Sieraden webshop | Maand op maand groei dankzij Facebook ADS

Fashion accessoires, en dan specifiek sieraden is een levendige industrie die de wereld. Gezien er veel verschillende sieraden merken bestaan, wat is de juiste strategie? Wat is de juiste doelgroep? Je wilt natuurlijk niet met losse flodders gaan schieten. Lees hier meer over de case.
The Finds

Over The Finds

The Finds biedt een zorgvuldig geselecteerde collectie van betaalbare, hoogwaardige gouden vergulde, juwelen die actueel en tijdloos zijn. Ze werken samen met zeer ervaren vakmensen in Amsterdam en creëren sieraden die gemaakt zijn om te dragen en om lang mee te gaan. De sieraden zijn ontworpen om jarenlang gedragen te worden, in plaats van een seizoenstrend te dragen.

De collectie wordt ontworpen als een stralende aanvulling op uw persoonlijke styling; een fris wit overhemd, een klassieke spijkerbroek of een sterk pak. The Finds is betaalbare luxe. De missie is om vrouwen te laten stralen!

Project Omschrijving

The Finds en Chase Marketing zijn bij elkaar gekomen nadat wij via, via zijn aangeraden. Erg leuk om zo nieuwe bedrijven en hun vraagstelling te leren kennen!

Het vraagstuk is ontstaan omdat The Finds graag intern de social media ads wilde beheren. Ze wilden alleen een keer een uitgebreide training over de basis en vervolgens consultancy. Na een leuke training aan het begin van de lockdown zijn we een consultancy traject in gegaan. Maandelijks analyseerden wij het account en plannen vervolgens een call in om bevindingen te delen en de vervolgstappen te bespreken.

Wanneer komt online marketing aan te pas?

Nadat de presentatie heeft plaatsgevonden, verschillende analyses zijn gemaakt en meerdere consultancy calls hebben gehad kwamen we op een pivot point. Wij zagen erg veel potentie om meer uit de Ads te halen en The Finds kreeg het ook drukker en drukker intern.

Wij kregen de kans om ons te bewijzen en dit hebben we natuurlijk met beide handen aangepakt!

Tijdens het voorstel hebben wij een nieuwe strategie uitgewerkt om nieuwe doelgroepen te benaderen en de gehele campagnestructuur op de schop te gooien. Een gewaagde keuze natuurlijk wanneer je al maand op maand groei hebt gerealiseerd.

De eerste resultaten

Toch heeft deze strategie niet voor de minste resultaten gezorgd om kwartaal 4 2020 mooi af te sluiten!

  • ROAS: +244,74% 
  • CPA: -71,1%
  • Conversiewaarde: +786,21

Moeilijkste retail maanden, grootste succes!

Begin januari 2021 hebben wij een vernieuwde social media marketing strategie uitgewerkt die wij voor enkele klanten zijn gaan toepassen. Dit allemaal met gevolgd van succesvolle resultaten!

De strategie is door middels van funnel marketing jouw juiste doelgroep te bereiken waarvan het gevolg marktpenetratie is.

Voorafgaand is hier een erg uitgebreid doelgroep onderzoek nodig. Je hebt namelijk verschillende campagne lage waarin je te werk gaat. Je red dit dat ook niet met een budget van 10 euro per dag 😜

Resultaten nieuwe strategie

Na een volledige nieuwe account strategie 

  • ROAS: +434,68% 
  • CPA: -75,16%
  • Conversiewaarde: +1644,03

Multi-channel strategie inzetten

Na een succesvol 2020 en een knallende start van 2021 zijn wij verder gaan sparren over mogelijkheden om uit te breiden.

De update van Apple (IOS 14) waarbij user tracking hoog in het vaandel zit gaf ons de doorslag gevende keuze om uit te gaan breiden naar een multi-channel strategie. 

Adverteren in Google was voor ons een erg logisch vervolg. Google Shopping biedt prachtige kansen voor E-commerce. Tijdens de opzet van Google Shopping hebben wij voorafgaand feed optimalisatie toegepast waarbij we werken met meerdere feeds. Onder anderen hebben wij een feed gemaakt voor organische Google Shopping. Hiermee kun je organisch worden vertoond (in de gratis resultaten in Google) met specifieke producten.

Het vervolg?

Momenteel zijn we hard bezig om telkens verder te denken, te kijken waarnaast. Natuurlijk de huidige kanalen te verbeteren. Komende tijd gaan we zeker niet stil zitten om deze succesvolle en leuke samenwerking naar een hoger niveau te tillen!

 

 

Resultaat:

Maand op maand groei in sales
Van consultancy ➜ Beheer ➜ Omni-channel uitbreiding
Q1 2020 met 1644,03% groei starten

Diensten:

Categorie:

Ook zo'n case voor jouw bedrijf?

Let op! Niet voor ieder bedrijf is zo’n case weg gelegd, dit is alleen te behalen met ambitieuze bedrijven en een plezierige samenwerking. Vraag vooraf een review bij onze aan. In de review maken wij de potentie duidelijk om samen groei te realiseren voor jouw bedrijf!

Meer Cases?

Wij kunnen er ook geen genoegd van krijgen! Lees gerust verder tussen onze cases.

Chase Marketing
Online Marketing

Recruiting campagne voor online marketing bureau

Ook wij zijn hier en daar wel eens bezig om onszelf op de kaart te zetten! Dankzij onze groei wilden wij een recruiting campagne gaan opzetten. Het doel was om binnen 2 weken een ruime selectie aan enthousiaste potentiële nieuwe collega’s te hebben. Hoe hebben wij dit gedaan?

Fysio Forza
SEO

Online marketing strategie voor Fysiotherapie praktijk

Er zijn erg veel Fysiotherapie praktijken die al tientallen jaren bestaan. In en rondom Haarlem zijn er zeker al veel concurrenten. De praktijkhouder van FysioForza zag dit niet als iets wat hem zou tegenhouden om een praktijk te starten. Online vraagt dit om een gepaste en onderbouwde strategie.