Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing

Vrijblijvende performance analyse

Jouw doel. Onze strategie.

Naam*
Bedrijfsnaam
Telefoon*
Email*
Iets over je situatie
Maurits Heringa Oprichter Chase Marketing
Brian de Mijttenaere, Mede-eigenaar en online strateeg bij Chase Marketing
Jennifer Daarnhouwer, Head of SEO bij Chase Marketing
Start jouw performance analyse

Bedankt voor je aanvraag

In het kort

De kennismaking

Tijdens het intakegesprek kijken we samen of er een goede match is tussen jouw behoeften en onze expertise.

De performance analyse

Wij duiken in de huidige fase van je bedrijf, concurrenten en de markt. Analyseren kanalen en komen met een hands-on aanpak.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Basisfactoren voor ranking die je regelmatig moet controleren

Basisfactoren voor ranking die je regelmatig moet controleren

Wilt u dat uw website bovenaan in de zoekresultaten van Google komt te staan? Het is mogelijk, als u begrijpt wat er voor nodig is om in 2020 te ranken. Hoewel Google de officiële lijst met factoren die de ranking bepalen geheim houdt, zijn de succesfactoren om uw bedrijf hoger in Google te laten ranken niet zo mysterieus als het lijkt.

Vrijblijvende performance analyse

Inhoudsopgave

Gratis tips & inspiratie

Wordt periodiek op de hoogte gehouden over online marketing!

Naam
Emailadres
Ik ontvang graag inspiratie

Het is gelukt!

Je aanmelding is succesvol gelukt.

Wij zullen je periodiek op de hoogte houden van online marketing tips en zullen je  inspiratie opsturen.

Bekijk hieronder direct onze e-books.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sparren over dit onderwerp?

Laat deze kans niet liggen en neem contact op voor een vrijblijvende performance analyse!

Hoger in Google komen

Wilt u dat uw website bovenaan in de zoekresultaten van Google komt te staan? Het is mogelijk, als u begrijpt wat er voor nodig is om in 2020 te ranken. Hoewel Google de officiële lijst met factoren die de ranking bepalen geheim houdt, zijn de succesfactoren om uw bedrijf hoger in Google te laten ranken niet zo mysterieus als het lijkt.

1. Content is king

Een hogere ranking betekent dat er op de website diepgaande inhoud staat die het grootste gedeelte van een onderwerp dekt. Content moet waarde toevoegen voor de bezoeker en moet visueel interessante content bevatten als aanvulling op de teksten.

Onthoud dat kwaliteit het van kwantiteit wint. Focus op waarde, en niet op de hoeveelheid woorden.

Er is geen vaste regel met betrekking tot het optimaal aantal woorden voor een artikel. Dit is per onderwerp verschillend. Maar over het algemeen krijgt lange, uitgebreide content een hogere ranking. Een studie uitgevoerd door Neil Patel heeft aangetoond dat er een correlatie bestaat tussen de lengte van een artikel, en de hoogste posities in Google.

Gebruik de semantische zoekfunctie van Google om de zoekwoorden voor artikelen te optimaliseren. Semantische zoekopdrachten kunnen worden gevonden door op de “gerelateerde zoekresultaten” te klikken aan de onderkant van de pagina.

Een zoekopdracht op “content marketing” bijvoorbeeld laat de volgende resultaten zien. Als u een informatief artikel aan het schrijven bent over content marketing, dan kunt u deze semantische zoekopdrachten gebruiken om een beter begrip te krijgen van de gerelateerde zoekwoorden.

2. Backlinks met autoriteit

Samen met content, zijn backlinks de belangrijkste onderdelen van SEO. Wanneer uw website door middel van een backlink is gerelateerd aan een betrouwbare website, dan zien de zoekmachines uw website ook betrouwbaarder. Google houdt bij welke websites hoogwaardige backlinks hebben door middel van PageRank.

PageRank is eigenlijk de “linkjes score”. Het is een van de beroemde algoritmes van waar Google beroemd om is geworden. Het evalueert zowel de kwaliteit, als het aantal links naar uw website, en hangt hier een score van 0 tot 10 aan. U kunt het niet veroorloven om spam achtige links van lage kwaliteit te hebben in 2020!

Social shares en signalen zoals het aantal Facebook likes, shares, Tweets, Pinterest pins, enzovoorts hebben waarschijnlijk ook invloed op uw Google rankings. Daarnaast zorgt het promoten van uw bedrijf op social media voor een positieve impact van uw SEO inspanningen. Wanneer een bezoeker iets leest wat ze geweldig vinden, dan delen ze dat misschien met anderen. Hierdoor stijgt het aantal inkomende links naar uw website waardoor Google weet dat uw content populair is. Dit zorgt er op zijn beurt weer voor dat uw betrouwbaarheid stijgt waardoor uw sociale profielen naar de top van de zoekopdrachten kunnen stijgen.

3. Gebruikerservaring

Google wil graag content ranken die bezoekers een positieve ervaring geven.

Dit is niet alleen overduidelijk, maar de wijzigingen die Google heeft gemaakt door de jaren heen bewijzen dit.

In 2016 bijvoorbeeld, heeft Google aangekondigd dat pagina’s met opdringerige advertenties (zoals pop-ups) niet zo hoog zullen scoren als gelijkwaardige websites met een betere gebruikerservaring.

De SEO-startersgids van Google zegt ook:

U moet uw website opzetten zodat de bezoekers er iets aan hebben. Iedere optimalisatie moet gericht zijn op het verbeteren van de gebruikerservaring.

Maar wat zorgt er precies voor een goede gebruikerservaring?

Hier zijn een aantal suggesties van Google:

  • Makkelijk te lezen content;
  • Een goed georganiseerde website;
  • Interessante en nuttige content;
  • Responsief ontwerp;
  • Geen opdringerige advertenties;
  • De website is ontworpen rondom de behoeftes van de bezoekers.

Er bestaat veel discussie in de SEO community over de manier waarop Google de gebruikerstevredenheid meet. Veelvoorkomende theorieën gaan over het analyseren van statistieken zoals klikfrequentie (CTR), tijd op de website, tijd op een pagina en bouncepercentage.

 

Google heeft talloze patenten ingediend die beschrijven hoe de klikfrequentie en andere signalen kunnen worden gebruikt om de positie van zoekmachines te beïnvloeden. Toch blijft het bedrijf volhouden dat deze factoren onnauwkeurig zijn en niet betrouwbaar te gebruiken zijn.

4. Schema code

Lokale SEO wordt steeds belangrijker. Dit is dus vooral van belang voor kleinere bedrijven die graag hoger in de zoekresultaten willen staan. De schema code helpt zoekmachines om specifieke teksten zoals adressen, telefoonnummers, recepten, reviews en nog veel meer beter te begrijpen.

Vooral lokale bedrijven kunnen veel winst behalen door website brede schema codes te gebruiken. Het is bijvoorbeeld belangrijk om de juiste schema codes te gebruiken om Google te vertellen waar uw bedrijf is gevestigd.

Gestructureerde data kan ook de click-through-rate (CTR) verbeteren met wel 30%. Voeg schema codes toe met de hulp van websites zoals schema.org om nog meer klanten binnen te halen!

5. De kracht van het domein

Wist je dat bijna 60% van alle websites die in de top 10 van de zoekopdrachten bij Google staan 3 jaar of ouder zijn. Data van een studie met twee miljoen pagina’s uitgevoerd door Ahrefs heeft aangetoond dat weinig websites van minder dan een jaar oud dat halen. Dus als je een website hebt die al wat ouder is, en deze hebt geoptimaliseerd met de tips uit dit artikel, heb je een voordeel.

Bron: https://sitechecker.pro/domain-authority/

In sommige gevallen is de domeinnaam belangrijk. Hoewel Google exacte domeinnamen heeft straft (websites waarbij de naam het zoekwoord is), gebeurd dit voornamelijk bij spam achtige websites met weinig content.

Ander onderzoek heeft aangetoond dat websites met exacte domeinnamen die als relevanten waardevol worden beschouwd en van hoge kwaliteit zijn, hoger in de zoekopdrachten staan. Maar als u al een bestaande website heeft, kunt u de website controleren, en hoeft u niet een domein met een exacte naam te zoeken voor uw bedrijf; focus op een URL die uw bedrijf reflecteert en optimaliseer deze zoveel u kan!

Wanneer het op de belangrijkste factoren voor zoekmachines aankomt, is autoriteit belangrijk. Zoals te zien is, bestaat het meestal uit een combinatie van geweldige content en off-page SEO signalen zoals inkomende links of social shares.

Geschreven door
Maurits Heringa
Maurits Heringa
Oprichter, Online strateeg
Vrijblijvende performance analyse

Vaak gelezen en bekeken

Chase wordt gevormd door gepassioneerde mensen.

Shopify SEO-migratie: hoe ziet dit proces eruit?
Blog
Shopify blogs
Technische SEO
SEO

Shopify SEO-migratie: hoe ziet dit proces eruit?

Heb je genoeg van je huidige webshop platform en wil je iets wat sneller, gebruiksvriendelijker en beter schaalbaar is? Dan is het tijd om te denken aan een Shopify migratie! In deze blog duiken we dieper in de wereld van Shopify en hoe je er voor kunt zorgen dat je je website in een keer perfect overzet. Wat zijn de stappen, waar moet je deze uitvoeren en hoe doe je dat? Pak je koffie en laten we erin duiken!

Lightspeed SEO, alles wat je moet weten
Blog
SEO
Lightspeed blogs
Online Marketing

Lightspeed SEO, alles wat je moet weten

Lightspeed is een krachtig e-commerceplatform met veel voordelen. Het CMS kent een geschiedenis met een hoog gebruiksgemak en veel standaardopties om goed te scoren in de rankings van zoekmachines. De gebruiksvriendelijkheid van het CMS kan al flink helpen met het opzetten van een basis voor SEO, wij leggen je in dit blog uit hoe je met behulp van SEO echt kunt uitblinken met je Lightspeed webshop.

Google core update augustus 2024, de effecten en ons advies
Blog
SEO

Google core update augustus 2024, de effecten en ons advies

De Google core update van augustus 2024 heeft veel buzz veroorzaakt binnen de SEO-gemeenschap en ondernemers. Elke core update heeft invloed op de manier waarop zoekresultaten worden weergegeven, en de augustus update is geen uitzondering. Het is daarom cruciaal om te begrijpen wat deze update inhoudt en hoe je website mogelijk wordt beïnvloed.

Gratis tips & inspiratie

Geheel gratis, omdat we vinden dat je kennis deelt.

Let’s talk

Met slimme strategieën, veel kennis en een flinke dosis doorzettingsvermogen zorgen.