Inhoudsopgave
Facebook business account aanmaken
Allereerst beginnen we met de uitleg over het aanmaken van een Business Manager account. Vervolgens laten we zien hoe je iemand kan toevoegen aan de Facebook Business Manager. Onderstaand uitleg en afbeeldingen over hoe je de koppeling kan doorvoeren.
Stap 1: Maak een Facebook Business Manager account aan
- Maak een Facebook Business Manager Account aan via http://business.facebook.com/create
- Claim je Facebook bedrijfspagina.
- Koppel je advertentieaccount (als je een keer een post “boost” hebt gedaan, heeft Facebook deze al voor je aangemaakt. Anders kan je dit hier aanmaken.
Facebook loopt je makkelijk door deze stappen.
Stap 2: Navigeer naar de bedrijfsinstellingen
Om een gebruiker toe te voegen aan de Facebook business manager navigeren we eerst naar de bedrijfsinstellingen van het account. Wanneer je ingelogd bent in de bedrijfsmanager staat er links boven in een menu. Klik op de drie streepjes. Er verschijnt vervolgens een uitgebreid menu met veel opties.
Als het volledige menu niet is uitgeklapt klik dan op "Alle hulpmiddelen". Klik vervolgens op "instellingen".
Je belandt nu op de pagina waar toegang kan worden gegeven.
Stap 3: Een partner toevoegen
Wanneer je gaat samenwerken met een partner om je Facebook advertenties te beheren is het handig om de persoon of het bureau als partner toe te wijzen. Op deze manier is het makkelijk om verschillende toegangslagen te geven aan de partner. Druk onder "gebruikers" op "Partners". Vervolgens komt er een blauwe knop tevoorschijn met " + Toevoegen". Vul hier het partner ID in van de persoon of van het bedrijf wat je toegang wilt geven.
Gaat Chase Marketing je advertenties beheren, gebruik dan het partner ID: 397433920653421
Er verschijnt nu een derde kolom, rechts naast de partners kolom. Hierbij kun je voor de verschillende onderdelen binnen het business manager account toegang worden verleend. Dit is de kolom:
Toegang tot onderdelen
Wanneer een online marketing bureau de facebook advertenties gaat beheren is het is handig om toegang te geven tot de volgende onderdelen. Onderstaand geven we de onderdelen aan die handig zijn om toegang toe te geven om de werkzaamheden goed uit te kunnen voeren. Dit kan echter voor ieder anders zijn.(Beheerdersrechten bij ieder onderdeel kan veel mailverkeer voorkomen)
Pagina
Toegang tot de pagina is handig om het gebruik van de pagina te kunnen analyseren. De toegang als adverteerder is hierbij voldoende. Navigeer naar "pagina" en klik op het vierde poppetje "pagina adverteerder":
Advertentieaccount
De toegang tot het advertentieaccount is het belangrijkste onderdeel. Wanneer er toegang wordt gegeven tot dit onderdeel kunnen de advertenties pas worden opgezet en uitgevoerd. Navigeer naar "advertentieaccount" en klik op het tweede poppetje "adverteerder advertentieaccount"
Pixel
Het is belangrijk om de pixel (metingen) goed in te stellen en hier ook de doelgroepen geperfectioneerd op in te richten. Navigeer naar "pixel". Hierbij is het handig om " " toegang te geven.
Catalogus
Wanneer er een koppeling voor de catalogus is (bijvoorbeeld in het geval van een webshop) is het handig om hiertoe catalogusbeheerder rechten te geven. We kunnen dan bijvoorbeeld de catalogus opsplitsen om specifieker met producten te targeten op de doelgroep.
Top de partner kan aan de slag! Bij Chase Marketing volgen we veel cursussen, blogs en webinars. Daarnaast doen we dagelijks weer nieuwe inzichten op door middel van het uitvoeren van online marketing werkzaamheden. Deze kennis delen we graag!
Heb je specifieke onderdelen waarover je meer wilt weten? Stuur een mailtje en we schrijven er graag een blog over.
Vaak gelezen en bekeken
Chase wordt gevormd door gepassioneerde mensen.
Starten met Google Ads scripts
Ooit gehoord van Google Ads scripts, maar er nog niet hands on mee gewerkt? In deze blog nemen we je mee in de magische wereld van Google Ads scripts: wat ze zijn, wat je er mee kan en hoe je ze toevoegt aan je Google Ads account. Daarnaast geven we je een aantal van onze favoriete scripts mee die jou meer inzicht geven in wat er gebeurt onder de motorkap van het nieuwe campagnetype van Google: Performance Max.
Gratis tips & inspiratie
Geheel gratis, omdat we vinden dat je kennis deelt.
Let’s talk
Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen zorgen.