95% stijging in omzet voor Elise Store door <span class="rt-h2-white">marketingpakket?</span>
Elise Store, gestart als fysieke winkel in 2012, heeft zich ontwikkeld tot een succesvolle en volledig online damesmodezaak sinds 2016. Ze onderscheiden zich door een trendy en uniek assortiment, gericht op vrouwen van 17 tot 34 jaar. Als jong en dynamisch bedrijf blijft Elise Store continu in ontwikkeling om voorop te blijven in de snel veranderende mode-industrie.
95% stijging in omzet voor Elise Store door <span class="rt-h2-white">marketingpakket?</span>
Elise Store, gestart als fysieke winkel in 2012, heeft zich ontwikkeld tot een succesvolle en volledig online damesmodezaak sinds 2016. Ze onderscheiden zich door een trendy en uniek assortiment, gericht op vrouwen van 17 tot 34 jaar. Als jong en dynamisch bedrijf blijft Elise Store continu in ontwikkeling om voorop te blijven in de snel veranderende mode-industrie.
95% stijging in omzet voor Elise Store door <span class="rt-h2-white">marketingpakket?</span>
Elise Store, gestart als fysieke winkel in 2012, heeft zich ontwikkeld tot een succesvolle en volledig online damesmodezaak sinds 2016. Ze onderscheiden zich door een trendy en uniek assortiment, gericht op vrouwen van 17 tot 34 jaar. Als jong en dynamisch bedrijf blijft Elise Store continu in ontwikkeling om voorop te blijven in de snel veranderende mode-industrie.
Projectomschrijving
Elise Store is in 2022 als klant gestart bij Chase Marketing, met een initiële focus op groei via Google Ads en Meta Ads. Het doel was om de zichtbaarheid en de merkbekendheid onder de doelgroep te vergroten en op die manier de verkoop via deze advertentiekanalen te stimuleren.
Wat begon als een relatief eenvoudige inzet van advertentiekanalen, groeide uit tot een full funnel marketingstrategie en een succesvolle samenwerking die leidde tot recordresultaten in 2023 en 2024.
In 2022 lag de nadruk voornamelijk op het optimaliseren van de bestaande Google Ads- en Meta Ads-campagnes. Het merendeel van het budget werd aan Meta besteed, om zoveel mogelijk nieuwe mensen binnen de doelgroep kennis te laten maken met Elise Store.
Naast het vergroten van de merkbekendheid lag de focus ook op het genereren van omzet, terwijl de kosten per conversie zo laag mogelijk werden gehouden. In de eerste 8 maanden van de samenwerking is er een stijging van 15% in ROAS met Google Ads behaald en een stijging van 12% in ROAS met Meta Ads. Voordat het hoogseizoen begon in het 4e kwartaal, zijn we overgestapt op een nieuwe advertentiestrategie, waarbij de focus verschoof richting Google Ads.
12 jaar
Lang actief in de brache
66k
Volgers op Instagram
Over <span class="rt-h2-white">Elise Store</span>
Elise Store, gestart als fysieke winkel in 2012, heeft zich ontwikkeld tot een succesvolle en volledig online damesmodezaak sinds 2016. Ze onderscheiden zich door een trendy en uniek assortiment, gericht op vrouwen van 17 tot 34 jaar. Als jong en dynamisch bedrijf blijft Elise Store continu in ontwikkeling om voorop te blijven in de snel veranderende mode-industrie.
12 jaar
Lang actief in de brache
66k
Volgers op Instagram
Over <span class="rt-h2-white">Elise Store</span>
Elise Store, gestart als fysieke winkel in 2012, heeft zich ontwikkeld tot een succesvolle en volledig online damesmodezaak sinds 2016. Ze onderscheiden zich door een trendy en uniek assortiment, gericht op vrouwen van 17 tot 34 jaar. Als jong en dynamisch bedrijf blijft Elise Store continu in ontwikkeling om voorop te blijven in de snel veranderende mode-industrie.
12 jaar
Lang actief in de brache
66k
Volgers op Instagram
Over <span class="rt-h2-white">Elise Store</span>
Elise Store, gestart als fysieke winkel in 2012, heeft zich ontwikkeld tot een succesvolle en volledig online damesmodezaak sinds 2016. Ze onderscheiden zich door een trendy en uniek assortiment, gericht op vrouwen van 17 tot 34 jaar. Als jong en dynamisch bedrijf blijft Elise Store continu in ontwikkeling om voorop te blijven in de snel veranderende mode-industrie.
Performance-based <span class="rt-h2-onyx">bucketing strategie</span> binnen Google Ads
In augustus 2023 introduceerden we een volledig nieuwe advertentiestrategie binnen Google Ads: de Performance based bucketing strategie. Deze strategie richt zich op het optimaliseren van Performance Max campagnes door producten dynamisch te segmenteren op basis van hun prestaties. Door deze segmentatie kunnen we het budget strategisch toewijzen.
De best presterende producten, de zogenaamde “Heroes,” krijgen ongeveer 50% van het dagelijkse budget. De “Medium” producten, die bovenmaats presteren, maar nog geen bestsellers zijn, krijgen ongeveer 20% van het budget. De slechtst presterende producten, “low,” ontvangen slechts 10% van het budget. “Sleep” producten, die weinig vertoningen genereren, krijgen ook ongeveer 10% van het budget toegewezen. Hierdoor krijgen deze producten nog de kans om goed te presteren. Tenslotte is er een specifieke categorie voor nieuwe producten, die minder dan 20 dagen online staan. Deze producten krijgen een apart budget toegewezen om hun prestaties snel te evalueren en te optimaliseren. Dit was een belangrijk onderdeel omdat Elise Store wekelijks nieuwe collecties online komen.
Samengevat zijn de belangrijkste voordelen van deze strategie:
- Verhoogde uitgaven op best presterende producten: We geven het grootste deel van het budget aan de producten die het beste presteren.
- Verminderde uitgaven op slecht presterende producten: We minimaliseren de uitgaven aan producten die niet goed presteren, wat resulteert in een efficiëntere budgetverdeling.
- Meer controle en betere schaalbaarheid: De strategie biedt meer controle over de prestaties van campagnes en maakt het mogelijk om budgetten effectief te schalen.
Van strategie naar resultaat, stap voor stap
Van strategie naar resultaat.
Stap voor stap.
Van strategie naar resultaat, stap voor stap
Het vierde kwartaal van 2023 markeerde een keerpunt voor Elise Store. Dankzij de nieuwe Google Ads strategie en versterkte Meta Ads campagnes zagen we een enorme stijging in zowel omzet als ROAS en werd elke maand een recordmaand behaald!
In oktober werd een stijging in omzet van maar liefst 81% behaald ten opzichte van oktober 2022. Daarnaast stegen de conversies met 85,3%, en behaalde Google Ads een stijging van 12% in ROAS en Meta Ads een stijging van 25% in ROAS ten opzichte van september!
In november werd een stijging in omzet van 120% behaald ten opzichte van november 2022. Daarnaast stegen de conversies met 79,9%. Google Ads behaalde een stijging van 15% in ROAS en Meta Ads een stijging van 18% in ROAS in vergelijking met oktober!
December werd afgesloten met wederom een enorme stijging in omzet van maar liefst 146% ten opzichte van december 2022. Google Ads behaalde een stijging van 19% in ROAS en Meta Ads een stijging van 34% in ROAS ten opzichte van november
Na de enorme successen van het laatste kwartaal in 2023, begon in januari weer het laagseizoen voor Elise Store. Desondanks werd de jaar op jaar groei die we hadden bereikt doorgezet:
Januari behaalde een stijging van 14% in ROAS met Google Ads en Meta Ads een stijging van 22% in ROAS. Dit was een stijging ten opzichte van de voorgaande maand.
In februari werd een stijging in omzet van 85,4% behaald ten opzichte van februari 2023, met een stijging van 8% in ROAS voor Google Ads en een stijging van 16% in ROAS voor Meta Ads ten opzicht van januari.
Om Elise Store in 2024 naar een nog hoger niveau te tillen, zijn we vanaf maart begonnen met een full funnel advertentie strategie. SEO werd ingezet om de organische zoekvolumes en resultaten te verbeteren en zo ook nog meer zichtbaarheid te creëren. Daarnaast werd email marketing toegepast om herhaalaankopen te stimuleren en op deze manier de levenslange klantwaarde significant te verhogen.
In maart 2024 zagen we opnieuw sterke groei met een toename van het websiteverkeer met 175,3% en een omzetstijging van 45% ten opzichte van februari. Zowel Google Ads als Meta Ads droegen bij aan deze groei met respectievelijk een stijging van 8% in ROAS en een stijging van 11% in ROAS. Ook de organische zoekvolumes lieten direct een stijging zien van 14,4% in vergelijking met februari, met een stijging van 7% in ROAS.
Ook april 2024 eindigde als een recordmaand, met een omzetstijging van 89% ten opzichte van maart en een stijging van 5% in ROAS voor Google Ads. Meta Ads presteerde ook geweldig met een stijging van 10% in ROAS, terwijl e-mailmarketing en SEO respectievelijk een stijging van 12% in ROAS en 8% in ROAS behaalden.
De full funnel marketing advertentie strategie liet meteen zijn meerwaarde zien, door meer hoge kwaliteit contactmomenten te creëren met de doelgroep. Dit resulteerde in nog meer omzetgroei voor Elise Store.
Een cruciaal aspect van de samenwerking met Elise Store is het zorgvuldig monitoren van de data en aan de hand hiervan de strategie te optimaliseren en de budgetten te verhogen. Tijdens de samenwerking zijn er duidelijke afspraken en berekeningen gemaakt over de minimale ROAS die behaald moesten worden. Dit uitgangspunt bracht ook een complexere discussie met zich mee: als de advertentiekosten stijgen, leidt dit dan niet tot een lagere winstgevendheid, zelfs bij een hogere ROAS?
Het antwoord ligt in het niet blindstaren op een hoge ROAS, maar ook rekening houden met schaalvoordelen. Naarmate de omzet groeit, worden de vaste kosten procentueel steeds kleiner, waardoor een lagere ROAS acceptabel kan zijn zolang het totale budget toeneemt en de totale winst stabiel blijft of zelfs toeneemt.
Om deze dynamiek duidelijk te maken, hebben we een tool ontwikkeld die inzicht biedt in de impact van budget aanpassingen op de minimale ROAS die nodig is om dezelfde winst te behouden. Daarnaast introduceerden we een tool die de efficiëntie van budgetverhogingen meet, uitgedrukt in marginale ROAS en marginale contributiemarge. Deze tools helpen Elise Store bij het nemen van weloverwogen beslissingen over toekomstige budget verhogingen en dragen bij aan het maximaliseren van de winstgevendheid.
Het vierde kwartaal van 2023 markeerde een keerpunt voor Elise Store. Dankzij de nieuwe Google Ads strategie en versterkte Meta Ads campagnes zagen we een enorme stijging in zowel omzet als ROAS en werd elke maand een recordmaand behaald!
In oktober werd een stijging in omzet van maar liefst 81% behaald ten opzichte van oktober 2022. Daarnaast stegen de conversies met 85,3%, en behaalde Google Ads een stijging van 12% in ROAS en Meta Ads een stijging van 25% in ROAS ten opzichte van september!
In november werd een stijging in omzet van 120% behaald ten opzichte van november 2022. Daarnaast stegen de conversies met 79,9%. Google Ads behaalde een stijging van 15% in ROAS en Meta Ads een stijging van 18% in ROAS in vergelijking met oktober!
December werd afgesloten met wederom een enorme stijging in omzet van maar liefst 146% ten opzichte van december 2022. Google Ads behaalde een stijging van 19% in ROAS en Meta Ads een stijging van 34% in ROAS ten opzichte van november
Na de enorme successen van het laatste kwartaal in 2023, begon in januari weer het laagseizoen voor Elise Store. Desondanks werd de jaar op jaar groei die we hadden bereikt doorgezet:
Januari behaalde een stijging van 14% in ROAS met Google Ads en Meta Ads een stijging van 22% in ROAS. Dit was een stijging ten opzichte van de voorgaande maand.
In februari werd een stijging in omzet van 85,4% behaald ten opzichte van februari 2023, met een stijging van 8% in ROAS voor Google Ads en een stijging van 16% in ROAS voor Meta Ads ten opzicht van januari.
Om Elise Store in 2024 naar een nog hoger niveau te tillen, zijn we vanaf maart begonnen met een full funnel advertentie strategie. SEO werd ingezet om de organische zoekvolumes en resultaten te verbeteren en zo ook nog meer zichtbaarheid te creëren. Daarnaast werd email marketing toegepast om herhaalaankopen te stimuleren en op deze manier de levenslange klantwaarde significant te verhogen.
In maart 2024 zagen we opnieuw sterke groei met een toename van het websiteverkeer met 175,3% en een omzetstijging van 45% ten opzichte van februari. Zowel Google Ads als Meta Ads droegen bij aan deze groei met respectievelijk een stijging van 8% in ROAS en een stijging van 11% in ROAS. Ook de organische zoekvolumes lieten direct een stijging zien van 14,4% in vergelijking met februari, met een stijging van 7% in ROAS.
Ook april 2024 eindigde als een recordmaand, met een omzetstijging van 89% ten opzichte van maart en een stijging van 5% in ROAS voor Google Ads. Meta Ads presteerde ook geweldig met een stijging van 10% in ROAS, terwijl e-mailmarketing en SEO respectievelijk een stijging van 12% in ROAS en 8% in ROAS behaalden.
De full funnel marketing advertentie strategie liet meteen zijn meerwaarde zien, door meer hoge kwaliteit contactmomenten te creëren met de doelgroep. Dit resulteerde in nog meer omzetgroei voor Elise Store.
Een cruciaal aspect van de samenwerking met Elise Store is het zorgvuldig monitoren van de data en aan de hand hiervan de strategie te optimaliseren en de budgetten te verhogen. Tijdens de samenwerking zijn er duidelijke afspraken en berekeningen gemaakt over de minimale ROAS die behaald moesten worden. Dit uitgangspunt bracht ook een complexere discussie met zich mee: als de advertentiekosten stijgen, leidt dit dan niet tot een lagere winstgevendheid, zelfs bij een hogere ROAS?
Het antwoord ligt in het niet blindstaren op een hoge ROAS, maar ook rekening houden met schaalvoordelen. Naarmate de omzet groeit, worden de vaste kosten procentueel steeds kleiner, waardoor een lagere ROAS acceptabel kan zijn zolang het totale budget toeneemt en de totale winst stabiel blijft of zelfs toeneemt.
Om deze dynamiek duidelijk te maken, hebben we een tool ontwikkeld die inzicht biedt in de impact van budget aanpassingen op de minimale ROAS die nodig is om dezelfde winst te behouden. Daarnaast introduceerden we een tool die de efficiëntie van budgetverhogingen meet, uitgedrukt in marginale ROAS en marginale contributiemarge. Deze tools helpen Elise Store bij het nemen van weloverwogen beslissingen over toekomstige budget verhogingen en dragen bij aan het maximaliseren van de winstgevendheid.
Het vierde kwartaal van 2023 markeerde een keerpunt voor Elise Store. Dankzij de nieuwe Google Ads strategie en versterkte Meta Ads campagnes zagen we een enorme stijging in zowel omzet als ROAS en werd elke maand een recordmaand behaald!
In oktober werd een stijging in omzet van maar liefst 81% behaald ten opzichte van oktober 2022. Daarnaast stegen de conversies met 85,3%, en behaalde Google Ads een stijging van 12% in ROAS en Meta Ads een stijging van 25% in ROAS ten opzichte van september!
In november werd een stijging in omzet van 120% behaald ten opzichte van november 2022. Daarnaast stegen de conversies met 79,9%. Google Ads behaalde een stijging van 15% in ROAS en Meta Ads een stijging van 18% in ROAS in vergelijking met oktober!
December werd afgesloten met wederom een enorme stijging in omzet van maar liefst 146% ten opzichte van december 2022. Google Ads behaalde een stijging van 19% in ROAS en Meta Ads een stijging van 34% in ROAS ten opzichte van november
Na de enorme successen van het laatste kwartaal in 2023, begon in januari weer het laagseizoen voor Elise Store. Desondanks werd de jaar op jaar groei die we hadden bereikt doorgezet:
Januari behaalde een stijging van 14% in ROAS met Google Ads en Meta Ads een stijging van 22% in ROAS. Dit was een stijging ten opzichte van de voorgaande maand.
In februari werd een stijging in omzet van 85,4% behaald ten opzichte van februari 2023, met een stijging van 8% in ROAS voor Google Ads en een stijging van 16% in ROAS voor Meta Ads ten opzicht van januari.
Om Elise Store in 2024 naar een nog hoger niveau te tillen, zijn we vanaf maart begonnen met een full funnel advertentie strategie. SEO werd ingezet om de organische zoekvolumes en resultaten te verbeteren en zo ook nog meer zichtbaarheid te creëren. Daarnaast werd email marketing toegepast om herhaalaankopen te stimuleren en op deze manier de levenslange klantwaarde significant te verhogen.
In maart 2024 zagen we opnieuw sterke groei met een toename van het websiteverkeer met 175,3% en een omzetstijging van 45% ten opzichte van februari. Zowel Google Ads als Meta Ads droegen bij aan deze groei met respectievelijk een stijging van 8% in ROAS en een stijging van 11% in ROAS. Ook de organische zoekvolumes lieten direct een stijging zien van 14,4% in vergelijking met februari, met een stijging van 7% in ROAS.
Ook april 2024 eindigde als een recordmaand, met een omzetstijging van 89% ten opzichte van maart en een stijging van 5% in ROAS voor Google Ads. Meta Ads presteerde ook geweldig met een stijging van 10% in ROAS, terwijl e-mailmarketing en SEO respectievelijk een stijging van 12% in ROAS en 8% in ROAS behaalden.
De full funnel marketing advertentie strategie liet meteen zijn meerwaarde zien, door meer hoge kwaliteit contactmomenten te creëren met de doelgroep. Dit resulteerde in nog meer omzetgroei voor Elise Store.
Een cruciaal aspect van de samenwerking met Elise Store is het zorgvuldig monitoren van de data en aan de hand hiervan de strategie te optimaliseren en de budgetten te verhogen. Tijdens de samenwerking zijn er duidelijke afspraken en berekeningen gemaakt over de minimale ROAS die behaald moesten worden. Dit uitgangspunt bracht ook een complexere discussie met zich mee: als de advertentiekosten stijgen, leidt dit dan niet tot een lagere winstgevendheid, zelfs bij een hogere ROAS?
Het antwoord ligt in het niet blindstaren op een hoge ROAS, maar ook rekening houden met schaalvoordelen. Naarmate de omzet groeit, worden de vaste kosten procentueel steeds kleiner, waardoor een lagere ROAS acceptabel kan zijn zolang het totale budget toeneemt en de totale winst stabiel blijft of zelfs toeneemt.
Om deze dynamiek duidelijk te maken, hebben we een tool ontwikkeld die inzicht biedt in de impact van budget aanpassingen op de minimale ROAS die nodig is om dezelfde winst te behouden. Daarnaast introduceerden we een tool die de efficiëntie van budgetverhogingen meet, uitgedrukt in marginale ROAS en marginale contributiemarge. Deze tools helpen Elise Store bij het nemen van weloverwogen beslissingen over toekomstige budget verhogingen en dragen bij aan het maximaliseren van de winstgevendheid.
20% MER
Een maximale marketing efficiency ratio behouden van 20%
ROAS 500%
De minimale ROAS die de campagnes moeten behouden om winstgevendheid te behouden
Het vervolg voor <span class="rt-h2-white">Elise Store</span>
Door de concurrentie voor te blijven, en trends nauwlettend in de gaten te houden, zorgt Elise Store voor een unieke en trendy assortiment aan dames kleding.
Wij helpen Elise Store graag om groei te realiseren met behulp van online marketing.
We hebben de volgende nieuwe doelen gesteld:
20% MER
Een maximale marketing efficiency ratio behouden van 20%
ROAS 500%
De minimale ROAS die de campagnes moeten behouden om winstgevendheid te behouden
Het vervolg voor <span class="rt-h2-white">Elise Store</span>
Door de concurrentie voor te blijven, en trends nauwlettend in de gaten te houden, zorgt Elise Store voor een unieke en trendy assortiment aan dames kleding.
Wij helpen Elise Store graag om groei te realiseren met behulp van online marketing.
We hebben de volgende nieuwe doelen gesteld:
20% MER
Een maximale marketing efficiency ratio behouden van 20%
ROAS 500%
De minimale ROAS die de campagnes moeten behouden om winstgevendheid te behouden
Het vervolg voor <span class="rt-h2-white">Elise Store</span>
Door de concurrentie voor te blijven, en trends nauwlettend in de gaten te houden, zorgt Elise Store voor een unieke en trendy assortiment aan dames kleding.
Wij helpen Elise Store graag om groei te realiseren met behulp van online marketing.
We hebben de volgende nieuwe doelen gesteld:
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Tijdens het oriëntatiegesprek duiken we in het DNA van jouw organisatie.
We analyseren je performance
We analyseren je totale online marketing performance, tot in de puntjes.
We vormen je blauwdruk
Tot slot vormen we de blauwdruk van jouw online strategie.
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Tijdens het oriëntatiegesprek duiken we in het DNA van jouw organisatie.
We analyseren je performance
We analyseren je totale online marketing performance, tot in de puntjes.
We vormen je blauwdruk
Tot slot vormen we de blauwdruk van jouw online strategie.