Zo kun jij het beste inspelen op de feestdagen!
Inhoudsopgave
Inspelen op feestdagen?
Gezien de verkooptrend op het platform Bol.com zie je een duidelijke piek ontstaan vanaf de maand november. Bol laat zelfs zien dat er een stijging is in de 3e week december van 210% vergeleken met 1e week augustus. Als bedrijf is het interessant en raadzaam om je voor te bereiden en in te spelen op de komende feestdagen. Chase Marketing geeft een paar leuke tips weg hoe jij dit het beste kunt doen!
Bron: Verwachte verkooptrend 2020 Bol.com
#1 Koop niet zuinig je voorraad in
Gezien de verkooptrend kan het zomaar zijn dat je in december het dubbele aantal producten verkoopt vergeleken met augustus. Ga er dus niet van uit dat je met je standaard voorraadkast de aankopen aankunt. Speel juist in door meer producten tijdig in huis te halen, zodat jij gemakkelijk de vraag aankunt.
#2 Bekijk de cijfers van voorgaande jaren voor een betere prognose
Om een goed beeld te krijgen van de drukte die jouw bedrijf te wachten staat is het raadzaam om de cijfers van voorgaande jaren erbij te pakken. Zo kun je een betere prognose maken van de verkoopcijfers dit jaar tijdens de feestdagen. Op deze manier zul je minder snel verrast worden als het storm loopt. Daarnaast zullen sommige producten het wellicht beter doen dan andere producten. Zo weet je op welke producten je het best de focus kunt leggen in die periode!
#3 Maak op tijd content
Wacht niet tot het laatste moment met het maken van content. Voor je het weet staat Sinterklaas al in je woonkamer. Het zou zonde zijn als je geen tijd meer hebt om content te maken door de drukte. Dit kun je gelukkig mooi vooruit plannen. Daarnaast zijn er handige tools zoals Later die je helpen met het inplannen van je content voor de socials.
Zo hebben wij samen met A-FTNSS al tijdig content gemaakt die inspelen op Black Friday en Kerstmis.
#4 Bedenk leuke deals
Elk bedrijf kan weer op zijn eigen manier inspelen op de komende periode. Verkoopt jouw bedrijf producten voor dieren? Dan is dierendag een perfecte dag om een toffe deal te verzinnen. Verkoopt jouw bedrijf leuke kleding? Misschien is het een keer leuk om een foute kersttrui te ontwerpen! Ook is slim om bijvoorbeeld kerstpakketten samen te stellen met producten die goed bij elkaar passen.
Zo help je je klanten, zodat zij minder moeite hoeven te doen om dit zelf te verzinnen. Daarnaast verhoogt dit ook gelijk de gemiddelde orderwaarde. Lees ons blog voor meer tips over het verhogen van de gemiddelde orderwaarde.
Wees vooral lekker creatief met het bedenken van toffe deals!
Vaak gelezen en bekeken
Chase wordt gevormd door gepassioneerde mensen.
Meer leads voor sollicitaties met recruitment marketing
Ook wij zijn hier en daar wel eens bezig om onszelf op de kaart te zetten! Dankzij onze groei wilden wij recruitment marketing opzetten. Het doel was om binnen 2 weken een ruime selectie aan enthousiaste potentiële nieuwe collega’s te hebben. Inmiddels doen we dit ook succesvol voor onze klanten.
Lightspeed SEO, alles wat je moet weten
Lightspeed is een krachtig e-commerceplatform met veel voordelen. Het CMS kent een geschiedenis met een hoog gebruiksgemak en veel standaardopties om goed te scoren in de rankings van zoekmachines. De gebruiksvriendelijkheid van het CMS kan al flink helpen met het opzetten van een basis voor SEO, wij leggen je in dit blog uit hoe je met behulp van SEO echt kunt uitblinken met je Lightspeed webshop.
Attributiemodellen: Welk effect heeft (online) marketing écht?
In de wereld van digitale marketing is het meten van succes niet altijd eenvoudig. Verschillende kanalen dragen op hun eigen manier bij aan de reis van de klant, van eerste interactie tot uiteindelijke conversie. Attributiemodellen helpen marketeers om beter te begrijpen welke marketingactiviteiten daadwerkelijk impact hebben. In dit artikel duiken we dieper in de verschillende attributiemodellen en laten we zien hoe ze kunnen helpen om slimmere, datagestuurde beslissingen te nemen die het rendement van jouw marketingcampagnes vergroten.
Gratis tips & inspiratie
Geheel gratis, omdat we vinden dat je kennis deelt.
Let’s talk
Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen zorgen.