencies biedt AI aanzienlijke voordelen op het gebied van tijdsefficiëntie en kostenbesparing. Maar hoe effectief is AI-gegenereerde content daadwerkelijk in externe campagnes? En welke tools zijn het meest geschikt?

Search AI in Google Ads: toekomst van adverteren
Blog
Google Ads

Search AI in Google Ads: toekomst van adverteren

Google rolt stap voor stap nieuwe AI-functionaliteiten uit binnen Google Ads. Het wilt niet achterblijven in de AI ontwikkelingen die nu gaande zijn. Naast AI overview gaat Google nu aan de slag met Search AI binnen Google Ads. Wij van Chase Marketing nemen je tijdens deze blog daarin mee. De techniek achter deze nieuwe AI funtionaliteit is ontworpen om de vraag vanuit de klant beter te doen laten aansluiten op jouw advertentie. Dit heeft natuurlijk enorme impact op de huidige manier van adverteren. Hoe bereid jij je hierop voor?

Marketingfunnel uitgelegd: van bewustwording naar loyaliteit
Blog
Online Marketing
Leadgeneratie

Marketingfunnel uitgelegd: van bewustwording naar loyaliteit

Een marketingfunnel is een veelgebruikte term in de marketingwereld, de kapstok van je strategie. Een marketingfunnel is een strategisch model dat de klantreis visualiseert, van het moment dat een prospect je merk ontdekt tot aan loyaliteit of aankoop. De funnel is essentieel voor het succes van je campagnes. Er zijn meerdere marketingmodellen en funnels die je kunt inzetten. Wij focussen ons nu op de TOF/MOF/BOF met aanvullend de loyaliteitsfase. In de volksmond worden deze fasen vaak aangeduid als bewustwording, overweging, conversie en loyaliteit.

Wat is Webflow en wat zijn de voordelen?
Blog
Online Marketing
Webdesign

Wat is Webflow en wat zijn de voordelen?

Wat is webflow is een vraag die steeds vaker opduikt bij bedrijven die een moderne, flexibele website willen. Webflow is zowel een websitebouwer als een krachtig CMS, geschikt voor designers en marketeers. Het combineert creatieve vrijheid met technische controle, zonder dat je altijd een developer nodig hebt. Steeds meer organisaties kiezen dit platform als alternatief voor WordPress, Wix of Shopify. Ook bij Chase Marketing draait onze website sinds november 2024 op Webflow. In dit artikel ontdek je hoe Webflow werkt, de voordelen, nadelen, kosten en waarom wij overtuigd zijn van dit platform. Maar ook welke nadelen wij ervaren.

Waarom Pinterest het perfecte kanaal is voor top-funnel inspiratiecampagnes
Blog
Social advertising

Waarom Pinterest het perfecte kanaal is voor top-funnel inspiratiecampagnes

In een tijd waarin gebruikers advertenties liever ontwijken dan omarmen, is het cruciaal om op het juiste moment met de juiste mindset in beeld te komen. Pinterest biedt precies dat moment: gebruikers zijn er niet om te scrollen, maar om geïnspireerd te worden. Of het nu gaat om woonkamer inrichting, festival outfits, strand bruiloften, zomerse recepten of nieuwe beauty trends, Pinterest is hét platform voor ideeën en ontdekkingen. Daarmee is het de ideale plek voor top-funnel campagnes die draaien om beleving, merkherkenning en inspiratie.

Alles over Webflow en SEO uitgelegd!
Blog
SEO

Alles over Webflow en SEO uitgelegd!

Sinds november 2024 is onze website bij Chase Marketing gebouwd in Webflow. Niet omdat het de makkelijkste keuze is, maar omdat het platform ons maximale controle geeft over design én Webflow SEO. Toch is Webflow niet voor iedereen de beste oplossing. In deze blog delen we onze ervaringen, leggen we uit hoe Webflow omgaat met SEO, en staan we stil bij kritische kanttekeningen rondom Webflow redirects, de Webflow sitemap en de rol van editors. Ook lees je waarom samenwerken met een Webflow SEO expert vaak essentieel is.

Wat is Growth Hacking? Uitleg, voorbeelden, tools en strategieën
Blog
Online Marketing

Wat is Growth Hacking? Uitleg, voorbeelden, tools en strategieën

Klaar om slimmer te groeien in 2025? Growth Hacking combineert creativiteit met data en snelheid, en is dé manier om maximaal resultaat te halen met minimale middelen. Ontdek de mindset, tools en cases achter de snelst groeiende bedrijven van dit moment en leer hoe je het zelf toepast.

Waarom wij performen
in elke branche

Als full-service digital marketing agency zijn wij gespecialiseerd in ieder aspect van digital marketing.

Dat vinden zij ook

Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing

Vrijblijvende performance analyse

Jouw doel. Onze strategie.

Naam*
Bedrijfsnaam
Telefoon*
Email*
Iets over je situatie
Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing
Start jouw performance analyse

Bedankt voor je aanvraag

In het kort

De kennismaking

Tijdens het intakegesprek kijken we samen of er een goede match is tussen jouw behoeften en onze expertise.

De performance analyse

Wij duiken in de huidige fase van je bedrijf, concurrenten en de markt. Analyseren kanalen en komen met een hands-on aanpak.

Oops! Something went wrong while submitting the form.