Bootschappen Watersport

Online Marketing Traject voor een Watersportwinkel (sinds 2018!)

Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, Microsoft Bing Ads, Bol.com

OVER

Bootschappen Watersport

Eén van de eerste klanten van Chase Marketing en nog steeds klant! Samen met Bootschappen Watersport groeien wij beiden al enkele jaren door. Lees in deze case over het traject en de mooie resultaten. Lees vooral de hele case om over de verschillende jaren te lezen!

ROAS

+110,3%

CPA

-48,9%

Conversie

+142,7%

Over Bootschappen Watersport

De oprichting van Bootschappen Watersport vond plaats in 2003 en is daarmee één van de eerste online watersportwinkels van Nederland. In het eerste jaar sinds de oprichting waren al direct meer dan 3200 pakketten verstuurd. Bootschappen Watersport levert alles voor boten, van antifouling tot zwemvesten. In 2016 kwam Bootschappen Watersport in handen van Nautisch Centrum Nicolaas Witsen. De overname zorgde ervoor dat er in het eind van 2016 een nieuwe megastore opende in Alkmaar. Uiteraard is deze fysieke winkel via het water te bereiken. De webshop, in combinatie met de fysieke winkel, zorgde er al snel voor dat Bootschappen Watersport bekende naam is in de branche.

Project Omschrijving

Sinds de oprichting van Chase Marketing in 2018 werken Bootschappen Watersport en Chase Marketing met elkaar samen. Hiermee kan Bootschappen Watersport worden gerekend tot een van de oudste samenwerkingen met ons. Bootschappen Watersport voelde de urgentie om meer te doen met Google Ads. Waar ze voorheen kleinschalig Google Ads draaide, wilde ze nu meer investeren in dit platform. Google Ads biedt enorme mogelijkheden voor webshops als Bootschappen Watersport, die een ruim assortiment hebben.

Dit is echter pas het begin!

Het Proces

ROAS

+110,3%

CPA

-48,9%

Conversie

+142,7%

2018: Een leuk begin in

Voorafgaand zijn wij om de tafel gegaan om een rendabele ROAS te berekenen. Na enkele weken draaien zagen wij al snel dat wij op deze ROAS uitkwamen waarna we konden opschalen. Watersport is natuurlijk erg seizoensgebonden. Dankzij dat we verder zijn gaan kijken dan enkel de hardlopers tijdens het hoogseizoen en een product analyse hebben gemaakt zagen we als gevolg dat in de laagseizoenmaanden records zijn behaald in aankopen!

Resultaten 2018

Onder andere met zoeknetwerk en shopping campagnes zagen we mooie kansen voor Bootschappen Watersport. In het eerste jaar van onze samenwerking behaalde we hiermee al snel mooie resultaten.

Omdat de e-commerce tracking voordat wij begonnen nog niet stond ingesteld kunnen we nog geen inzichten bieden in de groei. Maar lees vooral door voor mooie resultaten!

2019: En nu doorpakken

Een rendabele ROAS en recordmaanden vragen natuurlijk om opschaling. Hier zijn wij dus opnieuw voor om de tafel gaan zitten. Wat zijn meer mogelijkheden binnen Google Ads? Welke kanalen zijn verder interessant? Hoe gaan we de website verbeteren?

Google Ads

Binnen het Google Ads account zijn we aan de slag gegaan met een nieuwe strategie waarbij naast het zoeknetwerk en shopping we ook display en remarketing zijn gaan inzetten. De opkomst van slim bieden is direct toegepast en we zijn gaan opschalen in product aanbod.

Website

Bij de website lagen er ook nog mogelijkheden tot verbetering. Zo is de smart search verbeterd en het checkout proces waarbij we een verbetering van +208% hebben gerealiseerd. (Lees ook: +208% checkout verbetering)

Uitbreiding naar Marktplaatsen

Ook is binnen E-commerce de verkoop via Bol.com natuurlijk erg interessant. Wij hebben middels de tool Channable een geautomatiseerde koppeling opgezet om enkel via de website producten te managen en die, via slimme regels, geautomatiseerd te pushen naar Bol.com.

Resultaten 2019

2019 is afgesloten als top jaar!

Na het snel rendabel draaien in 2018 en het opschalen in 2019 zien de resultaten er rooskleurig uit!

  • ROAS: +128,5%
  • CPA: -35,31%
  • Gem CPC: -27,6%
  • Conversie: +232%

2021: Het vervolg

De resultaten die hierboven zijn weergeven zijn uiteraard resultaten om trots op te zijn. Waar wij het meest trots op zijn is de samenwerking tussen Bootschappen Watersport en Chase Marketing. Het mag gezegd worden dat onze samenwerking de langste is die Chase Marketing heeft. Daarom is het extra mooi om te zien dat zij zijn uitgegroeid tot een van de grootste online watersportwinkels van Nederland.

Momenteel zijn we hard bezig om de strategie uit te bouwen naar een volledige omni-channel strategie en de records en successen door te zetten!

Praat met een van onze experts

Met ons creatieve proces weten we gave designs neer te zetten. We gebruiken hiervoor User Experience (UX) design strategieën. Maar een buitengewoon design is pas het begin van een webshop.

Skip Slingerland

Digital advertising specialist

Kiara Karg

SEO specialist

Jael Loos

Digital advertising specialist

Andere succesverhalen

Online marketing is een erg breed begrip. Er zijn veel verschillende mogelijkheden om jouw bedrijf online in de markt te zetten.

Ook zo'n case voor jouw bedrijf?

Elke organisatie is anders. Wanneer je een aanvraag hebt gedaan, krijg je dezelfde dag een belletje waarin we kijken waar jullie organisatie aan toe is en hoe wij kunnen bijdragen aan jullie doel(en).

  • Intake gesprek over wat interessant is voor jouw organisatie
  • Spar over doelstellingen en de insteek van online marketing
  • Ontvang een review gebaseerd op de doelstellingen van jouw organisatie waarin de groeipotentie in kaart gebracht wordt
  • Sparren over de strategie waarmee we met jouw organisatie impact gaan maken

40+ organisaties gingen je voor

Vraag een vrijblijvende review aan

Na het invullen van het formulier neemt Brian dezelfde dag nog contact met je op.

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Liever zelf contact opnemen?