Jong yoga merk door het dak op marktplaatsen! (en tijdens lockdown)

Dit jonge yoga merk ding al door het dak zonder dat de eigen website klaar was. Hoe hebben we dit gerealiseerd? Lees de case!
A-FTNSS

Over A-FTNSS

A-FTNSS is een yoga en fitness merk wat je met een grote glimlach enthousiasme laat sport! Ze zijn gespecialiseerd binnen de yoga en fitness branche. Hun producten zijn gemaakt van duurzame kwaliteit en fijn geselecteerde stoffen. Met deze sport producten kun je rekenen op een geweldige work-out! Ze verkopen onder anderen yoga blokken (foam en kurk, suspension trainers, foam rollers, hip bands en meer!

Project Omschrijving

Sinds 2018 zijn A-FTNSS en Chase Marketing alweer samen aan de weg aan het timmeren!

Hoe gaan wij een Yoga brand in de markt zetten? De markt is erg opkomend maar daarnaast er zijn er al erg veel yoga merken. In dit proces wil je dus verder kijken dan één enkele dienst. We gaan een online marketing traject in waarbij vertrouwen waarna durven en doen de hoofdrol spelen.

Wij zijn met A-FTNSS om te tafel gegaan waarbij we een grote brainstorm sessie hebben gehouden. Er zijn tegenwoorden natuurlijk erg veel kanalen om je product te verkopen. Maar bij een jong en startend bedrijf natuurlijk belangrijk is; Het budget slim inzetten en snel een gezonde cashflow genereren.

De plannen zijn we gaan uitwerken, de analyses en onderzoeken zijn gestart en hier is de samenwerking stapje voor stapje begonnen tot het heeft geresulteerd in een full-service online marketing traject.

Even wat anders dan normaal?

Veel Nederlandse online marketing bureaus zullen denken binnen de Nederlands markt. Na een uitvoerig en creatief (internationaal) marktonderzoek kwamen wij uit op Duitsland. Hoe ga je een jong yoga merk met een klein budget helpen? In ieder geval door top posities te winnen en concurrerend te zijn.

Zoals benoemend, de website was nog niet af. Ook was er nog geen budget om de website te vertalen in andere talen en te ontwikkelen. Wij zijn uitgekomen bij Amazon Duitsland. Duitsland is een gigantische markt in vergelijking met Nederland. Het platform van Amazon was in 2017 nog erg opkomend maar had wel al veel vertrouwen. Wij hadden via een Amazon verkoop tool een onderzoek gedaan en zagen dat er weinig concurrentie in de markt lag maar wel veel verkopen werden gedaan. Gat in de markt dus!

De listings zijn aangemaakt en wij werden snel toegelaten op het platform. De eerste verkopen werden met ads gerealiseerd waarna we goed werden opgepakt door het algoritme. De posities stegen en we kregen wat verkopen.

Hoe krijg je een torenhoog conversieratio?

Amazon heeft een speciaal programma genaamd “Amazon Prime”. Dit is net als “Bol.com Select” wat trouwen verkopers extra voordelen geeft voor snelle verzending. Jouw producten komen pas in aanmerking wanneer jij jouw producten opslaat in het Amazon warenhuis via het Amazon FBA (fulfillment by Amazon) programma gaat werken.

Wij hadden al vaker dit programma onderzocht en vonden dit de perfecte mogelijkheid om snelle verkopen te realiseren en top posities te winnen. De voorwaarden zijn goed, je verkoopt meer, je komt op betere posities, allemaal logische stappen.

Nog een voordeel? Amazon verzend al je pakketten! Wel zo makkelijk 😋.

Directe cashflow

Dankzij deze directe cashflow was er al snel vermogen om als jong bedrijf de productlijn uit te breiden en tevens te verbeteren. De productlijn werdt van 1 product naar 8 producten uitgebreid. Tevens zag A-FTNSS de potentie van de internationale markt en heeft meteen doorgepakt door de website in 5 talen uit te breiden.

Logische vervolgstap

Natuurlijk is Nederland ook een top markt. Bol.com is een unieke marktplaats met gigantisch veel potentie. De truc werkt in Duitsland. Waarom dan niet in Nederland? Zo gezegd zo gedaan verkochten wij sinds september 2019 ook op Bol.com. De listings werden aangemaakt, de SEO geoptimaliseerde teksten werden geschreven, eerste verkopen met Ads en daar begonnen we te ranken.

Na “proof of concept” te behalen zijn de producten, net als bij Amazon, binnen hun eigen warenhuis opgeslagen. Hierdoor genieten klanten weer van betere voorwaarden waardoor de conversie een stuk hoger is!

Succesverhaal tijdens de lockdown

Natuurlijk is de tijd van covid en lockdown niet leuk. Maar in plaats van bij de pakken neerzitten hebben wij samen met A-FTNSS kansen weten te pakken. Yoga scholen gingen dicht terwijl de yoga markt erg snel groeit. Hoe ga je jouw doelgroep bereiken tijdens de lockdown en koop intentie creëren?

Tuurlijk met Facebook en Instagram Ads!

Na de pers conferentie waar de lockdown bekend werdt gemaakt zijn wij voor klanten snel gaan brainstormen om omzet te realiseren. Voor A-FTNSS betekende dit; Binnen no-time een Facebook business manager opzetten, tags toevoegen, alles inrichten en gas geven!

Alle ads naar de website? Neehoor, lekker naar Bol.com! De gevolgen in een lockdown periode in vergelijking met de maanden hiervoor?

  • Omzet: +963%
  • Bestellingen: +1375%
  • Verkopen +1000%

Je schrijft natuurlijk dan ook tijdens een lockdown geen teksten geschreven die een negatieve sleur beïnvloeden, maar die je er juist uit houden!

Het vervolg?

Momenteel zijn we hard bezig om de groei van het bedrijf te ondersteunen door op alle fronten mee te denken. Van voorraad management tot inkoop en in uitbreiding van producten. Vervolgens zetten wij dit om in campagnes en verkoop mogelijkheden.

Op nog vele mooie acties!

Resultaat:

Koning op Amazon & Bol.com
Van 0 naar 71 sales p/d binnen enkele weken
Groots succes tijdens de lockdown

Diensten:

Categorie:

Ook zo'n case voor jouw bedrijf?

Let op! Niet voor ieder bedrijf is zo’n case weg gelegd, dit is alleen te behalen met ambitieuze bedrijven en een plezierige samenwerking. Vraag vooraf een review bij onze aan. In de review maken wij de potentie duidelijk om samen groei te realiseren voor jouw bedrijf!

Meer Cases?

Wij kunnen er ook geen genoegd van krijgen! Lees gerust verder tussen onze cases.

The Finds
Online Marketing

Sieraden webshop | Maand op maand groei dankzij Facebook ADS

Fashion accessoires, en dan specifiek sieraden is een levendige industrie die de wereld. Gezien er veel verschillende sieraden merken bestaan, wat is de juiste strategie? Wat is de juiste doelgroep? Je wilt natuurlijk niet met losse flodders gaan schieten. Lees hier meer over de case.

Bootschappen
Advertising

Online Marketing traject voor een Watersportwinkel (sinds 2018!)

Eén van de eerste klanten van Chase Marketing en nog steeds klant! Samen met Bootschappen Watersport groeien wij beiden al enkele jaren door. Lees in deze case over het traject en de mooie resultaten. Lees vooral de hele case om over de verschillende jaren te lezen!

Evim Vloeren
Online Marketing

Online marketing project voor vloeren speciaalzaak in Amsterdam

Als bedrijf de stap maken naar het online? Dat is hoe wij de samenwerking zijn begonnen met Evim Vloeren. Van de bouw van een webshop naar uitbreiding in SEO, Advertising en meer werken we alweer samen sinds 2019! Dit is hoe jij van brick & mortar de stap maakt naar online!