Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing

Vrijblijvende performance analyse

Jouw doel. Onze strategie.

Naam*
Bedrijfsnaam
Telefoon*
Email*
Iets over je situatie
Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing
Start jouw performance analyse

Bedankt voor je aanvraag

In het kort

De kennismaking

Tijdens het intakegesprek kijken we samen of er een goede match is tussen jouw behoeften en onze expertise.

De performance analyse

Wij duiken in de huidige fase van je bedrijf, concurrenten en de markt. Analyseren kanalen en komen met een hands-on aanpak.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Wat is Pinterest?

Wat is Pinterest?

Je hebt vast wel eens een moodboard gemaakt, losse foto’s uitgeprint en op een bord geplakt om zo inspiratie op te doen. Dat is dus Pinterest in een notendop, maar dan digitaal. Pinterest is een zoekmachine waarmee je foto’s kan ‘pinnen’ en kan onderverdelen in mapjes. Super handig dus om inspiratie op te doen en tegelijk alles helder in bijbehorende mapjes hebt.

Vrijblijvende performance analyse

Inhoudsopgave

Gratis tips & inspiratie

Wordt periodiek op de hoogte gehouden over online marketing!

Naam
Emailadres
Ik ontvang graag inspiratie

Het is gelukt!

Je aanmelding is succesvol gelukt.

Wij zullen je periodiek op de hoogte houden van online marketing tips en zullen je  inspiratie opsturen.

Bekijk hieronder direct onze e-books.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sparren over dit onderwerp?

Laat deze kans niet liggen en neem contact op voor een vrijblijvende performance analyse!

We duiken in Pinterest!

Niet alleen voor gebruikers is Pinterest interessant. Ook voor bedrijven kan Pinterest voor ontzettend veel toegevoegde waarde zorgen. Daarbij komt dat Pinterest ook selecteert op interesses van de gebruiker, hierdoor komt jouw content vaak meteen bij de goede doelgroep terecht.

Waarom Pinterest?

Pinterest is een groeiend platform voor jong en oud, het zorgt voor veel verkeer naar websites en content is lang vindbaar. Genoeg redenen dus om Pinterest te gebruiken! Dit kan met Pinterest Advertising, maar ook kan je Pinterest organisch gebruiken.

Pinterest zorgt voor verkeer

Pinterest kan zorgen voor veel verkeer naar je website of webshop, doordat je je website of webshop kan linken aan een foto of video. De volgende stap is dan zorgen voor zo veel mogelijk conversie op de website, maar daar moet de website zelf voor zorgen. Pinterest zorgt voor veel verkeer naar je website. Alleen het platform Facebook haalt meer verkeer naar websites.

Pinterest is voor lange termijn

Het fijne aan Pinterest is dat je content maanden lang vindbaar blijft. Dit in tegenstelling tot andere social media kanalen waar na een uur je post alweer onderaan de pagina staat. Gebruikers van Pinterest pinnen hun foto’s ook vast, waardoor foto’s lange tijd op een Pinterest bord van iemand blijven staan.

Gebruikers op Pinterest neemt toe

Steeds meer mensen gaan Pinterest gebruiken. Het wordt gezien als een super handig platform om lekker op rond te snuffelen, inspiratie op te doen en aankopen te doen. En sinds 2020 zijn ook steeds meer mannen te vinden op Pinterest. ;)

Waar je rekening mee moet houden

Pinterest biedt veel kansen voor ondernemers, maar er zijn wel een aantal dingen waar je rekening mee moet houden om succesvol te worden. Onderstaand lees je onze tips:

1. Zorg voor goede en leuke foto’s

Aangezien een van de belangrijkste dingen van Pinterest de foto is, is het heel belangrijk dat je goede foto’s plaatst. Dus geen foto’s van slechte kwaliteit of foto’s waar niemand wat aan heeft. Wanneer je als bedrijf van plan bent om actief te zijn op Pinterest, moet je zorgen dat je foto’s en bijbehorende beschrijving relevant zijn aan jouw bedrijf.

2. Zorg voor een Pinterest strategie

Eerder las je al dat Pinterest echt voor lange termijn is. Foto’s blijven lang staan en kunnen nog lang gevonden worden. Je moet er rekening mee houden dat je post niet meteen viraal gaat, maar op lange termijn wel veel aandacht kan krijgen. Maak daarom een strategie voor de lange termijn, wat wil je bereiken met Pinterest? Wil je meer traffic naar je website, wil je naamsbekendheid? En speel daarop in.

3. Gebruik links naar je website of webshop

Als je op een afbeelding klikt wordt je doorgestuurd naar de website of webshop die achter de foto zit. Als gebruikers op een foto klikken hebben ze interesse en willen ze weten waar het gekozen product of dienst vandaan komt. Als je je foto niet linkt, loop je zeker weten potentiële klanten mis!

4. Maak gebruik van zoekwoorden

Met alleen een foto ben je er nog niet! Voeg zoekwoorden toe in je omschrijving, zo ben je makkelijker vindbaar en heb je vaak meteen je doelgroep te pakken. Pinterest is een visuele zoekmachine, het is dus belangrijk dat je goed omschrijft wat jouw foto inhoudt zodat Google je foto kan linken aan zoekopdrachten. Zoek dus goed uit naar welke zoekwoorden jouw doelgroep zoekt.

5. Wees consequent

Post op vaste dagen/tijden. Je volgers verwachten dat van je en verheugen zich op nieuwe content. Hoe actiever je bent, hoe beter je vindbaar bent. Wees ook consequent met foto’s in borden plaatsen, plaats geleidelijk over verschillende borden.Pinterest is dus meer dan een leuk platform voor foto’s. Door slim gebruik te maken van van dit platform kan je echt waarde toevoegen aan je product of dienst.

Adverteren op Pinterest

Pinterest biedt de mogelijkheid om je pins snel onder de aandacht van je doelgroep te brengen. Met het adverteren op Pinterest kun jij gegarandeerd jouw doelgroep bereiken. Benieuwd of Pinterest adverteren interessant voor jou is? Neem gerust contact met ons op.

Geschreven door
Skip Slingerland
Skip Slingerland
Head of Advertising
Vrijblijvende performance analyse

Vaak gelezen en bekeken

Chase wordt gevormd door gepassioneerde mensen.

Meer leads voor sollicitaties met recruitment marketing
Blog
Online Marketing
SEO

Meer leads voor sollicitaties met recruitment marketing

Ook wij zijn hier en daar wel eens bezig om onszelf op de kaart te zetten! Dankzij onze groei wilden wij recruitment marketing opzetten. Het doel was om binnen 2 weken een ruime selectie aan enthousiaste potentiële nieuwe collega’s te hebben. Inmiddels doen we dit ook succesvol voor onze klanten.

Lightspeed SEO, alles wat je moet weten
Blog
SEO
Lightspeed blogs
Online Marketing

Lightspeed SEO, alles wat je moet weten

Lightspeed is een krachtig e-commerceplatform met veel voordelen. Het CMS kent een geschiedenis met een hoog gebruiksgemak en veel standaardopties om goed te scoren in de rankings van zoekmachines. De gebruiksvriendelijkheid van het CMS kan al flink helpen met het opzetten van een basis voor SEO, wij leggen je in dit blog uit hoe je met behulp van SEO echt kunt uitblinken met je Lightspeed webshop.

Attributiemodellen: Welk effect heeft (online) marketing écht?
Blog
Google Ads
Online Marketing

Attributiemodellen: Welk effect heeft (online) marketing écht?

In de wereld van digitale marketing is het meten van succes niet altijd eenvoudig. Verschillende kanalen dragen op hun eigen manier bij aan de reis van de klant, van eerste interactie tot uiteindelijke conversie. Attributiemodellen helpen marketeers om beter te begrijpen welke marketingactiviteiten daadwerkelijk impact hebben. In dit artikel duiken we dieper in de verschillende attributiemodellen en laten we zien hoe ze kunnen helpen om slimmere, datagestuurde beslissingen te nemen die het rendement van jouw marketingcampagnes vergroten.

Gratis tips & inspiratie

Geheel gratis, omdat we vinden dat je kennis deelt.

Let’s talk

Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen zorgen.