Google analytics gebruiker toevoegen

Google analytics gebruiker toevoegen

Wanneer je wilt gaan samenwerken met partners is het erg handig om Google Analytics toegang te verlenen.

Vrijblijvende performance analyse

Inhoudsopgave

Gratis tips & inspiratie

Wordt periodiek op de hoogte gehouden over online marketing!

Naam
Emailadres
Ik ontvang graag inspiratie

Het is gelukt!

Je aanmelding is succesvol gelukt.

Wij zullen je periodiek op de hoogte houden van online marketing tips en zullen je  inspiratie opsturen.

Bekijk hieronder direct onze e-books.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sparren over dit onderwerp?

Laat deze kans niet liggen en neem contact op voor een vrijblijvende performance analyse!

Google Analytics toegang

Google Analytics koppelen bestaat uit uit een paar korte stappen:

Stap 1: Log in bij Google analytics

Stap 2: Navigeer naar beheerders instellingen

Stap 3: Gebruikersbeheerder toevoegen

Stap 4: Kies de gebruikersrechten

Onderstaand dieper ingaande uitleg en afbeeldingen over hoe je Google Analytics kan koppelen en uitleg van de gebruikersbeheer rechten.

Stap 1: Inloggen bij Google Analytics

Surf naar de website van Google Analytics(https://analytics.google.com) Log hier in met je Google account.

Google inloggen

Stap 2: Navigeer naar beheerders instellingen

Wanneer je bent ingelogd verschijnt er aan de linkerkant van het scherm een menu. Onder in dit menu staat “beheerder”.

google analytics homepagina

Bij het beheerder onderdeel kun je de instellingen van Google Analytics beheren waaronder gebruikers toegang geven tot Google Analytics. Klik op “beheerder”.

Google analytics beheerder

Stap 3: Gebruikersbeheerder toevoegen

Wanneer je op de beheerderspagina bent beland komen verschillende mogelijkheden om instellingen in te stellen. Er zijn 3 verschillende kolommen waaronder alle 3 gebruikersbeheerder staat.

Goed om te weten: Opzet analytics account

Binnen een analytics account kan je meerdere property’s beheren en meerdere weergaven instellen. Meerdere property’s worden bijvoorbeeld gebruikt wanneer er verschillende zuster websites zijn onder 1 bedrijf. Meerdere weergaven worden gebruikt wanneer je onderdelen wilt filteren uit een weergaven. Zo kan je in sommige gevallen meer specifiek data analyseren.
Opzet analytics account

Gebruikersbeheerder toevoegen

Navigeer in de linker kolom en klik onder "account" op gebruikersbeheer:

Google Analytics beheerderspagina

Er verschijnt vervolgens een scherm. Hier worden de personen weergeven die al toegang hebben tot het account. Klik op de blauwe plus (rechtsboven) en klik op "nieuwe gebruikers toevoegen".

Google Analytics beheerder toevoegen

Stap 4: Kies de gebruikersrechten

Bij het toegang geven tot een Google Analytics account is het mogelijk om tot verschillende gebruikersrechten toegang te geven.Wanneer je gaat samenwerken met een online marketing bureau is het handig om toegang te geven tot het gehele account. Zo kan de partner alle data analyseren.

Google Analytics Gebruikersrechten

Er zijn vier verschillende rechten beschikbaar die afzonderlijk of gecombineerd zijn toe te passen:

Gebruikers beheren

Voor het beheer van accountgebruikers (gebruikers toevoegen of verwijderen, rechten toewijzen). Niet inclusief rechten voor bewerken en samenwerken. Kan volledige rechten verlenen aan elke gebruiker, inclusief zichzelf, voor elk account, elke property of weergave waarvoor deze toestemming verleend is.

Bewerken

Gebruikers kunnen beheer- en rapportgerelateerde functies uitvoeren (bijvoorbeeld accounts, property's, dataweergaven, filters, doelen enzovoort toevoegen/bewerken/verwijderen, maar geen gebruikers beheren) en rapportgegevens bekijken. Voor het maken van filters zijn bewerkingsrechten op accountniveau vereist. Voor het toepassen van filters zijn bewerkingsrechten op dataweergaveniveau vereist. Bevat Samenwerken.

Samenwerken

Kan persoonlijke items maken, bewerken, verwijderen en delen. Kan samenwerken aan gedeelde items. Bevat 'Lezen en analyseren'. Gedeelde items zijn onder meer:

Lezen en analyseren

Gebruikers kunnen rapport- en configuratiegegevens weergeven, gegevens binnen rapporten manipuleren (bijvoorbeeld een tabel filteren, een tweede dimensie toevoegen, een segment maken), persoonlijke items maken en delen, en gedeelde items weergeven. Kan niet samenwerken aan gedeelde items. Bron: Google Analytics

Bij Chase Marketing volgen we veel cursussen, blogs en webinars. Daarnaast doen we dagelijks weer nieuwe inzichten op door middel van het uitvoeren van online marketing werkzaamheden. Deze kennis delen we graag! Heb je specifieke onderdelen waarover je meer wilt weten? Stuur een mailtje en we schrijven er graag een blog over.

Vaak gelezen en bekeken

Chase wordt gevormd door gepassioneerde mensen.

Starten met Google Ads scripts
Blog
Google Ads

Starten met Google Ads scripts

Ooit gehoord van Google Ads scripts, maar er nog niet hands on mee gewerkt? In deze blog nemen we je mee in de magische wereld van Google Ads scripts: wat ze zijn, wat je er mee kan en hoe je ze toevoegt aan je Google Ads account. Daarnaast geven we je een aantal van onze favoriete scripts mee die jou meer inzicht geven in wat er gebeurt onder de motorkap van het nieuwe campagnetype van Google: Performance Max.

Het belang van kwaliteitsscores in Google Ads
Blog
Google Ads

Het belang van kwaliteitsscores in Google Ads

Wat is een kwaliteitsscore in Google Ads en op welke factoren is deze score gebaseerd? Je leest het in onze blog!

Shopify SEO teksten toevoegen op een collectie pagina! (4 stappen)
Blog
Shopify blogs

Shopify SEO teksten toevoegen op een collectie pagina! (4 stappen)

Shopify SEO optimalisaties doorvoeren? Het heeft lang geduurd tot er een optie was om een custom tekst als SEO tekst voor Shopify websites toe te voegen op een catalogus pagina. Wij hebben de code gekraakt!

Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing

Vrijblijvende performance analyse

Jouw doel. Onze strategie.

Naam*
Bedrijfsnaam
Telefoon*
Email*
Iets over je situatie
Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing
Start jouw performance analyse

Bedankt voor je aanvraag

In het kort

De kennismaking

Tijdens het intakegesprek kijken we samen of er een goede match is tussen jouw behoeften en onze expertise.

De performance analyse

Wij duiken in de huidige fase van je bedrijf, concurrenten en de markt. Analyseren kanalen en komen met een hands-on aanpak.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis tips & inspiratie

Geheel gratis, omdat we vinden dat je kennis deelt.

Let’s talk

Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen zorgen.