Wat is Pinterest?

Je hebt vast wel eens een moodboard gemaakt, losse foto’s uitgeprint en op een bord geplakt om zo inspiratie op te doen. Dat is dus Pinterest in een notendop, maar dan digitaal. Pinterest is een zoekmachine waarmee je foto’s kan ‘pinnen’ en kan onderverdelen in mapjes. Super handig dus om inspiratie op te doen en tegelijk alles helder in bijbehorende mapjes hebt.
Wat is pinterest

Niet alleen voor gebruikers is Pinterest interessant. Ook voor bedrijven kan Pinterest voor ontzettend veel toegevoegde waarde zorgen. Daarbij komt dat Pinterest ook selecteert op interesses van de gebruiker, hierdoor komt jouw content vaak meteen bij de goede doelgroep terecht.

Waarom Pinterest?

Pinterest is een groeiend platform voor jong en oud, het zorgt voor veel verkeer naar websites en content is lang vindbaar. Genoeg redenen dus om Pinterest te gebruiken! 

Pinterest zorgt voor verkeer

Pinterest kan zorgen voor veel verkeer naar je website of webshop, doordat je je website of webshop kan linken aan een foto of video. De volgende stap is dan zorgen voor zo veel mogelijk conversie op de website, maar daar moet de website zelf voor zorgen. Pinterest zorgt voor veel verkeer naar je website. Alleen het platform Facebook haalt meer verkeer naar websites.

Pinterest is voor lange termijn 

Het fijne aan Pinterest is dat je content maanden lang vindbaar blijft. Dit in tegenstelling tot andere social media kanalen waar na een uur je post alweer onderaan de pagina staat. Gebruikers van Pinterest pinnen hun foto’s ook vast, waardoor foto’s lange tijd op een Pinterest bord van iemand blijven staan. 

Gebruikers op Pinterest neemt toe

Steeds meer mensen gaan Pinterest gebruiken. Het wordt gezien als een super handig platform om lekker op rond te snuffelen, inspiratie op te doen en aankopen te doen. En sinds 2020 zijn ook steeds meer mannen te vinden op Pinterest. 😉

Waar je rekening mee moet houden

Pinterest biedt veel kansen voor ondernemers, maar er zijn wel een aantal dingen waar je rekening mee moet houden om succesvol te worden. Onderstaand lees je onze tips:

1. Zorg voor goede en leuke foto’s

Aangezien een van de belangrijkste dingen van Pinterest de foto is, is het heel belangrijk dat je goede foto’s plaatst. Dus geen foto’s van slechte kwaliteit of foto’s waar niemand wat aan heeft. Wanneer je als bedrijf van plan bent om actief te zijn op Pinterest, moet je zorgen dat je foto’s en bijbehorende beschrijving relevant zijn aan jouw bedrijf. 

2. Zorg voor een Pinterest strategie

Eerder las je al dat Pinterest echt voor lange termijn is. Foto’s blijven lang staan en kunnen nog lang gevonden worden. Je moet er rekening mee houden dat je post niet meteen viraal gaat, maar op lange termijn wel veel aandacht kan krijgen. Maak daarom een strategie voor de lange termijn, wat wil je bereiken met Pinterest? Wil je meer traffic naar je website, wil je naamsbekendheid? En speel daarop in. 

3. Gebruik links naar je website of webshop

Als je op een afbeelding klikt wordt je doorgestuurd naar de website of webshop die achter de foto zit. Als gebruikers op een foto klikken hebben ze interesse en willen ze weten waar het gekozen product of dienst vandaan komt. Als je je foto niet linkt, loop je zeker weten potentiële klanten mis!

4. Maak gebruik van zoekwoorden 

Met alleen een foto ben je er nog niet! Voeg zoekwoorden toe in je omschrijving, zo ben je makkelijker vindbaar en heb je vaak meteen je doelgroep te pakken. Pinterest is een visuele zoekmachine, het is dus belangrijk dat je goed omschrijft wat jouw foto inhoudt zodat Google je foto kan linken aan zoekopdrachten. Zoek dus goed uit naar welke zoekwoorden jouw doelgroep zoekt. 

5. Wees consequent

Post op vaste dagen/tijden. Je volgers verwachten dat van je en verheugen zich op nieuwe content. Hoe actiever je bent, hoe beter je vindbaar bent. Wees ook consequent met foto’s in borden plaatsen, plaats geleidelijk over verschillende borden. 

Pinterest is dus meer dan een leuk platform voor foto’s. Door slim gebruik te maken van van dit platform kan je echt waarde toevoegen aan je product of dienst. 

Adverteren op Pinterest

Pinterest biedt de mogelijkheid om je pins snel onder de aandacht van je doelgroep te brengen. Met het adverteren op Pinterest kun jij gegarandeerd jouw doelgroep bereiken. Benieuwd of Pinterest adverteren interessant voor jou is? Neem gerust contact met ons op.

Wat is een marketingstrategie

Wat is een marketingstrategie?

Een marketingstrategie, je hebt het woord vast wel eens voorbij horen komen. Maar wat is nu precies een marketingstrategie? Dat leggen we je in deze blog uit.

Een marketingstrategie is een hulpmiddel en een methode om de doelgroep en de doelende wat een bedrijf heeft te bereiken. Afhankelijk van je marketingstrategie kun je diverse marketingkanalen als hulpmiddel gebruiken om je doelen te bereiken.

Wat is Google Shopping

Wat is Google Shopping?

Bij veel mensen is het begrip Google Shopping bekend, maar wat is het nou eigenlijk. In deze blog leggen wij uit wat Google Shopping is en hoe het werkt.

Social Media Strategie

Social media strategie, wat is het en wat kan je er mee?

Social media is niet meer weg te denken uit een online marketing strategie. Een geautomatiseerde post op Instagram, een link die verwijst naar je blog post op Facebook, of een snelle tweet met een verwijzing naar jouw LinkedIn pagina is tegenwoordig niet meer voldoende om succes op social media te behalen. Hiervoor heb je een social media strategie nodig.