Ontdekt onze blogs
Verschillende artikelen geschreven door specialisten die tips & tricks meegeven over hoe ieder merk kan winnen.
Leer over

Hoe optimaliseer je voor AI Overviews?
AI Overviews komen eraan. In onze vorige blog over AI overviews naar Nederland legden we uit wat deze AI-gegenereerde zoekresultaten precies zijn, waarom ze relevant zijn voor de Nederlandse markt en wat je strategisch kunt doen om je voor te bereiden. Tijd om een stap verder te gaan: hoe zorg je er concreet voor dat jouw content straks opvalt in deze nieuwe laag van Google?
In deze blog krijg je praktische optimalisatietips. Geen langdradige theorie, maar een concreet actieplan gebaseerd op wat we nu al weten uit internationale data en experimenten.
.png)
Featured Snippets: Zo claim je positie 0 in Google
Een featured snippet is voor veel SEO-specialisten de heilige graal. Deze uitgelichte fragmenten geven je content een opvallende plek bovenaan in Google – zónder dat je op nummer 1 hoeft te staan. Als jouw content als snippet in Google verschijnt, wordt jouw pagina door Google zélf gekozen als het beste antwoord op een specifieke zoekvraag.
Maar wat is een featured snippet precies? Wat is het verschil tussen een rich snippet en een Google featured snippet? En vooral: hoe zorg je ervoor dat jouw content wordt uitgelicht op deze felbegeerde positie 0?
In deze blog ontdek je alles over featured snippets: van de voordelen en verschillende types tot een praktische stap-voor-stap handleiding waarmee jij je kansen op deze topvermelding flink vergroot.

De essentie van interne linking
Interne links SEO. Je hebt de term vast al eens voorbij zien komen, maar weet je ook hoe krachtig een goede interne linkstructuur kan zijn voor je vindbaarheid? Interne links zijn vaak een ondergeschoven kindje in SEO-trajecten. Veel bedrijven investeren in linkbuilding, maar vergeten dat een sterke interne linkstructuur de basis is van elke succesvolle SEO-strategie. In deze blog ontdek je waarom interne links SEO naar een hoger niveau tillen en hoe jij dit slim inzet voor zowel zoekmachines als gebruikers.

Wat is keyword stuffing in SEO? En hoe voorkom je het?
Je hebt vast weleens gehoord dat je zoekwoorden strategisch moet gebruiken om beter gevonden te worden in Google. Maar wat als je daarin doorschiet? Dat is waar keyword stuffing om de hoek komt kijken. Het lijkt misschien een slimme truc om je pagina’s hoger te laten ranken, maar in werkelijkheid kan het je juist schade toebrengen. Laten we eens goed kijken naar wat keyword stuffing is en hoe je voorkomt dat jouw website daardoor slechter scoort in de zoekresultaten.

De conceptfases van Chase Marketing uitgelegd
Onze concepten zijn speciaal ontwikkeld voor bedrijven in leadgeneratie en e-commerce, waarbij we voor elke klant een op maat gemaakte strategie creëren en deze vervolgens uitvoeren. Ieder bedrijf heeft een andere definitie van ‘winnen’. Onze strategieën zijn op maat gemaakt op basis van deze definitie die anders is voor elke onderneming.
Onze concept fases bestaan uit zes fases, waarvan twee eenmalige en vier terugkerende fases. Deze fases zijn;
- De strategie
- Het fundament
- Fase 1: rendabiliteit
- Fase 2: opschalen
- Fase 3: uitbreiden
- Fase 4: evalueren
In deze blog leggen wij uit hoe wij te werk gaan volgens onze concepten en wat onze fases precies inhouden.

AI Overview komt naar Nederland
In maart 2025 is het officieel: AI Overview komt naar Nederland. Tijdens het Think with Google-event in Amsterdam bevestigde Martijn Bertisen, VP Google Benelux, dat Google’s AI-gegenereerde zoekresultaten binnenkort beschikbaar worden in Nederland en België. In dit artikel lees je wat AI Overview precies is, waarom het relevant is voor jou als marketeer of content creator en wat je nú al kunt doen om je strategie daarop aan te passen.

Duplicate content
SEO-experts blijven de impact van duplicate content op de prestaties van websites onderzoeken en proberen voortdurend inzicht te krijgen in dit fenomeen. Maar wat houdt duplicate content precies in? En welke stappen kun je ondernemen om dit te vermijden? In deze blog ontdek je alle essentiële informatie over dit onderwerp!

TikTok Affiliate Marketing
TikTok is al lang niet meer alleen een platform voor virale dansjes en grappige video’s. Voor e-commerce bedrijven en B2C-merken is het een krachtig verkoopkanaal geworden. TikTok affiliate marketing biedt een prestatiegerichte manier om producten te promoten via content creators. Maar hoe werkt het precies? En hoe verschilt het van traditionele influencer marketing? In deze blog ontdek je alles over TikTok affiliate marketing en hoe je het kunt inzetten voor je merk.

Autoriteit opbouwen met externe links
Is het kopen van mediaruimte voor je klanten of eigen website een verantwoorde manier om de autoriteit van je domein te vergroten? Binnen de SEO-gemeenschap lopen de meningen hierover uiteen, maar wat is de werkelijkheid?

Hoe Meta advertenties jouw bedrijf laten groeien: Tips voor succes
Meta advertising is een veelgebruikt kanaal van bedrijven in hun marketingmix. Meta kent vele mogelijkheden en daarnaast een zeer groot bereik door de grote aantallen actieve gebruikers. Of dit blog lees je hoe je meta advertising het beste kunt inzetten. Lees verder en maak vooral gebruik van deze tips!
.png)
Hoe maak je Shopify checkout events meetbaar met Google Tag Manager?
Het goed meetbaar maken van de checkout events binnen Shopify is een essentieel onderdeel in het bijhouden van de resultaten van je advertentiecampagnes en het volgen van de klantenreis.
Voorheen was het mogelijk om trackingcodes toe via de "Additionele scripts" in de checkout-instellingen, om het klantgedrag tijdens het afrekenproces te meten. Met de overgang naar de nieuwe Shopify tracking pixel, is deze methode verouderd en wordt het gebruik ervan afgeraden.
De nieuwe Shopify aangepaste pixel in combinatie met Google Tag Manager biedt een krachtige oplossing. In deze blog bespreken we hoe je de checkout conversies instelt, de juiste datalayer bouwt om de event data te verrijken en vervolgens de verbinding legt met Google Tag Manager.

Creëer een experimentencultuur met conversie optimalisatie
De beste bedrijven groeien niet door aannames, maar door testen. Of je nu een webshop, een SaaS-bedrijf of een leadgeneratieplatform hebt: als je echt vooruit wilt, moet je experimenteren. Een experimentencultuur zorgt ervoor dat je data-gedreven beslissingen neemt en niet blijft hangen in onderbuikgevoelens.