Google Merchant Center gebruiker toevoegen

Google Merchant Center gebruiker toevoegen

Een gebruiker aan je Google Merchant Center account toevoegen gebeurt al in een paar makkelijke stappen. Wij leggen hier de stappen uit met afbeeldingen als voorbeelden!

Stap 1: Log in bij het Google Merchant Center
Stap 2: Navigeer naar de drie stippen
Stap 3: Navigeer naar gebruikers
Stap 4: Voeg een gebruiker toe
Stap 6: Toegangsniveau

Onderstaand verdere uitleg en afbeeldingen over hoe je iemand kan toevoegen aan je Google Merchant Center account en uitleg van de gebruikersbeheer rechten.

Stap 1: Inloggen bij het Google Merchant Center

Surf naar de website van het merchant center:
(Google Merchant Center)

Log hier in met je Google account:

Google inloggen
Google inloggen

Stap 2: Navigeer naar de drie stippen

Wanneer je bent ingelogd bij het Google Merchant center account staan er rechtsboven het scherm een aantal opties.

Klik hier op de drie stippen:

Google Merchant Center inlog overzicht
Google Merchant Center inlog overzicht

Stap 3: Navigeer naar gebruikers

Wanneer je op de drie stippen heb geklikt komt er een dropdown met een menu van verschillende categorieën tevoorschijn. In dit menu staan veel opties voor de instellingen binnen het account.

Klik vervolgens op “gebruikers”:

Google Merchant Center Gebruiker toegang verlenen
Google Merchant Center Gebruiker toegang verlenen

Stap 4: Voeg een gebruiker toe

Eenmaal op de volgende pagina beland staat er een blauwe knop op de pagina. Als je op deze blauwe knop klikt kun je een email adres invoeren om toe te voegen aan het Google Merchant Center account.

Klik hier op de blauwe knop:

Google Merchant Center gebruiker toevoegen
Google Merchant Center gebruiker toevoegen

Vervolgens komt er een popup teboven waar het email adres kan worden ingevoegd.

Voeg hier het email adres in wat je toegang wilt verlenen:

Google Merchant Center Gebruiker email adres toevoegen
Google Merchant Center Gebruiker email adres toevoegen

Stap 5: Toegangsniveau

Daarna kun je het toegangsniveau toekennen aan het email adres wat je toegang geeft. Er zijn verschillende toegangsniveaus:

Google Merchant Center Gebruikerstoegang
Google Merchant Center Gebruikerstoegang

Toegang voor een samenwerking

Ga je samenwerken met bijvoorbeeld een online marketing bureau?

Het is handig om dat de beheerderstoegang te geven. Wanneer de account beheerder enkel standaard rechten heeft kan hij/zij het account niet volledig inrichten.

De rechten voor de merchant center programma’s missen dan.

Informatie over toegang niveaus

Accountbeheerders kunnen verschillende toegangsniveaus per gebruiker opgeven. Iedere gebruiker kan verschillende soorten e-mails ontvangen.

  • Standaardtoegang: deze gebruikers kunnen inloggen bij Google Merchant Center en alles in het account bewerken, met uitzondering van de tabbladen ‘Gebruikers’ en ‘Merchant Center-programma’s’.
  • Beheerder: deze gebruikers hebben standaardtoegang tot het account, plus de mogelijkheid om gebruikersrollen toe te voegen, te verwijderen en te bewerken op het tabblad Gebruikers.
  • E-mailcontacten: deze gebruikers hebben geen toegang tot het account, maar ontvangen e-mails op basis van voorkeuren.

Bron: Gebruikerstoegang voor Merchant Center

Bij Chase Marketing volgen we veel cursussen, blogs en webinars. Daarnaast doen we dagelijks weer nieuwe inzichten op door middel van het uitvoeren van online marketing werkzaamheden. Deze kennis delen we graag!

Heb je specifieke onderdelen waarover je meer wilt weten? Stuur een mailtje en we schrijven er graag een blog over.

UTM tag voor social media campagnes

UTM tag instellen voor Social Media campagnes

Met een UTM tag kan je meer inzicht creëren in het gedrag van gebruikers en de prestaties van je campagnes. In deze blog lees je over wat een UTM tag is, hoe je een UTM maakt en waar je het instelt.

Robots metatag en X-Robots-Tags; waarom en hoe gebruik je ze?

Robots metatag en X-Robots-Tag; waarom en hoe gebruik je ze?

Het goed begrijpen en beheren van het crawlen en indexeren van je pagina’s is een zeer belanrijk aspect van SEO. Technische SEO kan behoorlijk ingewikkeld zijn, maar robots meta-tags lijken ingewikkelder dan dat ze zijn. In deze blog lees je wat een metatag is, welke metatags er zijn en hoe je ze toepast.