Lightspeed conversie optimalisatie? +208% checkout verbetering!

Ben jij een Lightspeed webshop eigenaar/medewerker? Ook jezelf wel eens afgevraagd wat de beste checkout is en hoe mensen navigeren op je website? In onze case vertellen wij hoe je jouw webshop verbeterd richting meer aankopen!
Bootschappen

Project Omschrijving

Wij werken voor verschillende Lightspeed webshops en zijn alle mogelijk combinaties voor instellingen al wel eens tegen gekomen. Voor een klant van ons waar we al een langere tijd advertenties in Google en Bing voor uit handen nemen, wilden wij CRO (Conversion Rate Optimization) uit handen nemen.

Alles begint natuurlijk bij de webshop, hier moet het resultaat behaald worden.

Wanneer een webshop optimaal functioneert zijn ook de resultaten van de advertenties beter ;).

Het Proces

Toen de vraagstelling te boven kwam om CRO toe te passen dachten wij al snel aan de tool Hotjar.

Hotjar is een tool voor heatmapping, conversieratio analyses, feedback van klanten te ontvangen en meer. Wij hebben de tool direct op de website geĆÆnstalleerd en alle onderdelen klaargemaakt voor actie.

Natuurlijk is een hoog aantal bezoekers op de website wenselijk. Als dit niet het geval is kunnen er geen conclusies getrokken worden om op te handelen.

Wij hebben heatmaps gedraaid en een checkout A/B test uitgevoerd.

Het Resultaat

Uit de heatmaps zijn geen significante resultaten gekomen die vroegen om optimalisaties. Wel hebben wij een significante verbetering gevonden in de checkout!

Onderstaand zien wij een multi-checkout in de Lightspeed webshop. Het conversieratio bij 953 sessies lag op 9,9%. 9,9% van de mensen hebben dus het product, na toevoeging in de winkelwagen + de winkelwagen te hebben bezocht het product daadwerkelijk aangekocht.

 

Onderstaande afbeelding is de onestep checkout mogelijkheid. De flow richting de aankoop is met 4 stappen verkort. Het resultaat is dat bij 946 sessies het conversieratio 30,5% is geworden. Na toevoeging aan de winkelmand en de winkelmand te bezoeken zien we hierbij dat een significant hoger aantal het product aankoopt.

 

De conclusie is dat wij een stijging in de checkout van +308% aankopen zien.

 

Is dit altijd de beste optie?; Nee dat hoeft niet

Binnen ons vakgebied (online marketing) draait alles om data. Elke doelgroep en website is in zekere zin uniek. Het gedrag van de doelgroep en hoe deze beweegt kan anders zijn.

Onze ervaring voor deze webshop wijst duidelijk uit dat een checkout in minder stappen beter werkt. Wij raden echter altijd aan om de uitvoering te testen en bij significant verschil dit pas definitief om te zetten.

Als je benieuwd bent naar de mogelijkheden van conversieoptimalisatie bij jouw webshop neem vooral contact op!

Wij sparren graag met je mee šŸ˜ƒ!

Resultaat:

+208% checkout verbetering

Diensten:

Categorie:

Ook zo'n case voor jouw bedrijf?

Let op! Niet voor ieder bedrijf is zo’n case weg gelegd, dit is alleen te behalen met ambitieuze bedrijven en een plezierige samenwerking. Vraag vooraf een review bij onze aan. In de review maken wij de potentie duidelijk om samen groei te realiseren voor jouw bedrijf!

Meer Cases?

Wij kunnen er ook geen genoegd van krijgen! Lees gerust verder tussen onze cases.

The Finds
Online Marketing

Sieraden webshop | Maand op maand groei dankzij Facebook ADS

Fashion accessoires, en dan specifiek sieraden is een levendige industrie die de wereld. Gezien er veel verschillende sieraden merken bestaan, wat is de juiste strategie? Wat is de juiste doelgroep? Je wilt natuurlijk niet met losse flodders gaan schieten. Lees hier meer over de case.

Chase Marketing
Online Marketing

Recruiting campagne voor online marketing bureau

Ook wij zijn hier en daar wel eens bezig om onszelf op de kaart te zetten! Dankzij onze groei wilden wij een recruiting campagne gaan opzetten. Het doel was om binnen 2 weken een ruime selectie aan enthousiaste potentiĆ«le nieuwe collega’s te hebben. Hoe hebben wij dit gedaan?