Lightspeed conversie optimalisatie? +208% <span class="rt-h2-white">checkout verbetering?</span>!
Ben jij een Lightspeed webshop eigenaar/medewerker? Ook jezelf wel eens afgevraagd wat de beste checkout is en hoe mensen navigeren op je website? In onze case vertellen wij hoe je jouw webshop verbetert richting meer aankopen!
Lightspeed conversie optimalisatie? +208% <span class="rt-h2-white">checkout verbetering?</span>!
Ben jij een Lightspeed webshop eigenaar/medewerker? Ook jezelf wel eens afgevraagd wat de beste checkout is en hoe mensen navigeren op je website? In onze case vertellen wij hoe je jouw webshop verbetert richting meer aankopen!
Lightspeed conversie optimalisatie? +208% <span class="rt-h2-white">checkout verbetering?</span>!
Ben jij een Lightspeed webshop eigenaar/medewerker? Ook jezelf wel eens afgevraagd wat de beste checkout is en hoe mensen navigeren op je website? In onze case vertellen wij hoe je jouw webshop verbetert richting meer aankopen!
Project Omschrijving
Wij werken voor verschillende Lightspeed webshops en zijn alle mogelijk combinaties voor instellingen al wel eens tegengekomen. Voor een klant van ons waar we al een langere tijd advertenties in Google en Bing voor uit handen nemen, wilden wij CRO (Conversion Rate Optimization) uit handen nemen.
Alles begint natuurlijk bij de webshop, hier moet het resultaat behaald worden.
Wanneer een webshop optimaal functioneert zijn ook de resultaten van de advertenties beter ;).
2003
Actief sinds 2003
Nr. 1
Watersportwinkel in Nederland
Over <span class="rt-h2-white">Bootschappen Watersport</span>
De oprichting van Bootschappen Watersport vond plaats in 2003 en is daarmee één van de eerste online watersportwinkels van Nederland. In het eerste jaar sinds de oprichting waren al direct meer dan 3200 pakketten verstuurd. Bootschappen Watersport levert alles voor boten, van antifouling tot zwemvesten.
In 2016 kwam Bootschappen Watersport in handen van Nautisch Centrum Nicolaas Witsen. De overname zorgde ervoor dat er in het eind van 2016 een nieuwe megastore opende in Alkmaar. Uiteraard is deze fysieke winkel via het water te bereiken. De webshop, in combinatie met de fysieke winkel, zorgde er al snel voor dat Bootschappen Watersport bekende naam is in de branche.
2003
Actief sinds 2003
Nr. 1
Watersportwinkel in Nederland
Over <span class="rt-h2-white">Bootschappen Watersport</span>
De oprichting van Bootschappen Watersport vond plaats in 2003 en is daarmee één van de eerste online watersportwinkels van Nederland. In het eerste jaar sinds de oprichting waren al direct meer dan 3200 pakketten verstuurd. Bootschappen Watersport levert alles voor boten, van antifouling tot zwemvesten.
In 2016 kwam Bootschappen Watersport in handen van Nautisch Centrum Nicolaas Witsen. De overname zorgde ervoor dat er in het eind van 2016 een nieuwe megastore opende in Alkmaar. Uiteraard is deze fysieke winkel via het water te bereiken. De webshop, in combinatie met de fysieke winkel, zorgde er al snel voor dat Bootschappen Watersport bekende naam is in de branche.
2003
Actief sinds 2003
Nr. 1
Watersportwinkel in Nederland
Over <span class="rt-h2-white">Bootschappen Watersport</span>
De oprichting van Bootschappen Watersport vond plaats in 2003 en is daarmee één van de eerste online watersportwinkels van Nederland. In het eerste jaar sinds de oprichting waren al direct meer dan 3200 pakketten verstuurd. Bootschappen Watersport levert alles voor boten, van antifouling tot zwemvesten.
In 2016 kwam Bootschappen Watersport in handen van Nautisch Centrum Nicolaas Witsen. De overname zorgde ervoor dat er in het eind van 2016 een nieuwe megastore opende in Alkmaar. Uiteraard is deze fysieke winkel via het water te bereiken. De webshop, in combinatie met de fysieke winkel, zorgde er al snel voor dat Bootschappen Watersport bekende naam is in de branche.
Het <span class="rt-h2-onyx">proces</span>
Toen de vraagstelling te boven kwam om CRO toe te passen dachten wij al snel aan de tool Hotjar.
Hotjar is een tool voor heatmapping, conversieratio analyses, feedback van klanten te ontvangen en meer. Wij hebben de tool direct op de website geïnstalleerd en alle onderdelen klaargemaakt voor actie.
Natuurlijk is een hoog aantal bezoekers op de website wenselijk. Als dit niet het geval is kunnen er geen conclusies getrokken worden om op te handelen.
Wij hebben heatmaps gedraaid en een checkout A/B test uitgevoerd.
Van strategie naar resultaat, stap voor stap
Van strategie naar resultaat.
Stap voor stap.
Van strategie naar resultaat, stap voor stap
Uit de heatmaps zijn geen significante resultaten gekomen die vroegen om optimalisaties. Wel hebben wij een significante verbetering gevonden in de checkout!
Onderstaand zien wij een multi-checkout in de Lightspeed webshop. Het conversieratio bij 953 sessies lag op 9,9%. 9,9% van de mensen hebben dus het product, na toevoeging in de winkelwagen + de winkelwagen te hebben bezocht het product daadwerkelijk aangekocht.
De flow richting de aankoop is met 4 stappen verkort. Het resultaat is dat bij 946 sessies het conversieratio 30,5% is geworden. Na toevoeging aan de winkelmand en de winkelmand te bezoeken zien we hierbij dat een significant hoger aantal het product aankoopt.
De conclusie is dat wij een stijging in de checkout van +308% aankopen zien.
Binnen ons vakgebied (online marketing) draait alles om data. Elke doelgroep en website is in zekere zin uniek. Het gedrag van de doelgroep en hoe deze beweegt kan anders zijn.
Onze ervaring voor deze webshop wijst duidelijk uit dat een checkout in minder stappen beter werkt. Wij raden echter altijd aan om de uitvoering te testen en bij significant verschil dit pas definitief om te zetten.
Als je benieuwd bent naar de mogelijkheden van conversieoptimalisatie bij jouw webshop neem vooral contact op!
Wij sparren graag met je mee!
Uit de heatmaps zijn geen significante resultaten gekomen die vroegen om optimalisaties. Wel hebben wij een significante verbetering gevonden in de checkout!
Onderstaand zien wij een multi-checkout in de Lightspeed webshop. Het conversieratio bij 953 sessies lag op 9,9%. 9,9% van de mensen hebben dus het product, na toevoeging in de winkelwagen + de winkelwagen te hebben bezocht het product daadwerkelijk aangekocht.
De flow richting de aankoop is met 4 stappen verkort. Het resultaat is dat bij 946 sessies het conversieratio 30,5% is geworden. Na toevoeging aan de winkelmand en de winkelmand te bezoeken zien we hierbij dat een significant hoger aantal het product aankoopt.
De conclusie is dat wij een stijging in de checkout van +308% aankopen zien.
Binnen ons vakgebied (online marketing) draait alles om data. Elke doelgroep en website is in zekere zin uniek. Het gedrag van de doelgroep en hoe deze beweegt kan anders zijn.
Onze ervaring voor deze webshop wijst duidelijk uit dat een checkout in minder stappen beter werkt. Wij raden echter altijd aan om de uitvoering te testen en bij significant verschil dit pas definitief om te zetten.
Als je benieuwd bent naar de mogelijkheden van conversieoptimalisatie bij jouw webshop neem vooral contact op!
Wij sparren graag met je mee!
Uit de heatmaps zijn geen significante resultaten gekomen die vroegen om optimalisaties. Wel hebben wij een significante verbetering gevonden in de checkout!
Onderstaand zien wij een multi-checkout in de Lightspeed webshop. Het conversieratio bij 953 sessies lag op 9,9%. 9,9% van de mensen hebben dus het product, na toevoeging in de winkelwagen + de winkelwagen te hebben bezocht het product daadwerkelijk aangekocht.
De flow richting de aankoop is met 4 stappen verkort. Het resultaat is dat bij 946 sessies het conversieratio 30,5% is geworden. Na toevoeging aan de winkelmand en de winkelmand te bezoeken zien we hierbij dat een significant hoger aantal het product aankoopt.
De conclusie is dat wij een stijging in de checkout van +308% aankopen zien.
Binnen ons vakgebied (online marketing) draait alles om data. Elke doelgroep en website is in zekere zin uniek. Het gedrag van de doelgroep en hoe deze beweegt kan anders zijn.
Onze ervaring voor deze webshop wijst duidelijk uit dat een checkout in minder stappen beter werkt. Wij raden echter altijd aan om de uitvoering te testen en bij significant verschil dit pas definitief om te zetten.
Als je benieuwd bent naar de mogelijkheden van conversieoptimalisatie bij jouw webshop neem vooral contact op!
Wij sparren graag met je mee!
Doortesten
Met opvolgende hypotheses
Meer rendement
Verbeterde prestaties met online campagnes
Het <span class="rt-h2-white">vervolg</span> voor Bootschappen?
De grote kracht van een CRO hypothese is om uit de data te lezen wat wij kunnen verbeteren in een webshop.
Met deze verbeteringen halen zij meer uit de advertentiebudgetten, SEO werkzaamheden en de algehele presentaties. Dit is echt de grote kracht van CRO.
Doortesten
Met opvolgende hypotheses
Meer rendement
Verbeterde prestaties met online campagnes
Het <span class="rt-h2-white">vervolg</span> voor Bootschappen?
De grote kracht van een CRO hypothese is om uit de data te lezen wat wij kunnen verbeteren in een webshop.
Met deze verbeteringen halen zij meer uit de advertentiebudgetten, SEO werkzaamheden en de algehele presentaties. Dit is echt de grote kracht van CRO.
Doortesten
Met opvolgende hypotheses
Meer rendement
Verbeterde prestaties met online campagnes
Het <span class="rt-h2-white">vervolg</span> voor Bootschappen?
De grote kracht van een CRO hypothese is om uit de data te lezen wat wij kunnen verbeteren in een webshop.
Met deze verbeteringen halen zij meer uit de advertentiebudgetten, SEO werkzaamheden en de algehele presentaties. Dit is echt de grote kracht van CRO.
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Tijdens het oriëntatiegesprek duiken we in het DNA van jouw organisatie.
We analyseren je performance
We analyseren je totale online marketing performance, tot in de puntjes.
We vormen je blauwdruk
Tot slot vormen we de blauwdruk van jouw online strategie.
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Tijdens het oriëntatiegesprek duiken we in het DNA van jouw organisatie.
We analyseren je performance
We analyseren je totale online marketing performance, tot in de puntjes.
We vormen je blauwdruk
Tot slot vormen we de blauwdruk van jouw online strategie.