5 Black Friday online marketing tips
Black Friday is hét moment om je online verkoop naar een hoger niveau te tillen. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf opvalt in de zee van aanbiedingen? In deze blog ontdek je effectieve strategieën voor Black Friday marketing en hoe je jouw advertenties optimaal kunt inzetten voor maximale conversies.
Inhoudsopgave
Waarom Black Friday Marketing onmisbaar is
Je kunt er niet meer omheen tegenwoordig. Black Friday is populair en wint nog ieder jaar aan populariteit. Het is natuurlijk ook de perfecte timing zo vlak voor de feestdagen in december. De koopintentie ligt hierdoor al enorm hoog en daar spelen bedrijven maar al te graag op in. Bedrijven weten aan het eind van het jaar hun sales een enorme boost te geven.
5 tips zodat jij alles uit jouw Black Friday campagnes haalt
1. Begin vroeg met jouw Black Friday campagnes
Als we het hebben over Black Friday dan praten we over de laatste vrijdag van de maand november. Tegenwoordig gaat het allang niet meer om die ene dag.
Het succes van je Black Friday campagnes hangt grotendeels af van de aanloop ernaartoe. De meest succesvolle campagnes starten weken van tevoren om een hype op te bouwen. Gebruik social media en e-mailmarketing om je doelgroep al vroeg in de stemming te brengen voor je aankomende aanbiedingen.
2. Optimaliseer voor mobiele gebruikers
Meer dan 70% van de consumenten doet online aankopen via mobiele apparaten tijdens Black Friday. Daarom is het cruciaal dat jouw website en advertenties geoptimaliseerd zijn voor mobiel. Denk aan snelle laadtijden en een gebruiksvriendelijk mobiel design en checkout.
3. Creëer urgentie in jouw marketing
Urgentie is een bewezen psychologische trigger die tijdens Black Friday nog effectiever is. Zorg ervoor dat jouw aanbiedingen beperkt zijn in tijd of voorraad. Dit motiveert klanten om sneller over te gaan tot aankoop. Toon bijvoorbeeld de beperkte voorraadstatus bij producten. Of gebruik in jouw advertenties teksten zoals: “Op = Op” of ”Scoor tijdelijk enorme kortingen tijdens Black Friday.”
4. Retargeting: Laat geen potentiële klanten liggen
Niet iedereen die jouw website bezoekt, zal direct iets kopen. Retargeting is daarom een krachtig middel om bezoekers die jouw website hebben verlaten opnieuw te bereiken. Dit werkt goed voor consumenten die nog twijfelen of een extra zetje nodig hebben.
5. Meet resultaten en optimaliseer hierop
Een cruciale stap in succesvolle (Black Friday) marketing is het meten van de resultaten. Gebruik tools zoals Google Analytics 4 en Google Tag Manager om inzicht te krijgen in welke advertenties en campagnes het beste presteren. Optimaliseer je strategie waar nodig om het meeste uit je Black Friday marketinginspanningen te halen .
Profiteer van de kansen!
Black Friday marketing biedt enorme kansen, mits het goed wordt uitgevoerd. Door vroeg te beginnen, gericht te adverteren en je resultaten te monitoren, kun je maximaal profiteren van deze koopgekte. Zorg dat je opvalt in deze periode, want er is meer concurrentie dan normaal.
Vaak gelezen en bekeken
Chase wordt gevormd door gepassioneerde mensen.
Wat zijn Enhanced Conversions (Verbeterde Conversies) en hoe zet je het in?
Een van de grootste voordelen van online marketing in vergelijking met offline marketing is de meetbaarheid van jouw campagnes.
Betrouwbaar A/B Testen in Google Ads met de Experimenten Tool
Als digitale marketeer wil je altijd blijven testen om je campagnes te optimaliseren. Een van de meest effectieve manieren om dit datagedreven te doen is A/B testen. Wat wij veel zien gebeuren is dat er twee advertenties naast elkaar gedraaid worden in een advertentiegroep en dat hier vervolgens conclusies uit getrokken worden. Een makkelijke, voor de hand liggende en snelle strategie, maar vaak niet heel betrouwbaar! Graag leggen we je uit waarom de Experimenten tool van Google Ads jouw go-to A/B test tool zou moeten zijn. En last but not least, geven we je de concrete handvatten waarmee je direct je eigen A/B test via de Experimenten tool kunt opzetten. Klinkt goed? Let’s go!
Meer leads voor sollicitaties met recruitment marketing
Ook wij zijn hier en daar wel eens bezig om onszelf op de kaart te zetten! Dankzij onze groei wilden wij recruitment marketing opzetten. Het doel was om binnen 2 weken een ruime selectie aan enthousiaste potentiële nieuwe collega’s te hebben. Inmiddels doen we dit ook succesvol voor onze klanten.
Gratis tips & inspiratie
Geheel gratis, omdat we vinden dat je kennis deelt.
Let’s talk
Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen zorgen.