Leadgeneratie Case: Toename conversies van 967%

Screenshot website Robos Realisatie

Over Robos Realisatie

Investeren in recreatief vastgoed? Recreatieparken en campings revitaliseren, met behulp van particuliere investeerders die de vruchten plukken van de waardestijging die uit de herontwikkeling voortvloeit. Dat is wat Robos Realisatie doet. Een nieuwe mogelijkheid in Nederland, omdat dit eerder alleen mogelijk was voor projectontwikkelaars en grote spelers in recreatiesector. Particulieren kunnen zo de vruchten plukken van de waardestijging die uit de herontwikkeling voortvloeit.

Project Omschrijving

Het werven van particuliere investeerders is voor Robos Realisatie een interessante uitdaging. Om nieuwe aanwas aan particuliere investeerders te vinden heeft Robos Realisatie besloten een online marketingbureau in te schakelen. Om meer leads binnen te halen is er een leuke winactie opgezet. Aan het eind van 2019 werd er al Google Ads gedraaid, maar Robos Realisatie wilde er meer uit halen. In het begin van 2020 zijn Robos Realisatie en Chase Marketing een samenwerking gestart. Het doel: particuliere investeerders vinden met mensen die meedoen aan de winactie.

Het Proces

Chase Marketing nam het Google Ads account over en maakte een analyse op basis van de beschikbare data. Vervolgens werd er een plan uitgedacht op welke manier wij het beste resultaat konden behalen. Onder andere de juiste visuals, targeting, budgetverdeling en biedstrategie werd uitgedacht.

Chase Marketing besloot om Google Ads Display campagnes in te zetten. Met het Display netwerk van Google zijn winacties beter te vertonen over een groot aantal personen. Er werden meerdere soorten campagnes getest om het maximale uit het budget te halen. Onder andere targeting op affiniteit & in-market doelgroepen, onderwerpen, specifieke landingspagina’s, remarketing en G-mail campagnes werden getest en geoptimaliseerd. Verder werden er ook tests gemaakt waarbij we de campagnes meer lieten sturen op het algoritme van Google.

Verder hebben we de landingspagina geoptimaliseerd van de advertenties. Hierbij hebben we conversieoptimalisatie toegepast en de pagina flink ‘sexier’ en uitnodigender gemaakt. Er is ook een koppeling gemaakt tussen de website en het CRM om de leadgeneratie te automatiseren.

Het Resultaat

In februari 2020 zijn we live gegaan met de Google Ads campagnes, met als doel: zoveel mogelijk leads realiseren via de winactie. Een groot succes bleek al snel, zowel het aantal conversies, conversiepercentage als de kosten per conversie werden verbeterd.

De conversies zijn met 967% toegenomen waarnaast het percentage dat mensen converteren met 242% toegenomen. Tot slot zijn de kosten per conversie met 74% gedaald.

Natuurlijk blijven wij continu optimaliseren om weer meer uit deze campagnes te halen!

Resultaat

Conversies: toename van 967%
Conversiepercentage met 242% toegenomen
Kosten per conversie: 74% gedaald

Tijdreeks conversies, conversiepercentage, kosten per conversie
Tijdreeks: conversies, conversiepercentage, kosten per conversie
Scroll naar top
Leuk dat we kennis gaan maken

Review aanvragen

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Scroll naar top