Facebook business manager gebruiker toevoegen

Facebook business manager gebruiker toevoegen

Een gebruiker aan je Facebook Business Manager account toevoegen kan al in een paar makkelijke stappen. Wij leggen hier de stappen uit met afbeeldingen als voorbeelden!

Vrijblijvende performance analyse

Inhoudsopgave

Gratis tips & inspiratie

Wordt periodiek op de hoogte gehouden over online marketing!

Naam
Emailadres
Ik ontvang graag inspiratie

Het is gelukt!

Je aanmelding is succesvol gelukt.

Wij zullen je periodiek op de hoogte houden van online marketing tips en zullen je  inspiratie opsturen.

Bekijk hieronder direct onze e-books.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sparren over dit onderwerp?

Laat deze kans niet liggen en neem contact op voor een vrijblijvende performance analyse!

Facebook business account aanmaken

Allereerst beginnen we met de uitleg over het aanmaken van een Business Manager account. Vervolgens laten we zien hoe je iemand kan toevoegen aan de Facebook Business Manager. Onderstaand uitleg en afbeeldingen over hoe je de koppeling kan doorvoeren.

Stap 1: Maak een Facebook Business Manager account aan

           
  1. Maak een Facebook Business Manager Account aan via http://business.facebook.com/create
  2.        
  3. Claim je Facebook bedrijfspagina.
  4.        
  5. Koppel je advertentieaccount (als je een keer een post “boost” hebt gedaan, heeft Facebook deze al voor je aangemaakt. Anders kan je dit hier aanmaken.

Facebook loopt je makkelijk door deze stappen.

Facebook bedrijfsmanager account aanmaken

Stap 2: Navigeer naar de bedrijfsinstellingen

Om een gebruiker toe te voegen aan de Facebook business manager navigeren we eerst naar de bedrijfsinstellingen van het account. Wanneer je ingelogd bent in de bedrijfsmanager staat er links boven in een menu. Klik op de drie streepjes. Er verschijnt vervolgens een uitgebreid menu met veel opties.

Facebook bedrijfsmanager menu

Als het volledige menu niet is uitgeklapt klik dan op "Alle hulpmiddelen". Klik vervolgens op "instellingen".

Facebook Business Manager Bedrijfsinstellingen

Je belandt nu op de pagina waar toegang kan worden gegeven.

Stap 3: Een partner toevoegen

Wanneer je gaat samenwerken met een partner om je Facebook advertenties te beheren is het handig om de persoon of het bureau als partner toe te wijzen. Op deze manier is het makkelijk om verschillende toegangslagen te geven aan de partner. Druk onder "gebruikers" op "Partners". Vervolgens komt er een blauwe knop tevoorschijn met " + Toevoegen". Vul hier het partner ID in van de persoon of van het bedrijf wat je toegang wilt geven.

Gaat Chase Marketing je advertenties beheren, gebruik dan het partner ID: 397433920653421
Facebook Partner Toevoegen

Er verschijnt nu een derde kolom, rechts naast de partners kolom. Hierbij kun je voor de verschillende onderdelen binnen het business manager account toegang worden verleend. Dit is de kolom:

Toegang mogelijkheden Facebook Business Manager

Toegang tot onderdelen

Wanneer een online marketing bureau de facebook advertenties gaat beheren is het is handig om toegang te geven tot de volgende onderdelen. Onderstaand geven we de onderdelen aan die handig zijn om toegang toe te geven om de werkzaamheden goed uit te kunnen voeren. Dit kan echter voor ieder anders zijn.(Beheerdersrechten bij ieder onderdeel kan veel mailverkeer voorkomen)

Pagina

Toegang tot de pagina is handig om het gebruik van de pagina te kunnen analyseren. De toegang als adverteerder is hierbij voldoende. Navigeer naar "pagina" en klik op het vierde poppetje "pagina adverteerder":

Pagina toegang verlenen

Advertentieaccount

De toegang tot het advertentieaccount is het belangrijkste onderdeel. Wanneer er toegang wordt gegeven tot dit onderdeel kunnen de advertenties pas worden opgezet en uitgevoerd. Navigeer naar "advertentieaccount" en klik op het tweede poppetje "adverteerder advertentieaccount"

Toegang tot het advertentieaccount

Pixel

Het is belangrijk om de pixel (metingen) goed in te stellen en hier ook de doelgroepen geperfectioneerd op in te richten. Navigeer naar "pixel". Hierbij is het handig om " " toegang te geven.

Catalogus

Wanneer er een koppeling voor de catalogus is (bijvoorbeeld in het geval van een webshop) is het handig om hiertoe catalogusbeheerder rechten te geven. We kunnen dan bijvoorbeeld de catalogus opsplitsen om specifieker met producten te targeten op de doelgroep.

Catalogusbeheerder

Top de partner kan aan de slag! Bij Chase Marketing volgen we veel cursussen, blogs en webinars. Daarnaast doen we dagelijks weer nieuwe inzichten op door middel van het uitvoeren van online marketing werkzaamheden. Deze kennis delen we graag!

Heb je specifieke onderdelen waarover je meer wilt weten? Stuur een mailtje en we schrijven er graag een blog over.

Vaak gelezen en bekeken

Chase wordt gevormd door gepassioneerde mensen.

Starten met Google Ads scripts
Blog
Google Ads

Starten met Google Ads scripts

Ooit gehoord van Google Ads scripts, maar er nog niet hands on mee gewerkt? In deze blog nemen we je mee in de magische wereld van Google Ads scripts: wat ze zijn, wat je er mee kan en hoe je ze toevoegt aan je Google Ads account. Daarnaast geven we je een aantal van onze favoriete scripts mee die jou meer inzicht geven in wat er gebeurt onder de motorkap van het nieuwe campagnetype van Google: Performance Max.

Het belang van kwaliteitsscores in Google Ads
Blog
Google Ads

Het belang van kwaliteitsscores in Google Ads

Wat is een kwaliteitsscore in Google Ads en op welke factoren is deze score gebaseerd? Je leest het in onze blog!

Shopify SEO teksten toevoegen op een collectie pagina! (4 stappen)
Blog
Shopify blogs

Shopify SEO teksten toevoegen op een collectie pagina! (4 stappen)

Shopify SEO optimalisaties doorvoeren? Het heeft lang geduurd tot er een optie was om een custom tekst als SEO tekst voor Shopify websites toe te voegen op een catalogus pagina. Wij hebben de code gekraakt!

Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing

Vrijblijvende performance analyse

Jouw doel. Onze strategie.

Naam*
Bedrijfsnaam
Telefoon*
Email*
Iets over je situatie
Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing
Start jouw performance analyse

Bedankt voor je aanvraag

In het kort

De kennismaking

Tijdens het intakegesprek kijken we samen of er een goede match is tussen jouw behoeften en onze expertise.

De performance analyse

Wij duiken in de huidige fase van je bedrijf, concurrenten en de markt. Analyseren kanalen en komen met een hands-on aanpak.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Gratis tips & inspiratie

Geheel gratis, omdat we vinden dat je kennis deelt.

Let’s talk

Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen zorgen.