<span class="rt-h2-white">Online marketing project?</span> voor vloeren speciaalzaak in Amsterdam
Als bedrijf de stap maken naar het online? Dat is hoe wij de samenwerking zijn begonnen met Evim Vloeren. Van de bouw van een webshop naar uitbreiding in SEO, Advertising en meer werken we alweer samen sinds 2019! Dit is hoe ze van brick & mortar de stap maakten naar online!
<span class="rt-h2-white">Online marketing project?</span> voor vloeren speciaalzaak in Amsterdam
Als bedrijf de stap maken naar het online? Dat is hoe wij de samenwerking zijn begonnen met Evim Vloeren. Van de bouw van een webshop naar uitbreiding in SEO, Advertising en meer werken we alweer samen sinds 2019! Dit is hoe ze van brick & mortar de stap maakten naar online!
<span class="rt-h2-white">Online marketing project?</span> voor vloeren speciaalzaak in Amsterdam
Als bedrijf de stap maken naar het online? Dat is hoe wij de samenwerking zijn begonnen met Evim Vloeren. Van de bouw van een webshop naar uitbreiding in SEO, Advertising en meer werken we alweer samen sinds 2019! Dit is hoe ze van brick & mortar de stap maakten naar online!
Project Omschrijving
In de offline wereld begon Evim Vloeren al flink aan de weg te timmeren. Dat smaakte naar meer! Online lagen er nog veel kansen, maar het bracht ook de nodige obstakels met zich mee. Binnen het bedrijf was er weinig kennis over het bouwen van een goede webshop met de daarbij behorende SEO. Ook was er geen ervaring met het adverteren op zoekmachines. Wel was er een webshop die live stond.
Evim Vloeren en Chase Marketing vonden elkaar en er ontstond een samenwerking. Er moest een webshop komen met alle vloeren die Evim Vloeren verkoopt. De webshop moest voor gebruikers makkelijk te gebruiken zijn. Een leuk project waar onze webshop bouwers hun creativiteit op los konden laten!
Het project was duidelijk en rond september 2019 zijn wij begonnen met het bouwen van de webshop.
De webshop diende alle producten te bevatten van het assortiment van Evim Vloeren. In de webshop hebben we de ‘customizer’ in een nieuw jasje gestoken. Verder zijn alle vloersoorten onderverdeeld in enkele hoofdcategorieën, die vervolgens weer zijn onderverdeeld in vloermerken, de subcategorieën.
Deze structuur zorgde voor een verbetering in de UX vanwege duidelijkheid en een goede navigatie op de webshop.
9.6
Beoordeeld op kiyoh met een 9.6
5 jaar
Al 5 jaar lang partner bij Chase Marketing
Over <span class="rt-h2-white">Evim Vloeren</span>
Heb je een nieuwe vloer nodig voor jouw woning of kantoor? Zoek niet verder want bij Evim Vloeren zit je goed. Evim Vloeren is gevestigd in Amsterdam en gespecialiseerd in laminaat, pvc, parket, vinyl en tapijt van hoge kwaliteit. Ook kun je bij Evim Vloeren gebruik maken van een hun legservice. Hierbij helpen ze klanten door heel Nederland met het leggen van de gekochte vloer.
9.6
Beoordeeld op kiyoh met een 9.6
5 jaar
Al 5 jaar lang partner bij Chase Marketing
Over <span class="rt-h2-white">Evim Vloeren</span>
Heb je een nieuwe vloer nodig voor jouw woning of kantoor? Zoek niet verder want bij Evim Vloeren zit je goed. Evim Vloeren is gevestigd in Amsterdam en gespecialiseerd in laminaat, pvc, parket, vinyl en tapijt van hoge kwaliteit. Ook kun je bij Evim Vloeren gebruik maken van een hun legservice. Hierbij helpen ze klanten door heel Nederland met het leggen van de gekochte vloer.
9.6
Beoordeeld op kiyoh met een 9.6
5 jaar
Al 5 jaar lang partner bij Chase Marketing
Over <span class="rt-h2-white">Evim Vloeren</span>
Heb je een nieuwe vloer nodig voor jouw woning of kantoor? Zoek niet verder want bij Evim Vloeren zit je goed. Evim Vloeren is gevestigd in Amsterdam en gespecialiseerd in laminaat, pvc, parket, vinyl en tapijt van hoge kwaliteit. Ook kun je bij Evim Vloeren gebruik maken van een hun legservice. Hierbij helpen ze klanten door heel Nederland met het leggen van de gekochte vloer.
Tijd voor <span class="rt-h2-onyx">online marketing</span>!
De website ging live. Om alle functionaliteiten en de eerste bezoekers uitvoerig te analyseren en tests uit te voeren hebben wij de website enkele weken live gehad. Toen alles op rolletjes liep zijn wij om de tafel gegaan om te spreken over het doel: Online vindbaarheid en omzet uit de webshops.
Voor deze vraagstelling hebben wij analyses gemaakt en een strategie uitgewerkt op gebied van advertising en SEO. Allereerst was het doel om directe resultaten te realiseren. Wanneer dit doel zou worden behaald konden wij verder gaan kijken naar een multi-channel strategie.
Van strategie naar resultaat, stap voor stap
Van strategie naar resultaat.
Stap voor stap.
Van strategie naar resultaat, stap voor stap
De vervolg analyses zoals een zoekwoorden analyse werden uitgevoerd. Bij een webshop kunnen shopping advertenties natuurlijk niet ontbreken waarvoor wij een shopping feed hebben gebouwd. Een vloer kopen doe je niet iedere dag, nadenken in een top, middel, bottom funnel was dus erg belangrijk.
De juiste structuur is live gezet en al snel zagen we resultaten. Evim Vloeren zag in hoe waardevol Google Ads kunnen zijn en besloten om meer budget vrij te maken. Dat gaf nieuwe kansen binnen het Google Ads account om uit te breiden in campagne voering. Hier is onder anderen remarketing een uitbreiding geweest.
Toen het doel: “omzet genereren uit de website” vorm kreeg zijn wij weer om de tafel gegaan. Nogmaals; Een vloer kopen doe je niet dagelijks. Wij wilden dus erg graag een multi-channel strategie gaan inzetten om via verschillende kanalen vindbaar te worden.
Er was nog geen SEO gedaan voor de webshop. Wij stonden dus voor een mooie uitdaging!
Aan het eind van de winter van 2020 begonnen we met SEO voor Evim Vloeren. Maar wat is nu de juiste strategie?
Allereerst zijn wij met een uitgebreide technische analyse begonnen gezien de website al enige tijd live stond. De puntjes zijn op de i gezet. Vervolgens is er een uitgebreide content planning opgezet, een on-page optimalisatieplan en een linkbuilding strategie.
Dankzij dat wij de website hebben gebouwd en in beheer hebben konden wij erg makkelijk schakelen in het aanmaken van landingspagina’s en overige aanpassingen maken.
Een belangrijk onderdeel in het funnel wat de logische vervolgstap was bij het werken naar de multi-channel strategie was social media marketing. Er was opnieuw een strategie uitgewerkt om uit te breiden naar een nieuw kanaal. Het account is ingericht, er is een uitvoerige doelgroep analyse gedaan waarna het account is ingericht met sprankelende banners!
Tijdens het kopen van een vloer ga je een zogeheten “verkoopfunnel” in. Je begint bij een brede zoekopdracht in Google. Vervolgens krijg je een beter zicht op wat je precies wilt en specificeer je zoekopdracht. Tussendoor zie je in verschillende vloeren voorbijkomen op social media, Google en misschien ga je ook nog een keer langs een winkel om verder te oriënteren?
Er zijn klanten die vervolgens online kopen en er zijn mensen die in de winkel kopen. Beide klanten wil je natuurlijk graag benaderen.
Dankzij het in kunnen zetten van verschillende kanalen konden wij de strategie omgooien en uitbreiden. De focus ligt er volledige op om de potentiële klant op ieder onderdeel van het proces met de juiste advertentie te targeten.
Google Ads biedt natuurlijk mooie kansen als het gaat om gericht targeten van potentiële kopers. Door de specifieke manier van targeten hebben we een mooie lage kosten per conversie weten te realiseren waarbij wij goede rendabele campagnes draaien in ieder onderdeel van het verkoopfunnel.
Zo hebben we in de afgelopen maanden (vanaf september 2020) tot het moment van schrijven (eind april 2021) binnen Google ads een groei gerealiseerd van 37,68% in gebruikers, het conversiepercentage zien stijgen met 180,48% en de conversies zien stijgen met 500%. De omzet blijft niet achter (+347,81%).
De Facebook en Instagram Ads resulteerde ook al snel als een ondersteunende factor in het funnel. Tijdens een multi-channel analyse kwam dit direct te boven.
Ook het gebied van SEO worden ook mooie resultaten behaald. De vindbaarheid is sterk verbeterd en momenteel hebben wij, sinds de SEO werkzaamheden zijn begonnen, een groei van 627,45% in gebruikers weten te realiseren (in vergelijking met de vorige periode).
Allereerst zijn wij begonnen met de lokale resultaten en het ophogen van de autoriteit van het domein. Dit, in combinatie met het schrijven van content en focussen op lon-tail zoekwoorden, resulteerde al snel in een omzetgroei binnen de shop.
Nu er een goede basis is gelegd kunnen wij een mooie concurrentiepositie gaan innemen in Google en vervolgens gaan uitbreiden in de focus zoekwoorden.
Verder hebben we in de afgelopen maanden (vanaf september 2020) tot het moment van schrijven (eind april 2021) binnen de organische resulaten (SEO) een groei gerealiseerd van 44,71% in gebruikers, het conversiepercentage zien stijgen met 856,96%
De vervolg analyses zoals een zoekwoorden analyse werden uitgevoerd. Bij een webshop kunnen shopping advertenties natuurlijk niet ontbreken waarvoor wij een shopping feed hebben gebouwd. Een vloer kopen doe je niet iedere dag, nadenken in een top, middel, bottom funnel was dus erg belangrijk.
De juiste structuur is live gezet en al snel zagen we resultaten. Evim Vloeren zag in hoe waardevol Google Ads kunnen zijn en besloten om meer budget vrij te maken. Dat gaf nieuwe kansen binnen het Google Ads account om uit te breiden in campagne voering. Hier is onder anderen remarketing een uitbreiding geweest.
Toen het doel: “omzet genereren uit de website” vorm kreeg zijn wij weer om de tafel gegaan. Nogmaals; Een vloer kopen doe je niet dagelijks. Wij wilden dus erg graag een multi-channel strategie gaan inzetten om via verschillende kanalen vindbaar te worden.
Er was nog geen SEO gedaan voor de webshop. Wij stonden dus voor een mooie uitdaging!
Aan het eind van de winter van 2020 begonnen we met SEO voor Evim Vloeren. Maar wat is nu de juiste strategie?
Allereerst zijn wij met een uitgebreide technische analyse begonnen gezien de website al enige tijd live stond. De puntjes zijn op de i gezet. Vervolgens is er een uitgebreide content planning opgezet, een on-page optimalisatieplan en een linkbuilding strategie.
Dankzij dat wij de website hebben gebouwd en in beheer hebben konden wij erg makkelijk schakelen in het aanmaken van landingspagina’s en overige aanpassingen maken.
Een belangrijk onderdeel in het funnel wat de logische vervolgstap was bij het werken naar de multi-channel strategie was social media marketing. Er was opnieuw een strategie uitgewerkt om uit te breiden naar een nieuw kanaal. Het account is ingericht, er is een uitvoerige doelgroep analyse gedaan waarna het account is ingericht met sprankelende banners!
Tijdens het kopen van een vloer ga je een zogeheten “verkoopfunnel” in. Je begint bij een brede zoekopdracht in Google. Vervolgens krijg je een beter zicht op wat je precies wilt en specificeer je zoekopdracht. Tussendoor zie je in verschillende vloeren voorbijkomen op social media, Google en misschien ga je ook nog een keer langs een winkel om verder te oriënteren?
Er zijn klanten die vervolgens online kopen en er zijn mensen die in de winkel kopen. Beide klanten wil je natuurlijk graag benaderen.
Dankzij het in kunnen zetten van verschillende kanalen konden wij de strategie omgooien en uitbreiden. De focus ligt er volledige op om de potentiële klant op ieder onderdeel van het proces met de juiste advertentie te targeten.
Google Ads biedt natuurlijk mooie kansen als het gaat om gericht targeten van potentiële kopers. Door de specifieke manier van targeten hebben we een mooie lage kosten per conversie weten te realiseren waarbij wij goede rendabele campagnes draaien in ieder onderdeel van het verkoopfunnel.
Zo hebben we in de afgelopen maanden (vanaf september 2020) tot het moment van schrijven (eind april 2021) binnen Google ads een groei gerealiseerd van 37,68% in gebruikers, het conversiepercentage zien stijgen met 180,48% en de conversies zien stijgen met 500%. De omzet blijft niet achter (+347,81%).
De Facebook en Instagram Ads resulteerde ook al snel als een ondersteunende factor in het funnel. Tijdens een multi-channel analyse kwam dit direct te boven.
Ook het gebied van SEO worden ook mooie resultaten behaald. De vindbaarheid is sterk verbeterd en momenteel hebben wij, sinds de SEO werkzaamheden zijn begonnen, een groei van 627,45% in gebruikers weten te realiseren (in vergelijking met de vorige periode).
Allereerst zijn wij begonnen met de lokale resultaten en het ophogen van de autoriteit van het domein. Dit, in combinatie met het schrijven van content en focussen op lon-tail zoekwoorden, resulteerde al snel in een omzetgroei binnen de shop.
Nu er een goede basis is gelegd kunnen wij een mooie concurrentiepositie gaan innemen in Google en vervolgens gaan uitbreiden in de focus zoekwoorden.
Verder hebben we in de afgelopen maanden (vanaf september 2020) tot het moment van schrijven (eind april 2021) binnen de organische resulaten (SEO) een groei gerealiseerd van 44,71% in gebruikers, het conversiepercentage zien stijgen met 856,96%
De vervolg analyses zoals een zoekwoorden analyse werden uitgevoerd. Bij een webshop kunnen shopping advertenties natuurlijk niet ontbreken waarvoor wij een shopping feed hebben gebouwd. Een vloer kopen doe je niet iedere dag, nadenken in een top, middel, bottom funnel was dus erg belangrijk.
De juiste structuur is live gezet en al snel zagen we resultaten. Evim Vloeren zag in hoe waardevol Google Ads kunnen zijn en besloten om meer budget vrij te maken. Dat gaf nieuwe kansen binnen het Google Ads account om uit te breiden in campagne voering. Hier is onder anderen remarketing een uitbreiding geweest.
Toen het doel: “omzet genereren uit de website” vorm kreeg zijn wij weer om de tafel gegaan. Nogmaals; Een vloer kopen doe je niet dagelijks. Wij wilden dus erg graag een multi-channel strategie gaan inzetten om via verschillende kanalen vindbaar te worden.
Er was nog geen SEO gedaan voor de webshop. Wij stonden dus voor een mooie uitdaging!
Aan het eind van de winter van 2020 begonnen we met SEO voor Evim Vloeren. Maar wat is nu de juiste strategie?
Allereerst zijn wij met een uitgebreide technische analyse begonnen gezien de website al enige tijd live stond. De puntjes zijn op de i gezet. Vervolgens is er een uitgebreide content planning opgezet, een on-page optimalisatieplan en een linkbuilding strategie.
Dankzij dat wij de website hebben gebouwd en in beheer hebben konden wij erg makkelijk schakelen in het aanmaken van landingspagina’s en overige aanpassingen maken.
Een belangrijk onderdeel in het funnel wat de logische vervolgstap was bij het werken naar de multi-channel strategie was social media marketing. Er was opnieuw een strategie uitgewerkt om uit te breiden naar een nieuw kanaal. Het account is ingericht, er is een uitvoerige doelgroep analyse gedaan waarna het account is ingericht met sprankelende banners!
Tijdens het kopen van een vloer ga je een zogeheten “verkoopfunnel” in. Je begint bij een brede zoekopdracht in Google. Vervolgens krijg je een beter zicht op wat je precies wilt en specificeer je zoekopdracht. Tussendoor zie je in verschillende vloeren voorbijkomen op social media, Google en misschien ga je ook nog een keer langs een winkel om verder te oriënteren?
Er zijn klanten die vervolgens online kopen en er zijn mensen die in de winkel kopen. Beide klanten wil je natuurlijk graag benaderen.
Dankzij het in kunnen zetten van verschillende kanalen konden wij de strategie omgooien en uitbreiden. De focus ligt er volledige op om de potentiële klant op ieder onderdeel van het proces met de juiste advertentie te targeten.
Google Ads biedt natuurlijk mooie kansen als het gaat om gericht targeten van potentiële kopers. Door de specifieke manier van targeten hebben we een mooie lage kosten per conversie weten te realiseren waarbij wij goede rendabele campagnes draaien in ieder onderdeel van het verkoopfunnel.
Zo hebben we in de afgelopen maanden (vanaf september 2020) tot het moment van schrijven (eind april 2021) binnen Google ads een groei gerealiseerd van 37,68% in gebruikers, het conversiepercentage zien stijgen met 180,48% en de conversies zien stijgen met 500%. De omzet blijft niet achter (+347,81%).
De Facebook en Instagram Ads resulteerde ook al snel als een ondersteunende factor in het funnel. Tijdens een multi-channel analyse kwam dit direct te boven.
Ook het gebied van SEO worden ook mooie resultaten behaald. De vindbaarheid is sterk verbeterd en momenteel hebben wij, sinds de SEO werkzaamheden zijn begonnen, een groei van 627,45% in gebruikers weten te realiseren (in vergelijking met de vorige periode).
Allereerst zijn wij begonnen met de lokale resultaten en het ophogen van de autoriteit van het domein. Dit, in combinatie met het schrijven van content en focussen op lon-tail zoekwoorden, resulteerde al snel in een omzetgroei binnen de shop.
Nu er een goede basis is gelegd kunnen wij een mooie concurrentiepositie gaan innemen in Google en vervolgens gaan uitbreiden in de focus zoekwoorden.
Verder hebben we in de afgelopen maanden (vanaf september 2020) tot het moment van schrijven (eind april 2021) binnen de organische resulaten (SEO) een groei gerealiseerd van 44,71% in gebruikers, het conversiepercentage zien stijgen met 856,96%
90%
In top 3 zoekwoorden
Nieuw
Header menu voorstellen en realiseren
50%
Groei in omzet
Het <span class="rt-h2-white">vervolg</span> voor Evim Vloeren?
Voor Evim Vloeren zijn wij nog lang niet klaar. Wij genieten erg van de huidige groei maar er liggen nog erg nog mooie plannen op tafel om uit te breiden in de strategie en verdere groei te realiseren.
Dit is pas het begin van een mooie online marketing groei. Wij werken momenteel hard aan de optimalisatie binnen verschillende kanalen!
90%
In top 3 zoekwoorden
Nieuw
Header menu voorstellen en realiseren
50%
Groei in omzet
Het <span class="rt-h2-white">vervolg</span> voor Evim Vloeren?
Voor Evim Vloeren zijn wij nog lang niet klaar. Wij genieten erg van de huidige groei maar er liggen nog erg nog mooie plannen op tafel om uit te breiden in de strategie en verdere groei te realiseren.
Dit is pas het begin van een mooie online marketing groei. Wij werken momenteel hard aan de optimalisatie binnen verschillende kanalen!
90%
In top 3 zoekwoorden
Nieuw
Header menu voorstellen en realiseren
50%
Groei in omzet
Het <span class="rt-h2-white">vervolg</span> voor Evim Vloeren?
Voor Evim Vloeren zijn wij nog lang niet klaar. Wij genieten erg van de huidige groei maar er liggen nog erg nog mooie plannen op tafel om uit te breiden in de strategie en verdere groei te realiseren.
Dit is pas het begin van een mooie online marketing groei. Wij werken momenteel hard aan de optimalisatie binnen verschillende kanalen!
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Tijdens het oriëntatiegesprek duiken we in het DNA van jouw organisatie.
We analyseren je performance
We analyseren je totale online marketing performance, tot in de puntjes.
We vormen je blauwdruk
Tot slot vormen we de blauwdruk van jouw online strategie.
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Tijdens het oriëntatiegesprek duiken we in het DNA van jouw organisatie.
We analyseren je performance
We analyseren je totale online marketing performance, tot in de puntjes.
We vormen je blauwdruk
Tot slot vormen we de blauwdruk van jouw online strategie.