Van der Blij
226% groei offerte aanvragen door SEO & SEA
Google Ads en SEO
Over
Van der Blij
Van der Blij is dé toeleverancier voor kraanbedrijven, prefabbetonfabrieken en bouwplaatsen in Nederland. Ze leveren een totaalpakket aan hijstechniek en prefab materialen en bieden ook een test en keur service aan. Van der Blij wil op deze manier de beste partner zijn voor haar klanten.
Conversies
+88%
Offerte aanvragen
+226%
Contactmomenten
+42%
Wat is de uitdaging?
2 jaar geleden heeft Van der Blij het design van de website vernieuwd. Het nieuwe design moest zorgen voor meer bezoekers en conversies, echter bleek het tegenovergestelde te gebeuren. Na de livegang van de website, was Van der Blij niet meer vindbaar op branded zoektermen en zagen ze een dalende lijn/ trend in het (organische) verkeer. Toch waren de plannen ambitieus en wilde het bedrijf omzetgroei realiseren dat jaar. Om dit te bewerkstelligen is Van Der Blij een partnership aangegaan met Chase Marketing. Chase Marketing werd uitgedaagd op het gebied van SEA en SEO.
SEO
De dalende trend in het organische verkeer bij het nieuwe design had een reden. Het bleek dat de website op noindex stond.
Nadat de noindex tag uit het HTML-bestand was gehaald, moest de website weer stap voor stap geïndexeerd worden. Om dit te realiseren, is er naast Google Ads ook SEO ingezet.
Het eerste halfjaar stond in het teken van indexeren en het optimaliseren van de Ads landingspagina’s. De website werd geanalyseerd en alle pagina’s met fouten, filters en 404 ’s werden uit de website gehaald. Vervolgens werden alle landingspagina’s voor Ads geoptimaliseerd op basis van laadsnelheid, on-page optimalisaties en linkbuilding. Dankzij deze strategie werd de website weer snel opgepakt door Google en waren de kwaliteitsscores van de Ads campagnes verbetert.
Langzamerhand steeg het organische verkeer weer naar het oude niveau van Van der Blij. Dit betekent dat de basis weer goed staat en het tijd is om door te pakken om de klant naar het volgende niveau te tillen.
Search Engine Advertising
2022
De doelgroep van Van Der Blij is niet enorm groot. Het is een B2B organisatie gericht op Prefab en Hijstechniek. De SEA strategie is hier ook op gebaseerd. Voor Van Der Blij had het geen zin om de massa te bereiken met advertenties. Daarom is de strategie zo ingestoken dat we hele gerichte advertenties plaatsen.
Hiervoor hebben we het account moeten omgooien. Een totaal nieuwe campagnestructuur is bedacht en opgezet. Waarbij we erg specifieke zoekwoorden gebruiken om een zo relevant mogelijke doelgroep te bereiken.
Maar ook hebben we besloten om te werken met een prioriteitenlijst op het gebied van producten. Van Der Blij telt in begin 2022 ruim 50 hijsproducten. Deze zijn onderverdeeld in A-, B- & C-categorie. Op deze manier hebben we meer controle dat het meeste budget naar de belangrijkste producten gaat.
Het resultaat van 2022? Dat was een groei van 108% in conversies en dat met 20% minder uitgaven. Het komt neer op 59% daling in de kosten per conversie. Niet verkeerd toch?
2023
Na de jaarevaluatie werden de nieuwe doelstellingen van Van Der Blij gepresenteerd aan Chase Marketing. Er moest een bredere focus komen en ook waren er nieuwe groeidoelstellingen. Ook waren de offerte aanvragen het meest belangrijk voor dit jaar. Daarnaast waren er wat verschuivingen in de onderverdeling van de A-, B- en C-categorieën.
Na deze jaarevaluatie meeting is Chase teruggegaan naar de tekentafel om de nodige aanpassingen door te voeren binnen SEA. Zo hebben we het account uitgebreid met nieuwe campagnes om de focus breder in te steken. En dankzij wat slimme instellingen zorgden we ervoor dat de campagnes zich meer gingen richten op nieuwe offerte aanvragen. Een gouden instelling want de offerte aanvragen zijn met 122% gestegen!
Het resultaat
De resultaten na 2 jaar SEO:
- Procentuele stijging van 804% organische bezoekers
- Procentuele stijging van 4400% top 3 zoekwoorden
Het resultaat van 2023 voor SEA?
- Conversies +101%
- Offerte aanvragen +122%
- Contactmomenten +93%
Praat met een van onze experts
Alles begint bij een strategie waar wij als partners in geloven. Deze strategie moet onderbouwd zijn met ervaringen, data en groei potentie.
Wil je een keer sparren?
Lotte Blommers
Marketing Consultant intern
Andere succesverhalen
Online marketing is een erg breed begrip. Er zijn veel verschillende mogelijkheden om jouw bedrijf online in de markt te zetten. Lees meer over hoe wij bedrijven helpen te groeien!
Ook zo'n case voor jouw bedrijf?
Elke organisatie is anders. Wanneer je een aanvraag hebt gedaan, krijg je dezelfde dag een belletje waarin we kijken waar jullie organisatie aan toe is en hoe wij kunnen bijdragen aan jullie doel(en).
- Intake gesprek over wat interessant is voor jouw organisatie
- Spar over doelstellingen en de insteek van online marketing
- Ontvang een review gebaseerd op de doelstellingen van jouw organisatie waarin de groeipotentie in kaart gebracht wordt
- Sparren over de strategie waarmee we met jouw organisatie impact gaan maken
40+ organisaties gingen je voor
Vraag een vrijblijvende review aan
Na het invullen van het formulier neemt Brian dezelfde dag nog contact met je op.
"*" geeft vereiste velden aan
Liever zelf contact opnemen?