Inhoudsopgave
Mobiele apps uitsluiten
Niets is zo vervelend als één voor één mobiele apps uitsluiten in je Google Display campagnes. De uitsluitingen zijn vaak niet aan te slepen en er blijven, maar nieuwe mobiele apps bijkomen in de plaatsingen. Het is vaak raadzaam om mobiele apps uit te sluiten. Uit onze ervaring blijkt dat de plaatsingen op mobiele apps vaak niet het gewenste resultaat opleveren.
Makkelijk app vertoningen uitsluiten?
Hoe kun je nou het makkelijkst mobiele Apps uitsluiten? De makkelijkste en snelste manier om dit te doen is door 'adsenseformobileapps.com' toe te voegen als uitsluiting binnen de campagne. Tenminste dit was het geval tot september 2018. Google heeft roet in het eten gegooid en heeft het ons moeilijker gemaakt door dit te veranderen. Het is helaas niet meer mogelijk om op deze manier alle mobiele apps uit te sluiten van je Google Display campagnes. Maar niet getreurd...
Hoe nu mobiele apps uitsluiten?
Wees niet bang! Gelukkig is het niet nodig om mobiele apps één voor één uit te sluiten. Dit zou rampzalig zijn, omdat er heel veel verschillende mobiele apps staan aangesloten aan het displaynetwerk van Google. Ik zal hier vertellen hoe je dit het beste en het snelste kunt aanpakken. Volg hieronder ons stappenplan:
Stappenplan per campagne
- Zodra je een display campagne hebt aangemaakt in je Google Ads account kun je binnen de display campagne klikken op 'plaatsingen'.
- Navigeer hier naartoe en vervolgens naar 'uitsluitingen'. Hier vind je alle plaatsingen die je al hebt uitgesloten.
- Om meer uitsluitingen toe te voegen druk je op de blauwe ronde knop met een witte pen in het midden en druk vervolgens plaatsingen uitsluiten. Nu komt het leukste van alles!
- Er is namelijk een uitklapmenu met 'App-categorieën' en deze moeten allemaal aangevinkt worden. Helaas is dit de enige manier om alle app-categorieën uit te sluiten.
Waarom alleen mobiele Game apps uitsluiten?
Veruit de meeste klikken (en dus ook kosten) komen van game applicaties. Misschien heb je het zelf ook wel eens meegemaakt als je een spelletje op je telefoon speelde. Opeens komt er een advertentie tevoorschijn die je niet (of heel erg moeilijk) weg kunt klikken. In de praktijk klikken mensen hier vaak, al dan niet per ongeluk, op. Vervolgens betaal jij voor deze klik en de persoon die heeft geklikt wilt zo snel mogelijk weg van jouw website. Een dikke verlies-verlies situatie dus.
Hoe sluit je alleen mobiele game apps uit?
- Ga naar je display campagne en navigeer naar plaatsingen.
- Als je plaatsingen openklapt, kun je klikken op uitsluitingen. Klik hier op!
- Klik op de blauwe ronde knop met een witte pen in het midden en vervolgens op 'plaatsingen uitsluiten'.
- Als het goed is, zie je nu hetzelfde menuutje als de afbeelding hiernaast.
- Klap app-categorieën uit en zoek naar 'games'.
- Vink alle soorten games aan
- Vergeet niet op opslaan te klikken.
Tip: Maak een lijst met uitgesloten plaatsingen
Het kan enorm tijdrovend zijn om bij elke campagne het stappenplan om apps uit te sluiten te volgen. Zeker als je hele Google Ads account volstaat met display campagnes. Maar misschien ben je gewoon iemand die super efficiënt werkt en geen tijd wilt verliezen. Maak daarom gebruik van een lijst met uitgesloten plaatsingen. Niet bekend met hoe je dit kunt doen? Lees verder en volg het stappenplan.
Stappenplan lijst met uitgesloten plaatsingen
- Ga naar Tools en Instellingen bovenin het Google Ads account
- klik op Lijsten met uitgesloten plaatsingen onder het kopje Gedeelde Bibliotheek
- Klik op de ronde blauwe knop met een wit plusje in het midden en klik op nieuwe lijst.
- Geef je lijst een naam
- Kies de plaatsingen die uitgesloten moeten worden en voeg deze toe aan de lijst
- Sla de lijst op!
Google heeft het ons niet makkelijker gemaakt, maar gelukkig is er nog altijd een mogelijkheid om apps uit te sluiten. Mocht je vragen hebben die niet zijn, beantwoordt in deze blog, neem dan contact met ons. Succes!
Vaak gelezen en bekeken
Chase wordt gevormd door gepassioneerde mensen.
Wat zijn Enhanced Conversions (Verbeterde Conversies) en hoe zet je het in?
Een van de grootste voordelen van online marketing in vergelijking met offline marketing is de meetbaarheid van jouw campagnes.
Betrouwbaar A/B Testen in Google Ads met de Experimenten Tool
Als digitale marketeer wil je altijd blijven testen om je campagnes te optimaliseren. Een van de meest effectieve manieren om dit datagedreven te doen is A/B testen. Wat wij veel zien gebeuren is dat er twee advertenties naast elkaar gedraaid worden in een advertentiegroep en dat hier vervolgens conclusies uit getrokken worden. Een makkelijke, voor de hand liggende en snelle strategie, maar vaak niet heel betrouwbaar! Graag leggen we je uit waarom de Experimenten tool van Google Ads jouw go-to A/B test tool zou moeten zijn. En last but not least, geven we je de concrete handvatten waarmee je direct je eigen A/B test via de Experimenten tool kunt opzetten. Klinkt goed? Let’s go!
Programmatic advertising, wat is het en wat kun je ermee?
Vandaag duiken we het onderwerp programmatic advertising in. Vaak als we denken aan display advertising denken we aan adverteren op socialmediaplatformen of op het Google Display netwerk en wordt programmatic advertising over het hoofd gezien. Deze blogpost duikt dieper in het gebruik en voordelen van Programmatic advertising. Misschien is het de missende sleutel in jouw marketingstrategie!
Gratis tips & inspiratie
Geheel gratis, omdat we vinden dat je kennis deelt.
Let’s talk
Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen zorgen.