Hofparken Verkoop

Maand op maand groei in verkoop van vakantiewoningen

Online Strategie, Google Ads, Meta Ads, Microsoft Ads, SEO

Over

Hofparken Verkoop

Bij het begin van kavel verkoop, tot aan de eerste woningen verkopen en tot aan de plaatsing van de woningen en de opening van het park. Wij hebben dit gehele mogen begeleiden en de online marketing uitgevoerd. Hoe dit succesvol is geworden, lees je hier!

Bezoekers p/m
(t/m Q3 2022)

+252,58%

Brochure aanvragen
(t/m Q3 2022)

+409,87%

Conversiepercentage
(t/m Q3 2022)

+38,99%

Over Hofparken Verkoop

Hofparken bestaat uit verschillende vakantieparken in Nederland die een onderscheidend karakter hebben. Het unieke karakter wordt bepaald door de ligging van het park, het type accommodaties en het vele groen op de parken. Daarmee biedt Hofparken enerzijds aan eigenaren een goed rendement op investeringen en anderzijds een unieke vakantie-ervaring aan de gasten.

Project omschrijving

Vanaf de beginfase bij verkopen van kavels en woningen mochten wij al meedenken. Wij moeten stapsgewijs Hofparken Verkoop ondersteunen bij de uitbreiding met als hoofddoel; “Zo veel mogelijk kwalitatieve leads verzamelen”. Gezien de nog relatief jonge, erg hard groeiende onderneming, zijn er veel contact en strategie momenten belangrijk. Telkens weer is het belangrijk dat wij adviseren om op het juiste moment, naar de juiste volgende fase en uitbreiding te werken.

De eerste stappen

Het doel is duidelijk: Wij moeten zoveel mogelijk leads genereren met het toegekende budget. Wij moeten ons snel bewijzen om uit te breiden en de juiste partner te zijn bij de bedrijfsgroei. Er zijn tegenwoordig veel kanalen en opties om in te zetten.

Wij hebben gekozen om Google Ads allereerst in te zetten. De grootste zoekmachine en tevens een kanaal waar mensen actief zoeken waarnaast goede doelgroep targeting mogelijk is. Wij moeten ons ten slotte op een specifieke doelgroep richten. De focus zal zijn op zoeknetwerk campagnes in combinatie met display campagnes.

2020:
De eerste resultaten

Allereerst zijn wij begonnen met quick-wins. Met het vastgesteld budget moesten wij snel leads realiseren. Wij zijn met een nieuw ingericht Google Ads account van start gegaan en verschillende campagne lagen. Hier zagen wij de beste kans om het budget zo effectief mogelijk te besteden.

Krachtige banners, sterke teksten en een nieuwsgierig makende landingspagina zorgde voor een goede basis op vanuit te groeien.

2021:
De uitbreiding

Eind 2020 hebben wij de basis ingericht om in 2021 nog veel harder te groeien. Wij zijn allereerst uitgebreid naar Microsoft Ads. De doelgroep is wat ouder, wat blijkt uit de leads, Binnen de Microsoft/Bing zoekmachine is de doelgroep wat ouder, een logische stap om uitte breiden dus.

Direct hierna zijn wij uitgebreid naar Meta ads. Middels strakke banners die veelzeggend zijn, maar toch vraagtekens opwekken om mensen nieuwsgierig te maken genereren wij online leads. Beiden kanalen sloegen al direct erg goed aan.

Bij Google Ads hebben we in de loop van het jaar onszelf overtroffen ten opzichte van 2020. Door telkens te optimaliseren, onze campagnes te verbeteren, te handelen op data hebben we, +154,65% meer conversies gegenereerd en zagen we een daling in de kosten per conversie van -15,62%.

2022:
Telksen willen we beter en meer!

Stilstaan is achteruitgang. Aldus zijn er veel spar sessies en denken we continu aan “hoe meer en beter”. Zomaar leads aanleveren kan erg makkelijk. Maar de leads moeten van echte waarde zijn, potentiële kopers. Om deze reden plannen wij meetings in met het sales team om erachter te komen waar mogelijkheden liggen om de targeting te optimaliseren van campagnes.

De strategie lag altijd op snelle groei en zoveel mogelijk leads. In 2022 hebben wij onze kanalen mix uitgebreid van zoekmachine adverteren en social media adverteren naar SEO. Dit is een erg logische stap. Er zijn veel gevallen geweest waarbij wij eerst focussen om korte termijn omzet en rendabele campagnes waarna we beginnen met het investeren op de lange termijn. Deze opzet is natuurlijk erg vriendelijk voor de cashflow van een jong bedrijf.

Momenteel zien we alle kanalen erg hard groeien. De huidige status?

  • +252,58% Bezoekers
  • +409,87% Leads
  • +38,99% Conversiepercentage

*gemeten t/m q4 2022

De vervolgstappen

Met trots zien wij momenteel de website erg hard groeien op gebied van sterke posities in Google. Wij geloven dan ook erg snel top posities aan te nemen en de pagina’s in Google volledig te veroveren. De advertising kanalen groeien erg hard, SEO staat nog in de kinderschoenen maar we zien nu al de posities erg snel gaan (o.a. worden al op 253% meer zoekwoorden gevonden).

Momenteel werken we in verschillende fases, moeten we continu creatief zijn en mogelijkheden vinden om door te groeien. Gelukkig liggen er nog erg veel kansen!

De vervolgstappen? Keep posted……

Praat met een van onze experts

Alles begin bij een strategie waar wij als partners in geloven. Deze strategie moet onderbouwd zijn met ervaringen, data en groei potentie. 

Wil je een keer sparren? 

Jordy Kluft

Advertising specialist

Twan van der Elst

Designer & developer

Maurits Heringa

Owner & digital strategist

Andere succesverhalen

Online marketing is een erg breed begrip. Er zijn veel verschillende mogelijkheden om jouw bedrijf online in de markt te zetten. Lees meer over hoe wij bedrijven helpen te groeien!

Ook zo'n case voor jouw bedrijf?

Elke organisatie is anders. Wanneer je een aanvraag hebt gedaan, krijg je dezelfde dag een belletje waarin we kijken waar jullie organisatie aan toe is en hoe wij kunnen bijdragen aan jullie doel(en).

  • Intake gesprek over wat interessant is voor jouw organisatie
  • Spar over doelstellingen en de insteek van online marketing
  • Ontvang een review gebaseerd op de doelstellingen van jouw organisatie waarin de groeipotentie in kaart gebracht wordt
  • Sparren over de strategie waarmee we met jouw organisatie impact gaan maken

40+ organisaties gingen je voor

Vraag een vrijblijvende review aan

Na het invullen van het formulier neemt Brian dezelfde dag nog contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Liever zelf contact opnemen?