Handelen op <span class="rt-h2-white">offline data?</span> zorgt voor +77% in leads
In het begin van 2023 klopte Pro Contact op de deur van Chase Marketing. Het bedrijf weet als geen ander hoe je personeel vindt en is mede daarom snel gegroeid. Maar deze groei moet natuurlijk ook gevoed worden met nieuwe klanten. Daarom vroeg Pro Contact om hulp en wilde nieuwe business afspraken halen uit de Google Ads campagnes.
Hoe Chase Marketing dit voor elkaar heeft gekregen met behulp van Google Ads, tracking en het handelen op data, dat lees je in deze case.
Handelen op <span class="rt-h2-white">offline data?</span> zorgt voor +77% in leads
In het begin van 2023 klopte Pro Contact op de deur van Chase Marketing. Het bedrijf weet als geen ander hoe je personeel vindt en is mede daarom snel gegroeid. Maar deze groei moet natuurlijk ook gevoed worden met nieuwe klanten. Daarom vroeg Pro Contact om hulp en wilde nieuwe business afspraken halen uit de Google Ads campagnes.
Hoe Chase Marketing dit voor elkaar heeft gekregen met behulp van Google Ads, tracking en het handelen op data, dat lees je in deze case.
Handelen op <span class="rt-h2-white">offline data?</span> zorgt voor +77% in leads
In het begin van 2023 klopte Pro Contact op de deur van Chase Marketing. Het bedrijf weet als geen ander hoe je personeel vindt en is mede daarom snel gegroeid. Maar deze groei moet natuurlijk ook gevoed worden met nieuwe klanten. Daarom vroeg Pro Contact om hulp en wilde nieuwe business afspraken halen uit de Google Ads campagnes.
Hoe Chase Marketing dit voor elkaar heeft gekregen met behulp van Google Ads, tracking en het handelen op data, dat lees je in deze case.
Situatie Pro Contact voor samenwerking
Binnen Pro Contact was er voor de samenwerking met Chase Marketing intern verloop geweest, waardoor de aandacht naar Google Ads minder was geworden. Toen werd er samengewerkt met een freelancer om Google Ads up-to-date te houden.
Het Google Ads account stond ingericht met meerdere campagnetypes waaronder Performance Max, Display, Discovery en Search (met DSA).
De conversies waarop werd gestuurd liepen uiteen; ingevulde leadformulieren, ingevulde vacatureformulieren, klikken op telefoonnummers & mailadressen en whitepaper downloads.
Verder werd en gebruikgemaakt van onder andere brede zoekwoorden binnen de zoekcampagnes.
Kortom, de campagnes en de keuzes binnen de campagnes waren niet geheel gericht op het behalen van nieuwe business afspraken. Sterker nog, de campagnes stonden erg top of funnel ingericht en werden ook aangestuurd op sollicitanten.
2013
Opgericht in 2013
3
Kantoren in Nederland en België
Over <span class="rt-h2-white">Pro Contact</span>
Pro Contact, opgericht in 2013, helpt bedrijven met hun recruitment uitdagingen. Het bedrijf specialiseerde zich in eerste instantie in het plaatsen van gesponsorde campagnes op social media en Google. Maar de afgelopen jaren is Pro Contact doorontwikkelt tot een echte Recruitment Process Outsourcing organisatie.
2013
Opgericht in 2013
3
Kantoren in Nederland en België
Over <span class="rt-h2-white">Pro Contact</span>
Pro Contact, opgericht in 2013, helpt bedrijven met hun recruitment uitdagingen. Het bedrijf specialiseerde zich in eerste instantie in het plaatsen van gesponsorde campagnes op social media en Google. Maar de afgelopen jaren is Pro Contact doorontwikkelt tot een echte Recruitment Process Outsourcing organisatie.
2013
Opgericht in 2013
3
Kantoren in Nederland en België
Over <span class="rt-h2-white">Pro Contact</span>
Pro Contact, opgericht in 2013, helpt bedrijven met hun recruitment uitdagingen. Het bedrijf specialiseerde zich in eerste instantie in het plaatsen van gesponsorde campagnes op social media en Google. Maar de afgelopen jaren is Pro Contact doorontwikkelt tot een echte Recruitment Process Outsourcing organisatie.
De <span class="rt-h2-onyx">uitvoering</span>
Om Pro Contact te helpen meer leads te verzamelen, hebben we een gerichte strategie ontwikkeld voor hun Google Ads-account. Onze aanname is dat bedrijven die op zoek zijn naar een recruitmentbureau specifiek geïnteresseerd zijn in de diensten van Pro Contact. Deze focus vormt de basis van onze aanpak, waarbij we ons richten op advertenties die aansluiten op de behoeften van de doelgroep. We begonnen met een grondige analyse van de bestaande campagnes om optimalisatiekansen te identificeren en selecteerden relevante zoekwoorden.
Daarnaast herstructureerden we de campagnes om advertentiegroepen te creëren die zijn afgestemd op de unieke diensten van Pro Contact, waardoor we gerichte advertenties konden schrijven. We optimaliseerden ook de landingspagina’s, zodat ze beter aansloten bij de zoekopdrachten en advertenties. Deze gerichte aanpak stelt Pro Contact in staat niet alleen het aantal leads te verhogen, maar ook de kwaliteit van deze leads te verbeteren, wat hen helpt zich te positioneren als de ideale partner voor recruitmentoplossingen.
Van strategie naar resultaat, stap voor stap
Van strategie naar resultaat.
Stap voor stap.
Van strategie naar resultaat, stap voor stap
Het Google Ads account herinrichten met de focus op de diensten van Pro Contact.
Voor de verschillende diensten werden advertenties aangemaakt met bijbehorende zoekwoorden. De campagnes werden gestuurd op conversies maximaliseren, waarbij de conversies alle contactmomenten en ingevulde formulieren betreft.
Er kwamen veel conversies uit de campagnes. Echter waren de conversies van lage kwaliteit. Vooral mensen die op zoek zijn naar een baan, converteerden vaak via onze advertenties. Zelfs na het optimaliseren op basis van doelgroeptargeting zoals apparaten, leeftijden, browsertalen en tijdstippen kregen we nog steeds regelmatig sollicitanten in de inbox.
De campagnes gericht op de dienstverlening bracht veel waste binnen. De focus werd omgezet naar de branches en sectoren waar Pro Contact actief voor werkt. Het resulteerde in ruim 17 nieuwe specifieke landingspagina’s waarop we gingen adverteren.
Ook hebben we besloten om de campagnes aan te sturen op betere conversiedata. Onze biedstrategieën kregen hierdoor betere signalen om op te sturen. Dit hebben we bereikt door niet meer primair te sturen op ingevulde formulieren, klikken op telefoontjes en klikken op mailtjes, maar op daadwerkelijke leads en sales door middel van Offline Conversion Tracking. De conversies die relevant zijn (lees: leads) of zelfs hebben geleid tot omzet (lees: sales), hebben we teruggestuurd naar Google Ads dankzij het bijhouden van een spreadsheet. De biedstrategieën hebben we omgezet naar conversiewaarde maximaliseren, zodat de biedstrategieën in Google Ads. Op deze manier sturen we de campagnes aan op daadwerkelijke omzet in combinatie met daadwerkelijke leads. Een veel relevanter signaal dan alle conversies, waar we voorheen op stuurden.
De Google Ads campagnes gestuurd op verrijkte conversiedata en advertenties gericht op de branches/sectoren behaalden mooie resultaten. Zo namen het aantal sollicitanten op basis van alle conversies af met een procentuele afname van 34%. In diezelfde periode is er ook een toename van ruim 77% gemeten van het aantal leads.
Een mooie bijkomstigheid van deze strategie is dat we nu precies zien wat de campagnes ons daadwerkelijk opleveren, omdat we de omzetdata terugschieten naar Google Ads. Dit heeft geleid tot een erg positieve ROAS waar Pro Contact ook blij mee is, waardoor we nu samen de campagnes aan het opschalen zijn.
Het Google Ads account herinrichten met de focus op de diensten van Pro Contact.
Voor de verschillende diensten werden advertenties aangemaakt met bijbehorende zoekwoorden. De campagnes werden gestuurd op conversies maximaliseren, waarbij de conversies alle contactmomenten en ingevulde formulieren betreft.
Er kwamen veel conversies uit de campagnes. Echter waren de conversies van lage kwaliteit. Vooral mensen die op zoek zijn naar een baan, converteerden vaak via onze advertenties. Zelfs na het optimaliseren op basis van doelgroeptargeting zoals apparaten, leeftijden, browsertalen en tijdstippen kregen we nog steeds regelmatig sollicitanten in de inbox.
De campagnes gericht op de dienstverlening bracht veel waste binnen. De focus werd omgezet naar de branches en sectoren waar Pro Contact actief voor werkt. Het resulteerde in ruim 17 nieuwe specifieke landingspagina’s waarop we gingen adverteren.
Ook hebben we besloten om de campagnes aan te sturen op betere conversiedata. Onze biedstrategieën kregen hierdoor betere signalen om op te sturen. Dit hebben we bereikt door niet meer primair te sturen op ingevulde formulieren, klikken op telefoontjes en klikken op mailtjes, maar op daadwerkelijke leads en sales door middel van Offline Conversion Tracking. De conversies die relevant zijn (lees: leads) of zelfs hebben geleid tot omzet (lees: sales), hebben we teruggestuurd naar Google Ads dankzij het bijhouden van een spreadsheet. De biedstrategieën hebben we omgezet naar conversiewaarde maximaliseren, zodat de biedstrategieën in Google Ads. Op deze manier sturen we de campagnes aan op daadwerkelijke omzet in combinatie met daadwerkelijke leads. Een veel relevanter signaal dan alle conversies, waar we voorheen op stuurden.
De Google Ads campagnes gestuurd op verrijkte conversiedata en advertenties gericht op de branches/sectoren behaalden mooie resultaten. Zo namen het aantal sollicitanten op basis van alle conversies af met een procentuele afname van 34%. In diezelfde periode is er ook een toename van ruim 77% gemeten van het aantal leads.
Een mooie bijkomstigheid van deze strategie is dat we nu precies zien wat de campagnes ons daadwerkelijk opleveren, omdat we de omzetdata terugschieten naar Google Ads. Dit heeft geleid tot een erg positieve ROAS waar Pro Contact ook blij mee is, waardoor we nu samen de campagnes aan het opschalen zijn.
Het Google Ads account herinrichten met de focus op de diensten van Pro Contact.
Voor de verschillende diensten werden advertenties aangemaakt met bijbehorende zoekwoorden. De campagnes werden gestuurd op conversies maximaliseren, waarbij de conversies alle contactmomenten en ingevulde formulieren betreft.
Er kwamen veel conversies uit de campagnes. Echter waren de conversies van lage kwaliteit. Vooral mensen die op zoek zijn naar een baan, converteerden vaak via onze advertenties. Zelfs na het optimaliseren op basis van doelgroeptargeting zoals apparaten, leeftijden, browsertalen en tijdstippen kregen we nog steeds regelmatig sollicitanten in de inbox.
De campagnes gericht op de dienstverlening bracht veel waste binnen. De focus werd omgezet naar de branches en sectoren waar Pro Contact actief voor werkt. Het resulteerde in ruim 17 nieuwe specifieke landingspagina’s waarop we gingen adverteren.
Ook hebben we besloten om de campagnes aan te sturen op betere conversiedata. Onze biedstrategieën kregen hierdoor betere signalen om op te sturen. Dit hebben we bereikt door niet meer primair te sturen op ingevulde formulieren, klikken op telefoontjes en klikken op mailtjes, maar op daadwerkelijke leads en sales door middel van Offline Conversion Tracking. De conversies die relevant zijn (lees: leads) of zelfs hebben geleid tot omzet (lees: sales), hebben we teruggestuurd naar Google Ads dankzij het bijhouden van een spreadsheet. De biedstrategieën hebben we omgezet naar conversiewaarde maximaliseren, zodat de biedstrategieën in Google Ads. Op deze manier sturen we de campagnes aan op daadwerkelijke omzet in combinatie met daadwerkelijke leads. Een veel relevanter signaal dan alle conversies, waar we voorheen op stuurden.
De Google Ads campagnes gestuurd op verrijkte conversiedata en advertenties gericht op de branches/sectoren behaalden mooie resultaten. Zo namen het aantal sollicitanten op basis van alle conversies af met een procentuele afname van 34%. In diezelfde periode is er ook een toename van ruim 77% gemeten van het aantal leads.
Een mooie bijkomstigheid van deze strategie is dat we nu precies zien wat de campagnes ons daadwerkelijk opleveren, omdat we de omzetdata terugschieten naar Google Ads. Dit heeft geleid tot een erg positieve ROAS waar Pro Contact ook blij mee is, waardoor we nu samen de campagnes aan het opschalen zijn.
Groei
In kwalitatieve leads voor Pro Contact
Groei
In ROAS om de rendabiliteit van de ads hoog te houden
Het vervolg voor <span class="rt-h2-white">Pro Contact</span>
In het vervolg zijn we bezig om de huidige strategie meer te automatiseren. Onder andere door met automations te werken als het gaat om offline data doorsturen naar Google Ads.
Wat we willen behalen de komende periode:
Groei
In kwalitatieve leads voor Pro Contact
Groei
In ROAS om de rendabiliteit van de ads hoog te houden
Het vervolg voor <span class="rt-h2-white">Pro Contact</span>
In het vervolg zijn we bezig om de huidige strategie meer te automatiseren. Onder andere door met automations te werken als het gaat om offline data doorsturen naar Google Ads.
Wat we willen behalen de komende periode:
Groei
In kwalitatieve leads voor Pro Contact
Groei
In ROAS om de rendabiliteit van de ads hoog te houden
Het vervolg voor <span class="rt-h2-white">Pro Contact</span>
In het vervolg zijn we bezig om de huidige strategie meer te automatiseren. Onder andere door met automations te werken als het gaat om offline data doorsturen naar Google Ads.
Wat we willen behalen de komende periode:
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Tijdens het oriëntatiegesprek duiken we in het DNA van jouw organisatie.
We analyseren je performance
We analyseren je totale online marketing performance, tot in de puntjes.
We vormen je blauwdruk
Tot slot vormen we de blauwdruk van jouw online strategie.
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Tijdens het oriëntatiegesprek duiken we in het DNA van jouw organisatie.
We analyseren je performance
We analyseren je totale online marketing performance, tot in de puntjes.
We vormen je blauwdruk
Tot slot vormen we de blauwdruk van jouw online strategie.