Evim Vloeren

Online Marketing Project voor Vloeren Speciaalzaak in Amsterdam

Google Ads, SEO, Website realisatie

Over

Evim Vloeren

Als bedrijf de stap maken naar het online? Dat is hoe wij de samenwerking zijn begonnen met Evim Vloeren. Van de bouw van een webshop naar uitbreiding in SEO, Advertising en meer werken we alweer samen sinds 2019! Dit is hoe jij van brick & mortar de stap maakt naar online!

Gebruikers (SEO)

+627,45%

Conversiepercentage

+242%

Kosten per conversie

-74%

Over Evim Vloeren

Heb je een nieuwe vloer nodig voor jouw woning of kantoor? Zoek niet verder want bij Evim Vloeren zit je goed. Evim Vloeren is gevestigd in Amsterdam en gespecialiseerd in laminaat, pvc, parket, vinyl en tapijt van hoge kwaliteit. Ook kun je bij Evim Vloeren gebruik maken van een hun legservice. Hierbij helpen ze  klanten door heel Nederland met het leggen van de gekochte vloer.

Project Omschrijving

In de offline wereld begon Evim Vloeren al flink aan de weg te timmeren. Dat smaakte naar meer! Online lagen er nog veel kansen, maar het bracht ook de nodige obstakels met zich mee. Binnen het bedrijf was er weinig kennis over het bouwen van een goede webshop met de daarbij behorende SEO-optimalisaties. Ook was er geen ervaring met het adverteren op zoekmachines. Wel was er een webshop die live stond.

Evim Vloeren en Chase Marketing vonden elkaar en er ontstond een samenwerking. Er moest een webshop komen met alle vloeren die Evim Vloeren verkoopt. De webshop moest voor gebruikers makkelijk te gebruiken zijn. Een super leuk project waar onze webshop bouwers hun creativiteit op los konden laten!

Onder anderen was een functionaliteit “de vierkante meter berekening”:

Evim Vloeren m2 berekening
Vierkante meters berekenen op een vloerenwebsite

Dankzij deze mogelijkheid kunnen bezoekers makkelijk het perfecte aantal pakketten bestellen!

Het project was duidelijk en rond september 2019 zijn wij begonnen met het bouwen van de webshop.

De webshop diende alle producten te bevatten van het assortiment van Evim Vloeren. In de webshop hebben we de ‘customizer’ in een nieuw jasje gestoken.  Verder zijn alle vloersoorten onderverdeeld in enkele hoofdcategorieën, die vervolgens weer zijn onderverdeeld in vloermerken, de subcategorieën.

Deze structuur zorgde voor een verbetering in de UX vanwege duidelijkheid en een goede navigatie op de webshop.

En wanneer komt online marketing aan te pas?

De website ging live. Om alle functionaliteiten en de eerste bezoekers uitvoerig te analyseren en tests uit te voeren hebben wij de website enkele weken live gehad. Toen alles op rolletjes liep zijn wij om de tafel gegaan om te spreken over het doel: Online vindbaarheid en omzet uit de webshops.

Voor deze vraagstelling hebben wij analyses gemaakt en een strategie uitgewerkt op gebied van advertising en SEO. Allereerst was het doel om directe resultaten te realiseren. Wanneer dit doel zou worden behaald konden wij verder gaan kijken naar een multi-channel strategie.

De eerste resultaten

De vervolg analyses zoals een zoekwoorden analyse werden uitgevoerd. Bij een webshop kunnen shopping advertenties natuurlijk niet ontbreken waarvoor wij een shopping feed hebben gebouwd. Een vloer kopen doe je niet iedere dag, nadenken in een top, middel, bottom funnel was dus erg belangrijk.

De juiste structuur is live gezet en al snel zagen we resultaten. Evim Vloeren zag in hoe waardevol Google Ads kunnen zijn en besloten om meer budget vrij te maken. Dat gaf nieuwe kansen binnen het Google Ads account om uit te breiden in campagne voering. Hier is onder anderen remarketing een uitbreiding geweest.

Het begin van iets moois

Toen het doel: “omzet genereren uit de website” vorm kreeg zijn wij weer om de tafel gegaan. Nogmaals; Een vloer kopen doe je niet dagelijks. Wij wilden dus erg graag een multi-channel strategie gaan inzetten om via verschillende kanalen vindbaar te worden.

Er was nog geen SEO gedaan voor de webshop. Wij stonden dus voor een mooie uitdaging!

Aan het eind van de winter van 2020 begonnen we met SEO optimalisaties van Evim Vloeren. Maar wat is nu de juiste strategie?

Allereerst zijn wij met een uitgebreide technische analyse begonnen gezien de website al enige tijd live stond. De puntjes zijn op de i gezet. Vervolgens is er een uitgebreide content planning opgezet, een on-page optimalisatieplan en een linkbuilding strategie.

Dankzij dat wij de website hebben gebouwd en in beheer hebben konden wij erg makkelijk schakelen in het aanmaken van landingspagina’s en overige aanpassingen maken.

Multi-channel strategie inzetten

Een belangrijk onderdeel in het funnel wat de logische vervolgstap was bij het werken naar de multi-channel strategie was social media marketing. Er was opnieuw een strategie uitgewerkt om uit te breiden naar een nieuw kanaal.

Het account is ingericht, er is een uitvoerige doelgroep analyse gedaan waarna het account is ingericht met sprankelende banners!

Tijdens het kopen van een vloer ga je een zogeheten “verkoopfunnel” in. Je begint bij een brede zoekopdracht in Google. Vervolgens krijg je een beter zicht op wat je precies wilt en specificeer je zoekopdracht. Tussendoor zie je in verschillende vloeren voorbijkomen op social media, Google en misschien ga je ook nog een keer langs een winkel om verder te oriënteren?

Er zijn klanten die vervolgens online kopen en er zijn mensen die in de winkel kopen. Beide klanten wil je natuurlijk graag benaderen.

Dankzij het in kunnen zetten van verschillende kanalen konden wij de strategie omgooien en uitbreiden. De focus ligt er volledige op om de potentiële klant op ieder onderdeel van het proces met de juiste advertentie te targeten.

De langverwachte Resultaat!

Het doel van het eerste project was een webshop bouwen voor Evim Vloeren met de gewenste functionaliteiten. Dit is overgegaan in een multi-channel online marketing strategie.

Advertising resultaten

Google Ads biedt natuurlijk mooie kansen als het gaat om gericht targeten van potentiële kopers. Door de specifieke manier van targeten hebben we een mooie lage kosten per conversie weten te realiseren waarbij wij goede rendabele campagnes draaien in ieder onderdeel van het verkoopfunnel.

Zo hebben we in de afgelopen maanden (vanaf september 2020) tot het moment van schrijven (eind april 2021) binnen Google ads een groei gerealiseerd van 37,68% in gebruikers, het conversiepercentage zien stijgen met 180,48% en de conversies zien stijgen met 500%. De omzet blijft niet achter (+347,81%).

De Facebook en Instagram Ads resulteerde ook al snel als een ondersteunende factor in het funnel. Tijdens een multi-channel analyse kwam dit direct te boven.

SEO resultaten

 

 

Ook het gebied van SEO worden ook mooie resultaten behaald. De vindbaarheid is sterk verbeterd en momenteel hebben wij, sinds de SEO werkzaamheden zijn begonnen, een groei van 627,45% in gebruikers weten te realiseren (in vergelijking met de vorige periode).

Allereerst zijn wij begonnen met de lokale resultaten en het ophogen van de autoriteit van het domein. Dit, in combinatie met het schrijven van content en focussen op lon-tail zoekwoorden, resulteerde al snel in een omzetgroei binnen de shop.

Nu er een goede basis is gelegd kunnen wij een mooie concurrentiepositie gaan innemen in Google en vervolgens gaan uitbreiden in de focus zoekwoorden.

Verder hebben we in de afgelopen maanden (vanaf september 2020) tot het moment van schrijven (eind april 2021) binnen de organische resulaten (SEO) een groei gerealiseerd van 44,71% in gebruikers, het conversiepercentage zien stijgen met 856,96%

Het vervolg?

Voor Evim Vloeren zijn wij nog lang niet klaar. Wij genieten erg van de huidige groei maar er liggen nog erg nog mooie plannen op tafel om uit te breiden in de strategie en verdere groei te realiseren.

Dit is pas het begin van een mooie online marketing groei. Wij werken momenteel hard aan de optimalisatie binnen verschillende kanalen!

Praat met een van onze experts

Alles begin bij een strategie waar wij als partners in geloven. Deze strategie moet onderbouwd zijn met ervaringen, data en groei potentie. 

Wil je een keer sparren? 

Skip Slingerland

Digital advertising specialist

Kiara Karg

SEO specialist

Jordy Kluft

Digital advertising specialist

Andere succesverhalen

Online marketing is een erg breed begrip. Er zijn veel verschillende mogelijkheden om jouw bedrijf online in de markt te zetten. Lees meer over hoe wij bedrijven helpen te groeien!

Ook zo'n case voor jouw bedrijf?

Elke organisatie is anders. Wanneer je een aanvraag hebt gedaan, krijg je dezelfde dag een belletje waarin we kijken waar jullie organisatie aan toe is en hoe wij kunnen bijdragen aan jullie doel(en).

  • Intake gesprek over wat interessant is voor jouw organisatie
  • Spar over doelstellingen en de insteek van online marketing
  • Ontvang een review gebaseerd op de doelstellingen van jouw organisatie waarin de groeipotentie in kaart gebracht wordt
  • Sparren over de strategie waarmee we met jouw organisatie impact gaan maken

40+ organisaties gingen je voor

Vraag een vrijblijvende review aan

Na het invullen van het formulier neemt Brian dezelfde dag nog contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Liever zelf contact opnemen?