Gespecialiseerd in

Gespecialiseerd in

Microsoft

Iedereen weet dat Google dé grootste zoekmachine ter wereld is, maar dat wil niet zeggen dat het niet relevant is om te adverteren op Microsoft Bing. Microsoft wilt zich richten op hun zoekmachine en met Bing een groter marktaandeel pakken. Daarnaast hebben ze met hun kleine marktaandeel nog steeds miljoenen zoekopdrachten per dag en zul je last hebben van minder concurrentie, omdat bijna iedereen in Google adverteert. Genoeg redenen om na te denken over het adverteren in Bing.

Ontdek wat Microsoft Bing voor jouw organisatie kan betekenen.

Direct inzichten krijgen?

Wij analyseren vrijblijvend waar de online groeikansen liggen van jouw merk

Het verlengde van Google

Microsoft Bing heeft op het gebied van search maar een klein marktaandeel van 4% (Dat zijn in Nederland wel 680.000 mensen). Dit is voor veel partijen genoeg reden om adverteren in Bing links te laten liggen. Echter zien wij alleen maar mogelijkheden. Door lage concurrentie zijn klikprijzen lager, waardoor je met hetzelfde budget meer kan adverteren. Microsoft Bing heeft alsnog duizenden dagelijkse gebruikers die je kan bereiken door middel van advertenties en dat zal niet snel veranderen.

Sterker nog, de mogelijkheid bestaat dat Microsoft Bing marktaandeel van Google gaat afpakken. Het bedrijf investeert veel geld in de zoekmachine. Met de integratie van ChatGPT probeert Microsoft Google voor te lopen op gebied van AI en een concurrentievoordeel te hebben. Aangezien ze al een relatief klein marktaandeel hebben, is er genoeg potentie om te groeien.

Verder is de integratie van Microsoft Ads enorm makkelijk wanneer je al een Google Ads campagne hebt lopen. Onze specialisten zetten namelijk rendabele campagnes op in Google Ads die één op één gekopieerd kunnen worden naar Microsoft Bing. De optimalisatieslagen komen overeen waardoor de inzet van Microsoft Bing laagdrempelig is.

Hulp nodig? Wij helpen

Voordelen, voordelen, voordelen

De significant lagere concurrentie ten opzichte van Google is het grootste voordeel van adverteren op Microsoft Bing. Dit resulteert in lagere klikprijzen waardoor er minder budget nodig is om meer verkeer te behalen. Daarnaast is de data uit Google ads gemakkelijk over te zetten naar Microsoft Bing. Kortom:

  • Je kunt als organisatie adverteren op grote mediakanalen als MSN/Live, Yahoo, Bing, Xbox
  • Net als Google Ads sturen en optimaliseren op ROI/conversies
  • Targeten op relevante doelgroepen door middel van Behavioural targeting en Audience select

Hoe we jouw organisatie kunnen helpen

Hulp nodig? Wij helpen

Benieuwd? Wij ook.

Succesverhalen

Resultaten die creativiteit, technologie en data combineren en de grenzen verleggen. Samen hebben we één grote drijfveer: het realiseren van bedrijfsgroei.

Boost jouw bedrijf

Bij het opstellen van een strategie kijken we naar welke facetten we het beste kunnen inzetten voor een goede dynamiek.

De performance experts

Een groep ambitieuze talenten op het gebied van data, creativiteit en resultaat. Samen hebben we één grote drijfveer: het realiseren van bedrijfsgroei.

Wij werken dagelijks voor ambitieuze merken. 

Vrijblijvende analyse

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Vrijblijvende analyse

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.