Full funnel marketingstrategie voor een project in de travelbranche
Ontdek hoe Oceanwide Expeditions dankzij een full-funnel marketingstrategie enorme groei realiseerde in betaald verkeer en boekingen voor reizen naar Antarctica en The Arctic.
Full funnel marketingstrategie voor een project in de travelbranche
Ontdek hoe Oceanwide Expeditions dankzij een full-funnel marketingstrategie enorme groei realiseerde in betaald verkeer en boekingen voor reizen naar Antarctica en The Arctic.
Full funnel marketingstrategie voor een project in de travelbranche
Ontdek hoe Oceanwide Expeditions dankzij een full-funnel marketingstrategie enorme groei realiseerde in betaald verkeer en boekingen voor reizen naar Antarctica en The Arctic.
Projectomschrijving
Oceanwide Expeditions herkende in 2023 de urgentie om zich meer te richten op online marketing. Samen met Chase Marketing wil Oceanwide Expeditions voor het eerst een full funnel online marketingstrategie neerzetten met meetbare resultaten. Dit met de combinatie SEO, Google Ads en Meta Ads.
Daarnaast was Oceanwide Expeditions altijd erg afhankelijk van het marktaandeel van SEO. Er lagen veel onbenutte kansen op het gebied van advertising.
We hebben hiervoor SMART-doelstellingen opgesteld:
- Paid verkeer moet 10 tot 20% aandeel hebben in de acquisitiekanalen.
- Inzichtelijk maken van boekingsdata per kanaal en per reis.
- Het opzetten en uitvoeren van een full funnel marketingstrategie.
Persoonlijk
Kleinschalige expeditiecruises met persoonlijke ervaring
Avontuurlijk
Weinig tijd aan boord, veel tijd aan land
Over <span class="rt-h2-white">Oceanwide Expeditions</span>
Oceanwide Expeditions is een Nederlandse reisorganisatie die gespecialiseerd is in expeditiereizen per boot naar afgelegen en ongerepte gebieden, zoals Antarctica en het Noordpoolgebied (The Arctic). Het bedrijf biedt kleinschalige cruises aan waarbij de focus ligt op avontuur, natuur en het ontdekken van unieke ecosystemen.
Het bedrijf richt zich op een wereldwijd publiek en biedt reizen aan in verschillende talen. De cruiseschepen van Oceanwide Expeditions vertrekken vanuit verschillende havens, afhankelijk van de bestemming. De Antarctica expedities vertrekken meestal vanuit Argentinië en St Helena. De Arctic expedities vertrekken vanuit Nederland, Schotland, Noorwegen en IJsland.
Persoonlijk
Kleinschalige expeditiecruises met persoonlijke ervaring
Avontuurlijk
Weinig tijd aan boord, veel tijd aan land
Over <span class="rt-h2-white">Oceanwide Expeditions</span>
Oceanwide Expeditions is een Nederlandse reisorganisatie die gespecialiseerd is in expeditiereizen per boot naar afgelegen en ongerepte gebieden, zoals Antarctica en het Noordpoolgebied (The Arctic). Het bedrijf biedt kleinschalige cruises aan waarbij de focus ligt op avontuur, natuur en het ontdekken van unieke ecosystemen.
Het bedrijf richt zich op een wereldwijd publiek en biedt reizen aan in verschillende talen. De cruiseschepen van Oceanwide Expeditions vertrekken vanuit verschillende havens, afhankelijk van de bestemming. De Antarctica expedities vertrekken meestal vanuit Argentinië en St Helena. De Arctic expedities vertrekken vanuit Nederland, Schotland, Noorwegen en IJsland.
Persoonlijk
Kleinschalige expeditiecruises met persoonlijke ervaring
Avontuurlijk
Weinig tijd aan boord, veel tijd aan land
Over <span class="rt-h2-white">Oceanwide Expeditions</span>
Oceanwide Expeditions is een Nederlandse reisorganisatie die gespecialiseerd is in expeditiereizen per boot naar afgelegen en ongerepte gebieden, zoals Antarctica en het Noordpoolgebied (The Arctic). Het bedrijf biedt kleinschalige cruises aan waarbij de focus ligt op avontuur, natuur en het ontdekken van unieke ecosystemen.
Het bedrijf richt zich op een wereldwijd publiek en biedt reizen aan in verschillende talen. De cruiseschepen van Oceanwide Expeditions vertrekken vanuit verschillende havens, afhankelijk van de bestemming. De Antarctica expedities vertrekken meestal vanuit Argentinië en St Helena. De Arctic expedities vertrekken vanuit Nederland, Schotland, Noorwegen en IJsland.
Aanpak en strategie
Begin 2024 is Chase Marketing begonnen met het vooronderzoek en vervolgens met de inrichting van de full funnel marketingstrategie.
Tijdens het vooronderzoek bekijken we verzamelde data die beschikbaar is. Omdat Oceanwide Expeditions weinig heeft gedaan met advertising in het verleden, hebben wij ons vooronderzoek vooral gericht op de gehele websitedata in Google Analytics. Daarnaast hebben we onderzoek gedaan naar interessante vooraf gedefinieerde doelgroepen binnen Google Ads en Meta Ads. En om goed gebruik te maken van advertenties in de full funnel hebben we een volledige funnelstrategie uitgedacht waarbij we aanwezig willen zijn in zowel de Top Funnel, Middle Funnel als in de Bottom Funnel.
Na het vooronderzoek en het uitdenken van de strategie heeft Chase Marketing weer ingecheckt bij Oceanwide Expeditions met een content briefing. In deze briefing werd duidelijk gemaakt welke content wij nodig achtte om de strategie uit te voeren. Oceanwide Expeditions is vervolgens hier intern mee aan de slag gegaan.
Van strategie naar resultaat, stap voor stap
Van strategie naar resultaat.
Stap voor stap.
Van strategie naar resultaat, stap voor stap
PersDe Top Funnel campagnes zijn gericht op het creëren van awareness bij een potentieel interessante doelgroep. In deze fase maken we gebruik van video-advertenties en targeten wij onder andere interesse, in-market en andere aangepast doelgroepen die nog niet eerder interactie hebben getoond met Oceanwide Expeditions. De video-advertenties bevatten mooie en inspirerende beelden van de expedities en hebben als doel om ervoor te zorgen dat de doelgroep interactie heeft met de advertentie. Deze video-advertenties zetten wij in, in YouTube en Meta (Facebook en Instagram).
Onze Mid Funnel campagnes zijn gericht op doelgroepen die interactie hebben gehad met de Top Funnel advertenties. Hierbij hebben we een splitsing gemaakt in een doelgroep die interactie heeft gehad met een Antarctica expeditie, en een doelgroep die interactie heeft gehad met een Arctic expeditie. Op deze manier konden wij de display-advertenties in de Bottom Funnel weer beter laten aansluiten op de doelgroep. Naast display-advertenties hebben we ook directe zoekvraag afgevangen in deze fase. In de landen waar wij marketingcampagnes uitvoeren voor Oceanwide Expeditions hebben we searchcampagnes opgezet in Google Ads gericht op Mid Funnel zoekwoorden. Maar ook met SEO hebben we deze zoekwoorden meegenomen om betere organische posities te bemachtigen.
Als laatste de Bottom Funnel. Ook in deze fase hebben we gebruikgemaakt van display-advertenties in combinatie met het afvangen van de zoekvraag via zoekmachines met SEA en SEO. Het onderscheid tussen de Mid- en Bottom Funnel is dat de remarketingdoelgroep specifieker ingestoken is, evenals de zoekwoorden. De content die we in deze fase communiceren zijn reviews van klanten van Oceanwide Expeditions om de potentiële koper nogmaals te overtuigen.
4 doelen die zijn behaald;
- Allereerst hebben we in 2024 een groei van 458% behaald in paid verkeer naar de website.
- We zijn van 2% paid aandeel naar 11,4% paid aandeel gestegen. Dat aandeel ligt mooi in het target wat wij vooraf hebben afgesproken.
- De boeking uit paid verkeer zijn met 390% gestegen in één jaar!
- Er is meer kwalitatief organisch verkeer behaald, hierdoor hebben we een groei van 7,5% in boekingen via Organic Search.
PersDe Top Funnel campagnes zijn gericht op het creëren van awareness bij een potentieel interessante doelgroep. In deze fase maken we gebruik van video-advertenties en targeten wij onder andere interesse, in-market en andere aangepast doelgroepen die nog niet eerder interactie hebben getoond met Oceanwide Expeditions. De video-advertenties bevatten mooie en inspirerende beelden van de expedities en hebben als doel om ervoor te zorgen dat de doelgroep interactie heeft met de advertentie. Deze video-advertenties zetten wij in, in YouTube en Meta (Facebook en Instagram).
Onze Mid Funnel campagnes zijn gericht op doelgroepen die interactie hebben gehad met de Top Funnel advertenties. Hierbij hebben we een splitsing gemaakt in een doelgroep die interactie heeft gehad met een Antarctica expeditie, en een doelgroep die interactie heeft gehad met een Arctic expeditie. Op deze manier konden wij de display-advertenties in de Bottom Funnel weer beter laten aansluiten op de doelgroep. Naast display-advertenties hebben we ook directe zoekvraag afgevangen in deze fase. In de landen waar wij marketingcampagnes uitvoeren voor Oceanwide Expeditions hebben we searchcampagnes opgezet in Google Ads gericht op Mid Funnel zoekwoorden. Maar ook met SEO hebben we deze zoekwoorden meegenomen om betere organische posities te bemachtigen.
Als laatste de Bottom Funnel. Ook in deze fase hebben we gebruikgemaakt van display-advertenties in combinatie met het afvangen van de zoekvraag via zoekmachines met SEA en SEO. Het onderscheid tussen de Mid- en Bottom Funnel is dat de remarketingdoelgroep specifieker ingestoken is, evenals de zoekwoorden. De content die we in deze fase communiceren zijn reviews van klanten van Oceanwide Expeditions om de potentiële koper nogmaals te overtuigen.
4 doelen die zijn behaald;
- Allereerst hebben we in 2024 een groei van 458% behaald in paid verkeer naar de website.
- We zijn van 2% paid aandeel naar 11,4% paid aandeel gestegen. Dat aandeel ligt mooi in het target wat wij vooraf hebben afgesproken.
- De boeking uit paid verkeer zijn met 390% gestegen in één jaar!
- Er is meer kwalitatief organisch verkeer behaald, hierdoor hebben we een groei van 7,5% in boekingen via Organic Search.
PersDe Top Funnel campagnes zijn gericht op het creëren van awareness bij een potentieel interessante doelgroep. In deze fase maken we gebruik van video-advertenties en targeten wij onder andere interesse, in-market en andere aangepast doelgroepen die nog niet eerder interactie hebben getoond met Oceanwide Expeditions. De video-advertenties bevatten mooie en inspirerende beelden van de expedities en hebben als doel om ervoor te zorgen dat de doelgroep interactie heeft met de advertentie. Deze video-advertenties zetten wij in, in YouTube en Meta (Facebook en Instagram).
Onze Mid Funnel campagnes zijn gericht op doelgroepen die interactie hebben gehad met de Top Funnel advertenties. Hierbij hebben we een splitsing gemaakt in een doelgroep die interactie heeft gehad met een Antarctica expeditie, en een doelgroep die interactie heeft gehad met een Arctic expeditie. Op deze manier konden wij de display-advertenties in de Bottom Funnel weer beter laten aansluiten op de doelgroep. Naast display-advertenties hebben we ook directe zoekvraag afgevangen in deze fase. In de landen waar wij marketingcampagnes uitvoeren voor Oceanwide Expeditions hebben we searchcampagnes opgezet in Google Ads gericht op Mid Funnel zoekwoorden. Maar ook met SEO hebben we deze zoekwoorden meegenomen om betere organische posities te bemachtigen.
Als laatste de Bottom Funnel. Ook in deze fase hebben we gebruikgemaakt van display-advertenties in combinatie met het afvangen van de zoekvraag via zoekmachines met SEA en SEO. Het onderscheid tussen de Mid- en Bottom Funnel is dat de remarketingdoelgroep specifieker ingestoken is, evenals de zoekwoorden. De content die we in deze fase communiceren zijn reviews van klanten van Oceanwide Expeditions om de potentiële koper nogmaals te overtuigen.
4 doelen die zijn behaald;
- Allereerst hebben we in 2024 een groei van 458% behaald in paid verkeer naar de website.
- We zijn van 2% paid aandeel naar 11,4% paid aandeel gestegen. Dat aandeel ligt mooi in het target wat wij vooraf hebben afgesproken.
- De boeking uit paid verkeer zijn met 390% gestegen in één jaar!
- Er is meer kwalitatief organisch verkeer behaald, hierdoor hebben we een groei van 7,5% in boekingen via Organic Search.
Het <span class="rt-h2-white">vervolg</span>
Door het uitvoeren van een full funnel marketingstrategie waarbij Oceanwide Expeditions voor het eerst écht gebruik heeft gemaakt van de advertising mogelijkheden, hebben we een aantal mooie resultaten behaald samen. Tijdens het jaar hebben we samen veel data verzameld waar we de strategie op kunnen bijsturen. Wij zijn erachter gekomen welke content het beste aanslaat in de Top Funnel en hebben met dit gegeven nieuwe content laten produceren die wij kunnen adverteren. Verder zijn er ook belangrijke inzichten opgedaan als het gaat om de budgetten in combinatie met de seasonality van Oceanwide Expeditions, waar we aankomende periode meer op gaan inspelen.
Het <span class="rt-h2-white">vervolg</span>
Door het uitvoeren van een full funnel marketingstrategie waarbij Oceanwide Expeditions voor het eerst écht gebruik heeft gemaakt van de advertising mogelijkheden, hebben we een aantal mooie resultaten behaald samen. Tijdens het jaar hebben we samen veel data verzameld waar we de strategie op kunnen bijsturen. Wij zijn erachter gekomen welke content het beste aanslaat in de Top Funnel en hebben met dit gegeven nieuwe content laten produceren die wij kunnen adverteren. Verder zijn er ook belangrijke inzichten opgedaan als het gaat om de budgetten in combinatie met de seasonality van Oceanwide Expeditions, waar we aankomende periode meer op gaan inspelen.
Het <span class="rt-h2-white">vervolg</span>
Door het uitvoeren van een full funnel marketingstrategie waarbij Oceanwide Expeditions voor het eerst écht gebruik heeft gemaakt van de advertising mogelijkheden, hebben we een aantal mooie resultaten behaald samen. Tijdens het jaar hebben we samen veel data verzameld waar we de strategie op kunnen bijsturen. Wij zijn erachter gekomen welke content het beste aanslaat in de Top Funnel en hebben met dit gegeven nieuwe content laten produceren die wij kunnen adverteren. Verder zijn er ook belangrijke inzichten opgedaan als het gaat om de budgetten in combinatie met de seasonality van Oceanwide Expeditions, waar we aankomende periode meer op gaan inspelen.
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
We duiken in je DNA
Performance marketing met resultaat. Geen bullshit en met gezellige mensen.
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Tijdens het oriëntatiegesprek duiken we in het DNA van jouw organisatie.
We analyseren je performance
We analyseren je totale online marketing performance, tot in de puntjes.
We vormen je blauwdruk
Tot slot vormen we de blauwdruk van jouw online strategie.
Jouw doel, onze strategie. Let's win.
We duiken in je DNA
Tijdens het oriëntatiegesprek duiken we in het DNA van jouw organisatie.
We analyseren je performance
We analyseren je totale online marketing performance, tot in de puntjes.
We vormen je blauwdruk
Tot slot vormen we de blauwdruk van jouw online strategie.