<span class="rt-h2-white">Online Marketing Traject?</span> voor een Watersportwinkel (sinds 2018!)
Eén van de eerste klanten van Chase Marketing! Samen met Bootschappen Watersport groeiden wij beiden al enkele jaren door. Lees in deze case over het traject en de mooie resultaten. Lees vooral de hele case om over de verschillende jaren te lezen!
<span class="rt-h2-white">Online Marketing Traject?</span> voor een Watersportwinkel (sinds 2018!)
Eén van de eerste klanten van Chase Marketing! Samen met Bootschappen Watersport groeiden wij beiden al enkele jaren door. Lees in deze case over het traject en de mooie resultaten. Lees vooral de hele case om over de verschillende jaren te lezen!
<span class="rt-h2-white">Online Marketing Traject?</span> voor een Watersportwinkel (sinds 2018!)
Eén van de eerste klanten van Chase Marketing! Samen met Bootschappen Watersport groeiden wij beiden al enkele jaren door. Lees in deze case over het traject en de mooie resultaten. Lees vooral de hele case om over de verschillende jaren te lezen!
Project omschrijving
Sinds de oprichting van Chase Marketing in 2018 werken Bootschappen Watersport en Chase Marketing met elkaar samen. Hiermee kan Bootschappen Watersport worden gerekend tot een van de oudste samenwerkingen met ons. Bootschappen Watersport voelde de urgentie om meer te doen met Google Ads. Waar ze voorheen kleinschalig Google Ads draaide, wilde ze nu meer investeren in dit platform. Google Ads biedt enorme mogelijkheden voor webshops als Bootschappen Watersport, die een ruim assortiment hebben.
2003
Actief sinds 2003
Nr 1
Watersportwinkel van Nederland
Over <span class="rt-h2-white">Bootschappen Watersport</span>
De oprichting van Bootschappen Watersport vond plaats in 2003 en is daarmee één van de eerste online watersportwinkels van Nederland. In het eerste jaar sinds de oprichting waren al direct meer dan 3200 pakketten verstuurd. Bootschappen Watersport levert alles voor boten, van antifouling tot zwemvesten.
In 2016 kwam Bootschappen Watersport in handen van Nautisch Centrum Nicolaas Witsen. De overname zorgde ervoor dat er in het eind van 2016 een nieuwe megastore opende in Alkmaar. Uiteraard is deze fysieke winkel via het water te bereiken. De webshop, in combinatie met de fysieke winkel, zorgde er al snel voor dat Bootschappen Watersport bekende naam is in de branche.
2003
Actief sinds 2003
Nr 1
Watersportwinkel van Nederland
Over <span class="rt-h2-white">Bootschappen Watersport</span>
De oprichting van Bootschappen Watersport vond plaats in 2003 en is daarmee één van de eerste online watersportwinkels van Nederland. In het eerste jaar sinds de oprichting waren al direct meer dan 3200 pakketten verstuurd. Bootschappen Watersport levert alles voor boten, van antifouling tot zwemvesten.
In 2016 kwam Bootschappen Watersport in handen van Nautisch Centrum Nicolaas Witsen. De overname zorgde ervoor dat er in het eind van 2016 een nieuwe megastore opende in Alkmaar. Uiteraard is deze fysieke winkel via het water te bereiken. De webshop, in combinatie met de fysieke winkel, zorgde er al snel voor dat Bootschappen Watersport bekende naam is in de branche.
2003
Actief sinds 2003
Nr 1
Watersportwinkel van Nederland
Over <span class="rt-h2-white">Bootschappen Watersport</span>
De oprichting van Bootschappen Watersport vond plaats in 2003 en is daarmee één van de eerste online watersportwinkels van Nederland. In het eerste jaar sinds de oprichting waren al direct meer dan 3200 pakketten verstuurd. Bootschappen Watersport levert alles voor boten, van antifouling tot zwemvesten.
In 2016 kwam Bootschappen Watersport in handen van Nautisch Centrum Nicolaas Witsen. De overname zorgde ervoor dat er in het eind van 2016 een nieuwe megastore opende in Alkmaar. Uiteraard is deze fysieke winkel via het water te bereiken. De webshop, in combinatie met de fysieke winkel, zorgde er al snel voor dat Bootschappen Watersport bekende naam is in de branche.
Het <span class="rt-h2-onyx">proces</span>
Het, toen nog, kleine Google Ads account van Bootschappen Watersport werd overgenomen. Wij verdiepten ons onder andere in de branche, het account en de doelgroep. Het Google Analytics account, Google Trends en de zoekwoorden planner binnen Google Ads gaven de perfecte inzichten om een doordachte account structuur te organiseren.
Een volledige Google Ads strategie werd uitgewerkt met als doel: een rendabele ROAS (Return On Ad Spend) draaien. De zogeheten quick-wins werden doorgevoerd en het Google Ads account werd ingericht.
Na de livegang van het Google Ads account zaten wij nauwkeurig op het account om het te optimaliseren. Zowel offline als online kansen worden besproken met elkaar om zo het beste resultaat neer te zetten. Om zo transparant mogelijk te zijn wordt elke maand een rapportage verstuurd naar Bootschappen Watersport.
Van strategie naar resultaat, stap voor stap
Van strategie naar resultaat.
Stap voor stap.
Van strategie naar resultaat, stap voor stap
Voorafgaand zijn wij om de tafel gegaan om een rendabele ROAS te berekenen. Na enkele weken draaien zagen wij al snel dat wij op deze ROAS uitkwamen waarna we konden opschalen. Watersport is natuurlijk erg seizoensgebonden. Dankzij dat we verder zijn gaan kijken dan enkel de hardlopers tijdens het hoogseizoen en een product analyse hebben gemaakt zagen we als gevolg dat in de laagseizoenmaanden records zijn behaald in aankopen!
Resultaten 2018
Onder andere met zoeknetwerk en shopping campagnes zagen we mooie kansen voor Bootschappen Watersport. In het eerste jaar van onze samenwerking behaalde we hiermee al snel mooie resultaten.
Omdat de e-commerce tracking voordat wij begonnen nog niet stond ingesteld kunnen we nog geen inzichten bieden in de groei. Maar lees vooral door voor mooie resultaten!
Na het behalen van recordmaanden en een rendabele ROAS, hebben we gekeken naar manieren om verder op te schalen. We onderzochten extra mogelijkheden binnen Google Ads, andere interessante kanalen en verbeteringen voor de website. Binnen Google Ads hebben we een nieuwe strategie ingezet, waarbij we naast het zoeknetwerk en shopping ook display en remarketing gebruikten. Slim bieden werd direct toegepast, en we hebben het productaanbod opgeschaald.
Daarnaast hebben we de website verbeterd, zoals de smart search en het checkoutproces, wat een verbetering van +208% in het checkoutproces opleverde. Ook zijn we gestart met verkoop via Bol.com via een geautomatiseerde koppeling met Channable, waardoor we efficiënt producten konden beheren.
Resultaten 2019
- ROAS +128,5%
- CPA - 35,3%
- Gem CPC -27,6%
- Conversies +232%
2020 was een bijzonder jaar vol mogelijkheden, vooral in de online wereld. Aan het eind van 2019 hebben we teruggekeken en plannen gemaakt voor het nieuwe jaar. Ondanks de uitdagingen hebben we kansen benut, met name door ons volledige assortiment van 5000+ producten te promoten, wat tot recordresultaten leidde.
Daarnaast zijn we begonnen met adverteren op Bing, waar onze oudere doelgroep zich vooral bevindt. Dit bood ons een kans om deze groep effectief te bereiken.
Resultaten 2020:
- ROAS: +110,3%
- CPA: -48,9%
- Gemiddelde CPC: -42,9%
- Conversies: +142,7%
Deze verbeteringen zijn gerealiseerd met slechts een budgetstijging van 20%.
Net als in 2020 bracht 2021 veel onzekerheid door de coronapandemie en de lockdowns. Ondanks deze uitdagingen bleef de groei van de afgelopen jaren zichtbaar. We realiseerden groei binnen bestaande kanalen en breidden uit naar nieuwe mogelijkheden. Dit momentum hebben we in 2021 voortgezet. Chase Marketing zag kansen op het gebied van SEO, wat ook door Bootschappen Watersports werd erkend. Vanaf eind Q2 2021 mochten wij de SEO-strategie optimaliseren na uitvoerige analyses, zoals zoekwoord-, content-, concurrentie-, backlink- en technische analyses.
Daarnaast zagen we ook groeimogelijkheden in Google Ads en Meta Ads. Google Ads werd uitgebreid met extra campagnes, terwijl Meta Ads werd toegevoegd ter ondersteuning van de bredere strategie. Vanaf 2021 is Bootschappen Watersports uitgegroeid tot een full-service online marketingproject, waarbij we op meerdere fronten actief zijn voor optimale resultaten.
Resultaten 2021:
- Top 10 keywords in Google: +79,6%
- Organisch verkeer: +14,7%
- Conversiewaarde Google Ads (2021 t.o.v. 2022): +64,18%
Na twee volle coronajaren leek begin 2022 het einde in zicht. Mensen konden eindelijk weer zonder beperkingen klussen aan hun boten, en dat was duidelijk terug te zien in de resultaten. De Google Ads campagnes waren zo schaalbaar opgezet dat Chase Marketing de vrijheid had om op te schalen, met behoud van rendement. Dit leidde tot enorme omzetten tijdens het hoogseizoen.
Op SEO-gebied hebben we hard gewerkt aan de content en technische optimalisaties van de website, wat duidelijk zichtbaar is in de resultaten van 2022. Daarnaast kreeg de website van Bootschappen Watersport een nieuw ontwerp, dat eind 2022 door Chase Marketing werd gelanceerd.
Resulaten
- Organisch verkeer +77,2%
- Google ads conversiewaarde +52,1%
Voorafgaand zijn wij om de tafel gegaan om een rendabele ROAS te berekenen. Na enkele weken draaien zagen wij al snel dat wij op deze ROAS uitkwamen waarna we konden opschalen. Watersport is natuurlijk erg seizoensgebonden. Dankzij dat we verder zijn gaan kijken dan enkel de hardlopers tijdens het hoogseizoen en een product analyse hebben gemaakt zagen we als gevolg dat in de laagseizoenmaanden records zijn behaald in aankopen!
Resultaten 2018
Onder andere met zoeknetwerk en shopping campagnes zagen we mooie kansen voor Bootschappen Watersport. In het eerste jaar van onze samenwerking behaalde we hiermee al snel mooie resultaten.
Omdat de e-commerce tracking voordat wij begonnen nog niet stond ingesteld kunnen we nog geen inzichten bieden in de groei. Maar lees vooral door voor mooie resultaten!
Na het behalen van recordmaanden en een rendabele ROAS, hebben we gekeken naar manieren om verder op te schalen. We onderzochten extra mogelijkheden binnen Google Ads, andere interessante kanalen en verbeteringen voor de website. Binnen Google Ads hebben we een nieuwe strategie ingezet, waarbij we naast het zoeknetwerk en shopping ook display en remarketing gebruikten. Slim bieden werd direct toegepast, en we hebben het productaanbod opgeschaald.
Daarnaast hebben we de website verbeterd, zoals de smart search en het checkoutproces, wat een verbetering van +208% in het checkoutproces opleverde. Ook zijn we gestart met verkoop via Bol.com via een geautomatiseerde koppeling met Channable, waardoor we efficiënt producten konden beheren.
Resultaten 2019
- ROAS +128,5%
- CPA - 35,3%
- Gem CPC -27,6%
- Conversies +232%
2020 was een bijzonder jaar vol mogelijkheden, vooral in de online wereld. Aan het eind van 2019 hebben we teruggekeken en plannen gemaakt voor het nieuwe jaar. Ondanks de uitdagingen hebben we kansen benut, met name door ons volledige assortiment van 5000+ producten te promoten, wat tot recordresultaten leidde.
Daarnaast zijn we begonnen met adverteren op Bing, waar onze oudere doelgroep zich vooral bevindt. Dit bood ons een kans om deze groep effectief te bereiken.
Resultaten 2020:
- ROAS: +110,3%
- CPA: -48,9%
- Gemiddelde CPC: -42,9%
- Conversies: +142,7%
Deze verbeteringen zijn gerealiseerd met slechts een budgetstijging van 20%.
Net als in 2020 bracht 2021 veel onzekerheid door de coronapandemie en de lockdowns. Ondanks deze uitdagingen bleef de groei van de afgelopen jaren zichtbaar. We realiseerden groei binnen bestaande kanalen en breidden uit naar nieuwe mogelijkheden. Dit momentum hebben we in 2021 voortgezet. Chase Marketing zag kansen op het gebied van SEO, wat ook door Bootschappen Watersports werd erkend. Vanaf eind Q2 2021 mochten wij de SEO-strategie optimaliseren na uitvoerige analyses, zoals zoekwoord-, content-, concurrentie-, backlink- en technische analyses.
Daarnaast zagen we ook groeimogelijkheden in Google Ads en Meta Ads. Google Ads werd uitgebreid met extra campagnes, terwijl Meta Ads werd toegevoegd ter ondersteuning van de bredere strategie. Vanaf 2021 is Bootschappen Watersports uitgegroeid tot een full-service online marketingproject, waarbij we op meerdere fronten actief zijn voor optimale resultaten.
Resultaten 2021:
- Top 10 keywords in Google: +79,6%
- Organisch verkeer: +14,7%
- Conversiewaarde Google Ads (2021 t.o.v. 2022): +64,18%
Na twee volle coronajaren leek begin 2022 het einde in zicht. Mensen konden eindelijk weer zonder beperkingen klussen aan hun boten, en dat was duidelijk terug te zien in de resultaten. De Google Ads campagnes waren zo schaalbaar opgezet dat Chase Marketing de vrijheid had om op te schalen, met behoud van rendement. Dit leidde tot enorme omzetten tijdens het hoogseizoen.
Op SEO-gebied hebben we hard gewerkt aan de content en technische optimalisaties van de website, wat duidelijk zichtbaar is in de resultaten van 2022. Daarnaast kreeg de website van Bootschappen Watersport een nieuw ontwerp, dat eind 2022 door Chase Marketing werd gelanceerd.
Resulaten
- Organisch verkeer +77,2%
- Google ads conversiewaarde +52,1%
Voorafgaand zijn wij om de tafel gegaan om een rendabele ROAS te berekenen. Na enkele weken draaien zagen wij al snel dat wij op deze ROAS uitkwamen waarna we konden opschalen. Watersport is natuurlijk erg seizoensgebonden. Dankzij dat we verder zijn gaan kijken dan enkel de hardlopers tijdens het hoogseizoen en een product analyse hebben gemaakt zagen we als gevolg dat in de laagseizoenmaanden records zijn behaald in aankopen!
Resultaten 2018
Onder andere met zoeknetwerk en shopping campagnes zagen we mooie kansen voor Bootschappen Watersport. In het eerste jaar van onze samenwerking behaalde we hiermee al snel mooie resultaten.
Omdat de e-commerce tracking voordat wij begonnen nog niet stond ingesteld kunnen we nog geen inzichten bieden in de groei. Maar lees vooral door voor mooie resultaten!
Na het behalen van recordmaanden en een rendabele ROAS, hebben we gekeken naar manieren om verder op te schalen. We onderzochten extra mogelijkheden binnen Google Ads, andere interessante kanalen en verbeteringen voor de website. Binnen Google Ads hebben we een nieuwe strategie ingezet, waarbij we naast het zoeknetwerk en shopping ook display en remarketing gebruikten. Slim bieden werd direct toegepast, en we hebben het productaanbod opgeschaald.
Daarnaast hebben we de website verbeterd, zoals de smart search en het checkoutproces, wat een verbetering van +208% in het checkoutproces opleverde. Ook zijn we gestart met verkoop via Bol.com via een geautomatiseerde koppeling met Channable, waardoor we efficiënt producten konden beheren.
Resultaten 2019
- ROAS +128,5%
- CPA - 35,3%
- Gem CPC -27,6%
- Conversies +232%
2020 was een bijzonder jaar vol mogelijkheden, vooral in de online wereld. Aan het eind van 2019 hebben we teruggekeken en plannen gemaakt voor het nieuwe jaar. Ondanks de uitdagingen hebben we kansen benut, met name door ons volledige assortiment van 5000+ producten te promoten, wat tot recordresultaten leidde.
Daarnaast zijn we begonnen met adverteren op Bing, waar onze oudere doelgroep zich vooral bevindt. Dit bood ons een kans om deze groep effectief te bereiken.
Resultaten 2020:
- ROAS: +110,3%
- CPA: -48,9%
- Gemiddelde CPC: -42,9%
- Conversies: +142,7%
Deze verbeteringen zijn gerealiseerd met slechts een budgetstijging van 20%.
Net als in 2020 bracht 2021 veel onzekerheid door de coronapandemie en de lockdowns. Ondanks deze uitdagingen bleef de groei van de afgelopen jaren zichtbaar. We realiseerden groei binnen bestaande kanalen en breidden uit naar nieuwe mogelijkheden. Dit momentum hebben we in 2021 voortgezet. Chase Marketing zag kansen op het gebied van SEO, wat ook door Bootschappen Watersports werd erkend. Vanaf eind Q2 2021 mochten wij de SEO-strategie optimaliseren na uitvoerige analyses, zoals zoekwoord-, content-, concurrentie-, backlink- en technische analyses.
Daarnaast zagen we ook groeimogelijkheden in Google Ads en Meta Ads. Google Ads werd uitgebreid met extra campagnes, terwijl Meta Ads werd toegevoegd ter ondersteuning van de bredere strategie. Vanaf 2021 is Bootschappen Watersports uitgegroeid tot een full-service online marketingproject, waarbij we op meerdere fronten actief zijn voor optimale resultaten.
Resultaten 2021:
- Top 10 keywords in Google: +79,6%
- Organisch verkeer: +14,7%
- Conversiewaarde Google Ads (2021 t.o.v. 2022): +64,18%
Na twee volle coronajaren leek begin 2022 het einde in zicht. Mensen konden eindelijk weer zonder beperkingen klussen aan hun boten, en dat was duidelijk terug te zien in de resultaten. De Google Ads campagnes waren zo schaalbaar opgezet dat Chase Marketing de vrijheid had om op te schalen, met behoud van rendement. Dit leidde tot enorme omzetten tijdens het hoogseizoen.
Op SEO-gebied hebben we hard gewerkt aan de content en technische optimalisaties van de website, wat duidelijk zichtbaar is in de resultaten van 2022. Daarnaast kreeg de website van Bootschappen Watersport een nieuw ontwerp, dat eind 2022 door Chase Marketing werd gelanceerd.
Resulaten
- Organisch verkeer +77,2%
- Google ads conversiewaarde +52,1%
E-mails
E-mailmarketing campagne opzetten
90%
Stijging in conversies
Vervolg en <span class="rt-h2-white">uitbreiding</span>!
De jarenlange samenwerking en uitbreiding van het project gaat ook nu door.
We nemen E-mailmarketing erbij, want hier kunnen we veel winstgevende automations mee creëren.
Wat we willen behalen:
E-mails
E-mailmarketing campagne opzetten
90%
Stijging in conversies
Vervolg en <span class="rt-h2-white">uitbreiding</span>!
De jarenlange samenwerking en uitbreiding van het project gaat ook nu door.
We nemen E-mailmarketing erbij, want hier kunnen we veel winstgevende automations mee creëren.
Wat we willen behalen:
E-mails
E-mailmarketing campagne opzetten
90%
Stijging in conversies
Vervolg en <span class="rt-h2-white">uitbreiding</span>!
De jarenlange samenwerking en uitbreiding van het project gaat ook nu door.
We nemen E-mailmarketing erbij, want hier kunnen we veel winstgevende automations mee creëren.
Wat we willen behalen:
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Tijdens het oriëntatiegesprek duiken we in het DNA van jouw organisatie.
We analyseren je performance
We analyseren je totale online marketing performance, tot in de puntjes.
We vormen je blauwdruk
Tot slot vormen we de blauwdruk van jouw online strategie.
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Tijdens het oriëntatiegesprek duiken we in het DNA van jouw organisatie.
We analyseren je performance
We analyseren je totale online marketing performance, tot in de puntjes.
We vormen je blauwdruk
Tot slot vormen we de blauwdruk van jouw online strategie.