Een gebruiker aan je Google Ads account toevoegen kan al in een paar makkelijke stappen. Wij leggen hier de stappen uit met afbeeldingen als voorbeelden!
Onderstaand verdere uitleg en afbeeldingen over hoe je google analytics kan koppelen en uitleg van de gebruikersbeheer rechten.
Stap 1: Inloggen bij Google Ads
Surf naar de website van Google Analytics
(https://ads.google.com)
Log hier in met je Google account:
Stap 2:Navigeer naar tools
Wanneer je bent ingelogd bij Google Ads komen er rechtsboven het scherm een aantal opties te staan.
Klik hier op tools:
Stap 3: Navigeer naar toegang tot account
Wanneer je op “Tools” heb geklikt komt er een dropdown met een menu van 5 categorieën tevoorschijn. In dit menu staan veel opties voor instellingen, metingen, bulkacties en overige onderdelen binnen het Ads account.
Klik vervolgens op “toegang tot account”:
Stap 4: Voeg een gebruiker toe
Eenmaal op de volgende pagina beland staat er een blauwe knop op de pagina. Als je op deze blauwe knop klikt kun je een email adres invoeren om toe te voegen aan het Google Ads account.
Klik hier op toevoegen:
Stap 5: Toegangsniveau
Daarna kun je het toegangsniveau toekennen aan het email adres wat je toegang gaat geven. Er zijn verschillende toegangsniveaus:
Alleen toegang voor e-mail
- E-mailmeldingen en rapporten ontvangen
- Alleen-lezen toegang
Alles uit alleen toegang voor e-mail inclusief:
- Inloggen en rapporten uitvoeren
- Door de tabbladen Campagnes, Aanbevelingen en Hulpprogramma’s en uw Accountinstellingen browsen
- Alleen toegang tot e-mail verlenen
Standaard
Alles uit Alleen-lezen toegang inclusief:
- Alle onderdelen van een account en de campagnes bewerken
Beheerderstoegang
Alles uit Standaard inclusief:
- Accounttoegang verlenen, toegangsniveaus wijzigen en uitnodigingen van andere gebruikers annuleren
- Linkverzoeken voor manageraccounts accepteren en afwijzen
- Manageraccounts loskoppelen
- Verificatiemethode en laatste inlogtijd van elke gebruiker bekijken
Bron: Google
Om een Google Ads account gebruiker toe te voegen is het dus handig om vooraf na te denken tot welk gebruikersniveau je de gebruiker toegang wilt geven. In geval van een online marketing bureau toegang verlenen is het handig om beheerderstoegang te geven. Op deze manier kan de persoon die de ads gaat beheren niet worden beperkt in zijn werk.
Bij Chase Marketing volgen we veel cursussen, blogs en webinars. Daarnaast doen we dagelijks weer nieuwe inzichten op door middel van het uitvoeren van online marketing werkzaamheden. Deze kennis delen we graag!
Heb je specifieke onderdelen waarover je meer wilt weten? Stuur een mailtje en we schrijven er graag een blog over.