Makelaar in Amsterdam op topposities in Google

Als makelaar in Amsterdam meer organische bezoekers op je website realiseren? Er is natuurlijk erg veel concurrentie, wat is de juiste strategie?
TIP Makelaar website

Over TIP Makelaar Amsterdam

TIP Makelaar is een makelaarskantoor gelegen in de Pijp (Amsterdam). Het bedrijf is opgericht in 2011 door Roland, een gecertificeerde makelaar. Het kantoor helpt met alle makelaarsdiensten die komen kijken bij het verkopen en kopen van een appartement. De Amsterdamse woningmarkt staat voorop bij TIP Makelaar, vanwege de kennis en het netwerk. Geen enkele Amsterdamse buurt is voor TIP Makelaar onbekend.

Project Omschrijving

TIP Makelaar en Chase Marketing hebben elkaar in 2018 gevonden. De ambitie die beide partijen hebben zorgde voor de juiste klik. TIP Makelaar wilde beter vindbaar worden in de zoekmachines. Een nogal brede project omschrijving wat vroeg om een concrete strategie.

Met het schrijven van kwalitatief goede blogs, het zorgvuldig uitkiezen van de onderwerpen waarover geschreven wordt, het volledig SEO-proof maken van de website en de juiste content, zorgt voor awareness.

Daarnaast is er een strategie uitgedacht om waardevolle bezoekers op de website te krijgen. In het geval van TIP Makelaar zijn dat mensen die (op dat moment) actief zijn in de woningmarkt. Onze SEO specialist bedacht een slimme SEO strategie die deze mensen op de website moest krijgen.

Het proces

TIP Makelaar gaf aan dat de kopersmarkt momenteel hoge prioriteit heeft, waardoor hier de focus op is komen te liggen.

Allereerst zijn we het proces in gegaan met een uitgebreide technische analyse. Hier kwamen verschillende punten uit om te verbeteren aan de website. Met een goede basis kunnen we natuurlijk gaan uitbouwen!

Om waardevolle bezoekers op de website te krijgen hebben we hierna geanalyseerd welke zoekwoorden interessant zijn om op gevonden te worden. Aan de hand van deze zoekwoorden hebben wij gerichte acties doorgevoerd op de website van TIP Makelaar. Door continu te monitoren welke impact onze werkzaamheden hebben op de rankings in de zoekmachine, voeren wij optimalisaties door.

Regelmatig zijn er erg interessante blogs geschreven voor TIP makelaar. De blogs varieerden van ‘tips voor een bezichtiging’ tot aan ‘energieverbruik bij nieuwbouwwoningen’. Mocht je geïnteresseerd zijn in de blogs dan kun je altijd hier een kijkje nemen. Daarnaast is er geschreven over de verschillende buurten in Amsterdam.

Dit allemaal naast het werken aan de autoriteit van de website middels linkbuilding.

Het resultaat

Samen hebben we mooie resultaten bereikt. Een van de resultaten waar we trots op zijn is het behalen van de eerste positie op het zoekwoord ‘huis verkopen Amsterdam’. Een zeer relevant zoekwoord, zeker als de focus op de verkopersmarkt ligt.

Ook wordt TIP Makelaar teruggevonden op positie één bij het zoekwoord ‘appartement verkopen Amsterdam’. Wederom een mooi resultaat kijkende naar de focus op de verkopersmarkt.

 

Het toevoegen van sterk content op deze pagina’s, consistent linkbuilding inzetten waarna horizontaal uitbreiden in content heeft deze resultaten gerealiseerd. Maar hoe vertaal je dit in bezoekers?

Bij deze case denken we primair in waardevolle bezoekers in plaats van de grootste procentuele stijging in bezoekers. In tegenstelling tot onze case over Reanda Netherlands.

Ondanks dat, zien we wel een erg mooie groei van 181,83% in 2020 ten opzichte van 2019.

Vervolg

Natuurlijk nemen wij niet zomaar genoegen met deze long-tail keyword posities. Long-tail keywords zijn perfect om erg specifieke klanten aan te trekken. Het echte volume zit echter op de short-tail keywords.

Dankzij dat we eerst de focus hebben op de lon-tail keywords hebben wij in de tussentijd hard gewerkt aan de autoriteit van de website en de uitbreiding in content. Toen wij de gewenste resultaten hadden behaald op de bovenstaande zoekwoorden hebben wij de strategie uitgebreid naar onze primaire hoofd zoekterm: Makelaar Amsterdam.

Momenteel zien we, ondanks de grote concurrentie in onze hoofdstad, dat we pagina #1 in Google hebben behaald.

 

Het volgende doel? De top #3! (waarna #1!)

De eerste mooie stappen zijn samen gezet en dat smaakt uiteraard naar meer! Chase Marketing gaat vrolijk verder met het schrijven van mooie blogs en het optimaliseren van de website op het gebied van SEO. In de nabije toekomst helpen wij met het verbeteren van de pagina’s gericht op Amsterdamse buurten. We zien dat de pagina’s al goed ranken binnen Google, maar er is altijd ruimte voor verbetering.

Resultaat:

Huis verkopen Amsterdam: Positie #1
Appartement verkopen Amsterdam: Positie #1
Makelaar Amsterdam: Pagina #1

Diensten:

SEO

Categorie:

Ook zo'n case voor jouw bedrijf?

Let op! Niet voor ieder bedrijf is zo’n case weg gelegd, dit is alleen te behalen met ambitieuze bedrijven en een plezierige samenwerking. Vraag vooraf een review bij onze aan. In de review maken wij de potentie duidelijk om samen groei te realiseren voor jouw bedrijf!

Meer Cases?

Wij kunnen er ook geen genoegd van krijgen! Lees gerust verder tussen onze cases.

The Finds
Online Marketing

Sieraden webshop | Maand op maand groei dankzij Facebook ADS

Fashion accessoires, en dan specifiek sieraden is een levendige industrie die de wereld. Gezien er veel verschillende sieraden merken bestaan, wat is de juiste strategie? Wat is de juiste doelgroep? Je wilt natuurlijk niet met losse flodders gaan schieten. Lees hier meer over de case.

Bootschappen
Advertising

Online Marketing traject voor een Watersportwinkel (sinds 2018!)

Eén van de eerste klanten van Chase Marketing en nog steeds klant! Samen met Bootschappen Watersport groeien wij beiden al enkele jaren door. Lees in deze case over het traject en de mooie resultaten. Lees vooral de hele case om over de verschillende jaren te lezen!