Google ads gebruiker toevoegen

Google ads gebruiker toevoegen

Een gebruiker aan je Google Ads account toevoegen kan al in een paar makkelijke stappen. Wij leggen hier de stappen uit met afbeeldingen als voorbeelden!

Vrijblijvende performance analyse

Inhoudsopgave

Gratis tips & inspiratie

Wordt periodiek op de hoogte gehouden over online marketing!

Naam
Emailadres
Ik ontvang graag inspiratie

Het is gelukt!

Je aanmelding is succesvol gelukt.

Wij zullen je periodiek op de hoogte houden van online marketing tips en zullen je  inspiratie opsturen.

Bekijk hieronder direct onze e-books.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sparren over dit onderwerp?

Laat deze kans niet liggen en neem contact op voor een vrijblijvende performance analyse!

Google Ads toegang

Onderstaand verdere uitleg en afbeeldingen over hoe je google analytics kan koppelen en uitleg van de gebruikersbeheer rechten.

Stap 1: Inloggen bij Google Ads

Surf naar de website van Google Analytics Log hier in met je Google account:

Stap 2: Navigeer naar tools

Wanneer je bent ingelogd bij Google Ads komen er rechtsboven het scherm een aantal opties te staan. Klik hier op tools:

Stap 3: Navigeer naar toegang tot account

Wanneer je op "Tools" heb geklikt komt er een dropdown met een menu van 5 categorieën tevoorschijn. In dit menu staan veel opties voor instellingen, metingen, bulkacties en overige onderdelen binnen het Ads account. Klik vervolgens op "toegang tot account":

Stap 4: Voeg een gebruiker toe

Eenmaal op de volgende pagina beland staat er een blauwe knop op de pagina. Als je op deze blauwe knop klikt, kun je een e-mailadres invoeren om toe te voegen aan het Google Ads account. Klik hierop toevoegen:

Stap 5: Toegangsniveau

Daarna kun je het toegangsniveau toekennen aan het e-mailadres wat je toegang gaat geven. Er zijn verschillende toegangsniveaus:

Alleen toegang voor e-mail

           
  • E-mailmeldingen en rapporten ontvangen
  •        
  • Alleen-lezen toegang

Alles uit alleen toegang voor e-mail inclusief:

           
  • Inloggen en rapporten uitvoeren
  •        
  • Door de tabbladen Campagnes, Aanbevelingen en Hulpprogramma's en uw Accountinstellingen browsen
  •        
  • Alleen toegang tot e-mail verlenen

Standaard

Alles uit Alleen-lezen toegang inclusief:

           
  • Alle onderdelen van een account en de campagnes bewerken

Beheerderstoegang

Alles uit Standaard inclusief:

           
  • Accounttoegang verlenen, toegangsniveaus wijzigen en uitnodigingen van andere gebruikers annuleren
  •        
  • Linkverzoeken voor manageraccounts accepteren en afwijzen
  •        
  • Manageraccounts loskoppelen
  •        
  • Verificatiemethode en laatste inlogtijd van elke gebruiker bekijken

Bron: Google

Om een Google Ads account gebruiker toe te voegen is het dus handig om vooraf na te denken tot welk gebruikersniveau je de gebruiker toegang wilt geven. In geval van een online marketing bureau toegang verlenen is het handig om beheerderstoegang te geven. Op deze manier kan de persoon die de ads gaat beheren niet worden beperkt in zijn werk.

Bij Chase Marketing volgen we veel cursussen, blogs en webinars. Daarnaast doen we dagelijks weer nieuwe inzichten op door middel van het uitvoeren van online marketing werkzaamheden. Deze kennis delen we graag! Heb je specifieke onderdelen waarover je meer wilt weten? Stuur een mailtje en we schrijven er graag een blog over.

Vaak gelezen en bekeken

Chase wordt gevormd door gepassioneerde mensen.

Starten met Google Ads scripts
Blog
Google Ads

Starten met Google Ads scripts

Ooit gehoord van Google Ads scripts, maar er nog niet hands on mee gewerkt? In deze blog nemen we je mee in de magische wereld van Google Ads scripts: wat ze zijn, wat je er mee kan en hoe je ze toevoegt aan je Google Ads account. Daarnaast geven we je een aantal van onze favoriete scripts mee die jou meer inzicht geven in wat er gebeurt onder de motorkap van het nieuwe campagnetype van Google: Performance Max.

Het belang van kwaliteitsscores in Google Ads
Blog
Google Ads

Het belang van kwaliteitsscores in Google Ads

Wat is een kwaliteitsscore in Google Ads en op welke factoren is deze score gebaseerd? Je leest het in onze blog!

Shopify SEO teksten toevoegen op een collectie pagina! (4 stappen)
Blog
Shopify blogs

Shopify SEO teksten toevoegen op een collectie pagina! (4 stappen)

Shopify SEO optimalisaties doorvoeren? Het heeft lang geduurd tot er een optie was om een custom tekst als SEO tekst voor Shopify websites toe te voegen op een catalogus pagina. Wij hebben de code gekraakt!

Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing

Vrijblijvende performance analyse

Jouw doel. Onze strategie.

Naam*
Bedrijfsnaam
Telefoon*
Email*
Iets over je situatie
Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing
Start jouw performance analyse

Bedankt voor je aanvraag

In het kort

De kennismaking

Tijdens het intakegesprek kijken we samen of er een goede match is tussen jouw behoeften en onze expertise.

De performance analyse

Wij duiken in de huidige fase van je bedrijf, concurrenten en de markt. Analyseren kanalen en komen met een hands-on aanpak.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis tips & inspiratie

Geheel gratis, omdat we vinden dat je kennis deelt.

Let’s talk

Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen zorgen.